פוסט: ד"ר רון עזריה: "על מנת להיות מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית יש להשלים 6 שנות התמחות מעבר ל-7 שנות לימודי רפואה

מאמרים נוספים

קטגורית מאמרים

ממוצע זמן קריאה: 3

ד"ר רון עזריה: "על מנת להיות מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית יש להשלים 6 שנות התמחות מעבר ל-7 שנות לימודי רפואה

ממוצע זמן קריאה: 3 דקות

ד"ר רון עזריה: "רופאי שיניים אינם עוברים הכשרה ארוכה ומעשית כזו ובטיפול אצלם, הציבור מסתכן בזיהומים, שטפי דם, פיגמנטציה ונזקים ארוכי טווח"

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית מפרסם היום (ראשון 21.4.2019) אזהרה חמורה לציבור הרחב נגד אחד מרופאי השיניים. האיגוד, בראדות ד"ר מאיר כהן ו- ד"ר רון עזריה,  מזכיר כי רופאי שיניים יכולים לעסוק ברפואה אסתטית אך ורק בזיקה לריפוי שיניים ואינם יכולים להציג עצמם לציבור או באמצעי התקשורת כמי שהם בעלי ידע בתחום הניתוחים הפלסטיים. האיגוד מדגיש כי כל הפונה אליו לטיפול פלסטי שאינו בזיקה לרפואת שיניים, שם את כספו על קרן הצבי, מסכן את בריאותו ועלול להפוך לקורבן של בצע כסף.

במכתב דחוף ששיגר ד"ר מאיר כהן, יו"ר האיגוד לכירורגיה פלסטית לד״ר ליאור קצפ יו"ר הסתדרות רפואת השיניים בישראל, עם העתק לד"ר תמי קרני, יו"ר ועדת האתיקה של ההסתדרות הרפואית בישראל ולעו"ד מלכה בורו, מנהלת האגף למשפט ומדיניות ציבורית של ההסתדרות הרפואית בישראל כתב כי : "הובא לידיעתנו כי רופא השיניים, חבר הר"ש, השתתף הבוקר בתוכנית טלוויזיה  שעסקה "בעליה בביקוש לניתוחים פלסטיים במהלך חופשת הפסח" והוצגו בה נתונים של האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית. המרואיין לא גילה לציבור כי הוא רופא שיניים. מתוך הריאיון משתמע כי הוא רופא ואף מנתח פלסטי. מדובר בעבירה פלילית, אשר דינה מאסר שנה ובעבירה אתית חמורה. הריאיון עסק בניתוחים פלסטיים – תחום עיסוק ברפואה שאין לא דבר או חצי דבר עם תחום עיסוקו של רופא שיניים. הוא דיבר על עליה בשכיחות ניתוחי אף, השפעה של צילומי הסלפי על ביקוש ניתוחים, ציין את גיל 18 שבו מומלץ לבני נוער לבצע ניתוחים פלסטיים (מידע שגוי, מטעה וגורם נזק לילדים עם אוזניים בולטות אותם מנתחים בגיל 6), אורך החיים של משתלי סיליקון לגוף (מידע שגוי). המרואיין אף הציג עצמו כ "יו"ר האיגוד הישראלי לאסתטיקה". ראשית, אין ארגון כזה. שנית, השם נועד לשיטתנו להטעות את הציבור בהיותו דומה מאוד לאיגוד קיים בהסתדרות הרופאים שאני עומד בראשו – "האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית". מעבר לפגיעה הברורה במנתחים הפלסטיים, התחזות ושרלטנות מהסוג הזה פוגעת גם בשמם הטוב של עמיתנו רופאי השיניים. אבקש לבדוק את ההיבטים המקצועיים והאתיים של התנהגות זו".

ד"ר רון עזריה מזכיר האיגוד לכירורגיה פלסטית בהסתדרות הרפואית ציין כי: "על מנת להיות מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית, יש להשלים 6 שנות התמחות מעבר ל – 7 שנות הלימוד בבית ספר לרפואה, לעבור השתלמויות בתחום האסתטיקה הרפואית ולהיות נתון לפיקוח המועצה המדעית של ההסתדרות הרפואית והאיגוד. רופאי שיניים אינם עוברים הכשרה ארוכה ומעשית כזו ובטיפול אצלם, הציבור מסתכן בזיהומים, שטפי דם, פיגמנטציה ונזקים ארוכי טווח".

ד"ר מאיר כהן, יו"ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית הדגיש כי: "רופא השניים מציג עצמו כבעל ידע בתחום הניתוחים הפלסטיים אסתטיים. הכשרתו ברפואת שיניים הופכת אותו לרופא שיניים ולא למומחה בכירורגיה פלסטית אשר יכול לבצע ניתוח פלסטי באף, להזריק בוטוקס למצח או לבצע פעולה אסתטית".  

האיגוד מפעיל קו חם לתלונות על מתחזים, שרלטנים, פייק-דוקטורז ותופעת לוואי של טיפולים אסתטיים וניתוחים פלסטיים. נתקלתם במחיר זול מדי, התעורר אצלכם חשד, אנא פנו במייל info@plasticsurgery.org.il או לטלפון 050-6618890 ונבדוק לעומק את החשוד. הפניה דיסקרטית.

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית הוקם במטרה להוות מסגרת ארגונית מקצועית לכ – 300 הרופאים המומחים והמתמחים העוסקים בכירורגיה פלסטית בישראל ולפעול לקידום ופיתוח המקצוע בתחום הטיפול, ההוראה והמחקר. האיגוד המהווה חלק בלתי נפרד מההסתדרות הרפואית בישראל, מטפח קשרים עם ארגונים בינלאומיים העוסקים בניתוחים פלסטיים ומתעדכן בחידושים ומגמות במטרה ליישמם בארץ. כחברי איגוד יכולים להצטרף רופאים ורופאות בעלי תואר מומחה בכירורגיה פלסטית. האיגוד מפעיל עמוד פייסבוק וכן אתר אינטרנט פתוח לציבור הכולל את רשימת המומחים וממליץ להיכנס אליו לפני ההחלטה על ביצוע ניתוח פלסטי או הליך אסתטי:  www.plasticsurgery.org.il

החדשים שלנו

השאירו תגובה למערכת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

השאירו תגובה

צרו קשר

מאמרים נוספים

נשמח לשיתף הדף שלנו :-)