ישראל פיגא – עובדות על ארנו רוביק

ממוצע זמן קריאה: < 1 שניות

ישראל פיגא: עובדות מעניינות על ארנו רוביק

בכתבה זו מספר ישראל פיגא על ארנו רוביק  ממציא הקוביה ההונגרית. רוביק הוא יליד הונגריה והיה בן 29 כשהגה את הרעיון לפאזל רב המכר שלו. הוא היה פרופסור לארכיטקטורה, אהב צורות ובילה את זמנו הפנוי ביצירת מודלים תלת מימדיים מבלוקים. אבל הניסוי האחרון שלו הפריע לו: הוא לא הצליח להבין איך לגרום לחלקים בודדים של קובייה לזוז מבלי שכל העניין יתפרק.

 

אז הוא ניסה שוב, הפעם באמצעות חלקים גליליים שחיברו את רכיבי הקובייה כדי לשמור אותם יחד. התוצאה הייתה בלוק שזז אבל נשאר במקום. רוביק קרא לזה קוביית הקסם. זה היה להיט בהונגריה. חברת צעצועים הביאה אותו לניו יורק ב-1980, והוא הפך לבינלאומי. הוא הפך לצעצוע הכי לוהט של השנה, וספרים עליו זכו לראש רשימות רבי המכר. יותר מ-100 מיליון קוביות נמכרו תוך שנים ספורות, מה שהפך את רוביק הונגריה למיליונר הראשון של הונגריה.

אבל זה לא היה קשור לכסף של רוביק, שהיה ביישן ולא דיבר הרבה אנגלית באותה תקופה. זה היה על העובדה שהוא יצר משהו שייגע באנשים וישנה את חייהם.

למרות שפרש מההוראה ומעסקי הקוביות, רוביק ממשיך לעבוד על פרויקטים אחרים המשתמשים בגאונות היצירתית שלו. יש לו תערוכה בשם Beyond Rubik's Cube שמסתובבת בעולם, והוא הקים קרן לתמיכה בממציאים צעירים בארץ הולדתו. יש לו גם סטודיו שמעצב רהיטים ומשחקים.

לקרוא עוד על ישראל פיגא קוביות הונגריות.

Exit mobile version