פוסט: רישיון הרופא של ד"ר אילן זמיר נשלל ל-5 שנים

מאמרים נוספים

קטגורית מאמרים

ממוצע זמן קריאה: 2

רישיון הרופא של ד"ר אילן זמיר נשלל ל-5 שנים

ממוצע זמן קריאה: 2 דקות

משרד הבריאות הודיע על שלילת הרישיון לעסוק ברפואה מידיו של ד"ר אילן זמיר לתקופה של 5 שנים. ההחלטה התקבלה בעקבות הרשעתו בקובלנות שהתנהלו נגדו בבית הדין למשמעת במשרד הבריאות לאחר שורה של עבירות חמורות.

באגף לאכיפה ופיקוח של משרד הבריאות התקבלו תלונות של המטופלים בארץ ובחו"ל על טיפוליו של ד"ר אילן זמיר. ב-15.03.2017 רישיונו לעסוק ברפואה נשלל ל 5 שנים. ד"ר אילן זמיר חשוד כי מכר וטיפל בבעיות עור כמו אטופיק דרמטיטיס (אסטמה של העור) ואקזמה בקרמים שהציג כטבעיים או הומאופתיים "רכיבים טבעיים בלבד, לא מכיל סטרואידים ואנטיביוטיקה" אך בפועל הכילו סטרואידים ויוצרו ללא רישיון ובמקום לא מורשה.

חומרים תרופתיים אלו נמצאו בשני סוגי הקרמים "Universal Family Cream, ד"ר אילן זמיר" ו-"HPDerm, Universal Family Cream". שימוש בסטרואידים מהסוג שנתגלה בקרמים הללו במעבדה של משרד הבריאות מחייבת מרשם רופא ושימוש לא זהיר או אינו מפוקח עלול לגרום לתופעות לוואי רבות, כגון אטרופיה (הרס) של העור, פגיעה באיכות העור/עור דק ושברירי, סימני מתיחה, פריחה דמוי אקנה, פורפורה, תגובה אלרגית הפרעות ברמות הסוכר, החמרה בזיהומי עור, התפרצות חוזרת של המחלה ועוד. הסיכון מוגבר בטיפול של ילדים ותינוקות.

 בנוסף, ד"ר אילן זמיר חשוד כי אבחן והסיר שומות, נקודות חן ונגעי עור ללא לקיחת דגימה לביופסיה, בכך מנע זיהוי פתולוגי של גידול ממאיר. כמו כן, למרות שרישיונו נשלל, חשוד כי המשיך להשתמש בתואר "רופא" או "רופא הומאופת" וכי הזריק חומרים שונים למטופלים בניגוד לחוק. יתר על כן, חשוד כי עסק ברקיחה, מילוי, סימון ומכירה של תכשירים בבקבוקונים ומשחות ללא אישור של משרד הבריאות. במרפאותיו נמצאו תכשירים וחומרים רבים בלתי מזוהים ממקור והרכב לא ידוע.

האגף לאכיפה ופיקוח במשרד הבריאות הגיש תלונה במשטרה ובשיתוף עם מפלג הונאה ירושלים, רשות המיסים ורישוי עסקים ערך ביקורות במרפאותיו של ד"ר אילן זמיר ברח' כנפי נשרים 24 בירושלים וברח' אהרונוביץ' 19 בבני ברק. בעקבות התלונות, הביקורות ותוצאות המעבדה שהתקבלו במשרד הבריאות הרופאות המחוזיות הוציאו צווי סגירה מנהליים לשתי המרפאות (מצ"ב צווי סגירה של שתי המרפאות ברח' כנפי נשרים 24 בירושלים ובאהרונוביץ' 19 בבני ברק).

בהודעת משרד הבריאות צוין כי " הציבור מתבקש שלא להשתמש במוצרים שהוזכרו בשל חשד לנוכחות חומרים תרופתיים, קורטקוסטרואידים, ממקור לא מורשה והמחייבים פיקוח רפואי. מומלץ לרכוש תכשירים שונים, כגון קרמים, טיפות, וכדורים של יצרן מורשה בלבד וכאשר על התווית מופיעים כל הרכיבים של התכשיר, ייצרן, תאריך תפוגה וכל פרט נוסף החייב על פי חוק. היעדר כל הפרטים הללו קיים חשד כי המוצר אינו חוקי ואיכותו אינה מפוקחת. כמו כן, טיפול והסרת נקודות חן, שומות וגידולים של העור מותרת לרופאים מורשים בלבד".

החדשים שלנו

השאירו תגובה למערכת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

השאירו תגובה

צרו קשר

מאמרים נוספים

נשמח לשיתף הדף שלנו :-)