פוסט: ד"ר רון עזריה – 41% מהצעירים בישראל רוצים לעשות ניתוח פלסטי באף

מאמרים נוספים

קטגורית מאמרים

ממוצע זמן קריאה: 6

ד"ר רון עזריה – 41% מהצעירים בישראל רוצים לעשות ניתוח פלסטי באף

ממוצע זמן קריאה: 6 דקות

סקר חדש שערך האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית קובע כי הציבור הישראלי הכי מעוניין לבצע ניתוח פלסטי למתיחת בטן או ניתוח פלסטי באף. המשתתפים בסקר נשאלו מהו הניתוח שהם הכי מעוניינים בו ומהתשובות עלה כי 42.7% מהישראלים רוצים לעשות ניתוח למתיחת הבטן, 30.4% היו מעדיפים ניתוח פלסטי באף, 23.1% היו בוחרים ניתוח פלסטי למתיחת פנים וכן 18.6% רוצים ניתוח פלסטי בעפעפיים. הסקר נערך בקרב 506 משתתפים המהווים מדגם ארצי מייצג את האוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל באמצעות מכון IPSOS  (איפסוס) בסיוע החוקר הראשי שי ג'לינוס.

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית -ניתוח פלסטי

עוד עלה מהסקר שנערך לרגל תחילת שנת 2019 וסיום שנת 2018 כי 45%  מהישראלים בני 55 ומעלה מעוניינים לעשות ניתוח פלסטי בעפעפיים, כ – 41% מהצעירים בישראל בני הגיל 18 ועד 24 היו רוצים לעשות ניתוח פלסטי באף, כ-31% מהנשים רוצות לעשות ניתוח פלסטי להרמת החזה, כ-30% מהנשים בישראל רוצות לעשות ניתוח פלסטי למתיחת פנים, כ-24% מהנשים רוצות לעשות ניתוח פלסטי להרמת עפעפיים, כ- 22% מהגברים רוצים לעשות ניתוח פלסטי לתיקון מראה החזה (גינקומסטיה), כ-20% מהנשים רוצות לעשות ניתוח פלסטי להגדלת החזה, כ- 12% מהגברים רוצים לעשות ניתוח פלסטי להצמדת האוזניים וכ-9% מהנשים רוצות לעשות ניתוח פלסטי להקטנת החזה.

ד"ר מאיר כהן, יו"ר האיגוד לכירורגיה פלסטית בהסתדרות הרפואית הסביר כי: אחרי עשורים בהם ניתוחים פלסטיים היו נפוצים בקרב נשים, ניכרת בשנים האחרונות עלייה דרמטית בביקוש לניתוחים מסוגים שונים בקרב גברים ואני צופה שהמגמה אף תתעצם. עידן הרשתות החברתיות וצילומי הסלפי לצד שינוי מודל היופי הגברי, הן הסיבות לנסיקה של ניתוחים פלסטיים בקרב גברים. חשוב לדעת כי ניתוח פלסטי יכול לחולל שינוי דרמטי במראה ולהעצים את תחושת הביטחון והאושר, אך יחד עם זאת יש לזכור שמדובר בהליך מורכב. לכל ניתוח יש גם סיכונים, תקופת החלמה וצורך במעקב. אני קורא לציבור גם לשים לב ולוודא שהרופא אצלו בחרתם לבצע את הניתוח הוא חבר באיגוד לכירורגיה פלסטית בהסתדרות הרפואית. כך תבטיחו עצמכם שהרופא קיבל תואר הניתן על ידי משרד הבריאות, למד לנתח בהדרכת מומחים ותיקים ומתעדכן באופן קבוע בחידושי רפואה מדעיים".

דר מאיר כהן

למשתתפים בסקר ניתנה האפשרות לבחור יותר מניתוח אחד ולכן הסיכום גדול ממאה אחוזים. זהו סקר כלל ארצי מייצג. ענו על הסקר רק כאלו שמעוניינים בניתוח. שאר תשובות המשתתפים התפלגו כפי שניתן לראות בטבלה הבאה:

 

מהו הניתוח הפלסטי שהכי היית מעוניין בו?

כל הישראלים

ניתוח פלסטי למתיחת הבטן

42.7%

ניתוח פלסטי באף

30.4%

ניתוח פלסטי למתיחת הפנים

23.1%

ניתוח פלסטי בעפעפיים

18.6%

ניתוח פלסטי להרמת החזה הנשי

17.2%

ניתוח פלסטי להגדלת חזה

12.3%

ניתוח פלסטי לתיקון והשטחת חזה גברי נפוח – גינקומסטיה

11.3%

ניתוח פלסטי באוזניים

7.1%

ניתוח פלסטי להקטנת חזה

5.7%

36.2% מהירושלמים רוצים לתקן את האף לעומת רק 25.2% מתושבי חיפה והצפון

הסקר החדש גם בדק את עמדות תושבי הערים השונות ביחס לשאלת הניתוח המועדף ומצא כי בסוגיית ניתוח למתיחת בטן מובילים תושבי השפלה והדרום עם 49.5% לעומת רק 31% מתושבי ירושלים. באשר לניתוח פלסטי באף, דווקא תושבי ירושלים מובילים עם 36.2% לעומת 25.2% מתושבי חיפה והצפון. את המקום הראשון בהעדפת ניתוח למתיחת פנים לקחו תושבי השרון והשומרון עם 35.3% לעומת רק 16.3% מתושבי חיפה והצפון. שאר תשובות המשתתפים התפלגו כפי שניתן לראות בטבלה הבאה:

     סוג הניתוח

ירושלים והסביבה

תל אביב וגוש דן

חיפה והצפון

השפלה והדרום

השרון והשומרון

ניתוח פלסטי למתיחת הבטן

31.0%

42.9%

40.7%

49.5%

47.1%

ניתוח פלסטי באף

36.2%

32.0%

25.2%

31.3%

29.4%

ניתוח פלסטי למתיחת הפנים

22.4%

24.0%

16.3%

24.2%

35.3%

ניתוח פלסטי בעפעפיים

13.8%

20.0%

18.7%

20.2%

15.7%

ניתוח פלסטי להרמת החזה הנשי

5.2%

13.7%

20.3%

24.2%

21.6%

ניתוח פלסטי להגדלת חזה

12.1%

11.4%

11.4%

15.2%

11.8%

ניתוח פלסטי לתיקון והשטחת חזה גברי נפוח – גינקומסטיה

6.9%

11.4%

13.0%

15.2%

3.9%

ניתוח פלסטי באוזניים

5.2%

7.4%

11.4%

4.0%

3.9%

ניתוח פלסטי להקטנת חזה

8.6%

2.9%

8.1%

7.1%

3.9%

 מה נשים רוצות (עבור בן זוגן) ? ומה גברים מעדיפים (עבור בנות זוגם)?

בסקר החדש שנערך ביוזמת האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית, נשאלו המשתתפות והמשתתפים גם לגבי תיקונים שהיו יכולים בגופם של בנות ובני הזוג באמצעות ניתוח פלסטי, מתשובות המשתתפים עלתה תמונת מצב מעניינת מאוד, 38% מהנשים היו בוחרות לשנות את האף של בן זוגן, 36% מגברים היו בוחרים בשינוי של מתיחת בטן עבור בנות זוגם, 30% מהגברים היו בוחרים שבת זוגם תבצע הרמת חזה.

כ- 28% מהגברים אמרו כי היו בוחרים בהגדלת חזה לו יכלו לשנות משהו בגופן של בנות זוגם ומנגד כ 14% מהנשים הודו כי במידה ויכלו, הדבר הראשון שהיו משנות בגופם של בני זוגם היה להגדיל את איבר המין (הפין).  כ – 15% מהגברים היו מעדיפים שבנות זוגם יעשו ניתוח למתיחת פנים וגם כ – 11% מהנשים הודו כי גם הן היו בוחרות במתיחת פנים עבור בן זוגן. כ-17% מהנשים היו מעדיפות שבני זוגן יעשו הרמת עפעפיים ואילו רק 7.2% מהגברים העדיפו לבחור בעפעפיים כאיזור לטיפול עבור בנות זוגם. רק כ-6% מהגברים בישראל היו רוצים שבנות זוגם, דווקא יקטינו את החזה וכ-9% מהנשים היו בוחרות בניתוח הצמדת אוזניים עבור בני זוגן כמו גם 7% מהנשים שהיו מעוניינות שהגברים שלצידן ישטיחו את החזה ויבצעו ניתוח גינקומסטיה שנועד לטפל בתופעה של מראה נשי לחזה גברי. שאר תשובות המשתתפים התפלגו כפי שניתן לראות בטבלה הבאה:

 

חשוב על בן\בת זוגך: במידה ויכולת לשנות או לתקן בהם משהו בגוף מה הדבר הראשון שהיית בוחר לעשות באמצעות ניתוח פלסטי?

גברים

נשים

למתוח את הבטן

35.9%

31.4%

לנתח את האף

18.3%

38.0%

להרים את החזה

29.9%

0%

להגדיל את החזה

28.3%

0%

למתוח את הפנים

15.1%

10.6%

להגדיל את איבר המין (פין)

0%

14.1%

להרים את העפעפיים

7.2%

16.5%

להצמיד את האוזניים

5.6%

9.0%

להשטיח את החזה הגברי הנפוח (גינקומסטיה)

3.6%

7.1%

להקטין את החזה

5.6%

0%

31.7% מתושבי חיפה הודו כי הם היו רוצים ניתוח אף עבור בני זוגם

הסקר גם בדק את עמדות תושבי הערים השונות ביחס לשאלת הניתוח המועדף עבור בני הזוג ומצא כי  תושבי ירושלים מובילים עם 43% מהמשתתפים אשר הביעו רצון למתיחת בטן  אצל בני הזוג, בעוד רק 29%  מתושבי השרון והשומרון הביעו רצון שבני או בנות זוגן יעשו מתיחת בטן. באשר לניתוח אף,  תושבי חיפה והצפון מובילים עם 31.7% שמעוניינים שבני הזוג יעשו ניתוח אף בעוד רק 20.7% מתושבי ירושלים.  16.3% מתושבי יפה והצפון רוצים שבנות ובני זוגם יעשו ניתוח למתיחת הפנים, בעוד רק 6.9% מתושבי ירושלים הביעו רצון כזה. הרמת עפעפיים ככל הנראה פופולארית ביותר בתל אביב וגוש דן, 14.3% מתושביה הודו כי היו שמחים שבני הזוג יעשו הרמת עפעפיים בעוד כמעט חצי, כלומר רק 7.8% מתושבי שרון שומרון מעוניינים בכך עבור בני הזוג.   

ד"ר רון עזריה על ניתוחי אף

אנשים שנולדו עם אף רחב, גבנוני, ארוך, גדול או מחודד, פונים לעזרתה של הכירורגיה הפלסטית על מנת לתקן את הפגם ולשוות לפניהם מראה יפה, אסתטי ומעודן יותר. במרבית המקרים הפנייה לניתוח נעשית משיקולים אסתטיים בלבד, אך לעיתים הניתוח נדרש מטעמים רפואיים, לצורך תיקון מחיצה מעוותת או עקומה באף הגורמת לקשיי נשימה. במקרה כזה מבוצע ניתוח המשלב את הצד האסתטי עם הצד הרפואי, ומחיצת האף מתוקנת בניתוח. ניתוח אף מביא פעמים רבות לשינוי משמעותי במראה הפנים כולו, לכן חשוב מאוד לבצע החלטות נכונות ובחירה מושכלת של צורת האף שאליה שואפים להגיע.

כיצד בוחרים את צורת האף?

השאיפה היא למראה טבעי. לאחר שהתקבלה החלטה לעבור ניתוח אף, חשוב להגיע לפגישת ייעוץ מקדימה עם המנתח, להגדיר בפניו את הציפיות מהניתוח ולהבין את מידת הריאליות שלהן. כשפונים למנתח פלסטי על מנת לעבור ניתוח אף, צריך לוודא שהוא מתחשב לא רק ברצונות של הלקוח, אלא גם יכול להמליץ על מה שמתאים למבנה פניו. השאיפה היא לאף בעל מראה אנטומי ואסתטי המתאים לפנים ובעל תפקוד פיזיולוגי תקין, דהיינו, המאפשר נשימה טובה. מידות אף נכונות משמעותן מידות שאינן בולטות בשום פרט לעומת יתר מרכיבי הפנים. האף המתאים אינו סולד מדי, אינו שקוע מדי, מורם מידי או קצר מדי, הוא כזה המשתלב בפרופורציות הפנים.

מחיצת האף היא הקיר האנכי אשר מחלק את האף לשני מעברי אוויר. קיר זה בנוי מסחוס בשני השלישים הקדמיים ומעצמות דקות בשליש האחורי. עם חלוף השנים ויחד עם התפתחות הגוף, המחיצה נוטה להתעקם מעט לכיוון אחד הצדדים. לעיתים מתפתחת גם בליטת סחוס בבסיס התחתון שלמחיצה. ברוב המקרים הנ"ל סטיות קלות במחיצה אינן גורמות כל בעיה לנשימה דרך האף. מאידך, קיימים מקרים שבהם הסטייה במחיצה יכולה להגיע עד כדי חסימה חלקית או מלאה של אחת ממערות האף. חבלה או טראומה יכולות אף הן לגרום לסטיית מחיצה.

הטיפול בהפרעות נשימה כתוצאה מסטיית המחיצה הוא ניתוחי בלבד. הניתוח נועד לתיקון הליקויים במחיצת האף ומטרתו לשפר את הנשימה. עוד סיבה לביצוע ניתוח זה היא פינוי מעברי האף לצורך אבחנה של דימומים, גידולים או פוליפים של האף.

הניתוח מתבצע בהרדמה כללית או מקומית, יחד עם ניתוח פלסטי או כפרוצדורה יחידה. אצל אנשים אשר סובלים מבעיות נשימה דרך האף ושוקלים גם לעבור ניתוח פלסטי, מומלץ לבצע את שניהם ביחד. כך ניתן לאחד את תקופת ההחלמה של שני הניתוחים ולחסוך ביצוע של שתי הרדמות.

מבנה האף וצורתו משפיעים על מראה הפנים ומושכים תשומת לב רבה הסיכונים בניתוח מחיצות: באופן יחסי, תיקון מחיצה הוא ניתוח די בטוח ואחוזי ההצלחה שלו, כלומר נשימה טובה דרך האף, הם בהחלט בתחום 95%-90%. ניתוח מחיצה מלווה בדרך כלל גם בהקטנה של המדפים הצדיים. עם זאת, אחת הבעיות הידועות היא שרירית המדפים הצדיים יכולה להתפתח מחדש, במיוחד כשקיימת נטייה לרגישות אלרגית. אז, למרות ניתוח טוב, האף נסתם מחדש. קיימת סכנה לא שכיחה בעת ניתוח מחיצה – יצירת נקב במחיצה (חור מצד לצד).

התפתחות נקב אחרי ניתוח במחיצה יכולה, בשיעור נמוך, להתרחש במצב שבו קיימת מחיצה שעברה טראומה קשה ויש הידבקויות ברירית. מקרה כזה יכול להתרחש בקרב מעשנים שאצלם הרירית ניזוקה ואיבדה מגמישותה הטבעית. כיום מתקנים נקב במחיצה בניתוח או מטפלים בו בכפתורים הבנויים במיוחד למטרה זו.

החדשים שלנו

השאירו תגובה למערכת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

השאירו תגובה

צרו קשר

מאמרים נוספים

נשמח לשיתף הדף שלנו :-)