פוסט: אנבידיה רוכשת את מלאנוקס עבור 6.9 מיליארד דולר

ממוצע זמן קריאה: 3

אנבידיה רוכשת את מלאנוקס עבור 6.9 מיליארד דולר

ממוצע זמן קריאה: 3 דקות

על פי ההסכם, אנבידיה תרכוש את כל המניות הרגילות המונפקות והנפרעות של מלאנוקס, תמורת 125 דולר למניה במזומן, המייצגות שווי פעילות כולל של החברה (Enterprise Value) של כ -6.9 מיליארד דולר.

סנטה קלרה, קליפורניה ויוקנעם, ישראל –  11 במרץ 2019 – אנבידיה ומלאנוקס הודיעו היום כי החברות הגיעו להסכם סופי במסגרתו תרכוש אנבידיה את מלאנוקס. על פי ההסכם, אנבידיה תרכוש את כל המניות הרגילות המונפקות והנפרעות של מלאנוקס, תמורת 125 דולר למניה במזומן, המייצגות שווי פעילות כולל של החברה (Enterprise Value) של כ -6.9 מיליארד דולר. לאחר השלמת העסקה, השילוב צפוי לתרום מידית לרווח הגולמי non-GAAP של אנבידיה, לרווח למניה ה- non-GAAP של אנבידיה ולתזרים המזומנים החופשי של אנבידיה.

הרכישה תאחד בין שתיים מהחברות המובילות בעולם בתחום המחשוב עתיר הביצועים (HPC). יחדיו, טכנולוגיות המחשוב של אנבידיה והקישוריות של מלאנוקס מניעים יותר מ-250 מחשבי על מרשימת ה- TOP500 ומשרתים את כל ספקיות שירותי הענן הגדולות ויצרניות מחשבים מרכזיות.

איל וולדמן, מנכ"ל ומייסד מלאנוקס טכנולוגיות, צילום- באדיבות מלאנוקס טכנולוגיות.

עיבוד הנתונים ועוצמת המחשוב בעומסי העבודה המודרניים של תחום הבינה המלאכותית, המחשוב המדעי וניתוח הנתונים גדל באופן אקספוננציאלי, ומציב דרישות ביצועים עצומות על מרכזי נתונים ארגוניים ו- Hyperscale . בזמן שהביקוש למחשוב גואה, התקדמות ביצועי המעבד ((CPU מאטה וחוק מור הסתיים. מצב זה הוביל לבחירה במחשוב המואץ עם המעבדים הגרפיים של אנבידיה (GPUs) עם פתרונות הקישוריות החכמה של מלאנוקס.

מרכזי הנתונים בעתיד יעוצבו כמנועי מחשוב ענקיים עם עשרות אלפי צמתים חישוביים המתוכננים בצורה הוליסטית  עם הקישוריות שלהם עבור ביצועים אופטימליים.

כחברה חדשנית בתחום קישוריות רבת ביצועים, מלאנוקס הייתה חלוצת דרך עם טכנולוגית האינפיניבנד אשר יחד עם פתרונות האית'רנט שלה נמצאת כיום בשימוש במעל למחצית  ממחשבי העל בעולם ברשימת ה- TOP500 וברבים ממרכזי נתוניםHyperscale  מובילים.

עם מלאנוקס, אנבידיה תייעל את עומסי העבודה של מרכזי הנתונים בכל מערכות המחשוב, הרשתות והאחסון להשגת ביצועים גבוהים יותר, ניצול גדול יותר ועלויות תפעול נמוכות יותר עבור הלקוחות.

"הופעת ה- AI ומדעי הנתונים, כמו גם מיליארדי משתמשי מחשב בו-זמנית, מתדלקת את הדרישות מרקיעות השחקים של מרכזי הנתונים בעולם", אמר ג'נסן וואנג, מייסד ומנכ"ל אנבידיה. "התמודדות עם דרישות אלו מחייבת ארכיטקטורות הוליסטיות המחברות מספר עצום של צמתי מחשוב מהיר על גבי רשתות חכמות כדי ליצור מנוע בקנה מידה של מרכז נתונים ענק”.

"אנו נרגשים לאחד את פלטפורמת המחשוב המואצת של אנבידיה עם פלטפורמת הרשת המואצת בעלת השם העולמי של מלאנוקס תחת קורת גג אחת, כדי ליצור את הדור הבא של פתרונות המחשוב בקנה מידה גדול. אני נרגש במיוחד לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם המנהיגים בעלי החזון של מלאנוקס ועם האנשים המדהימים שלהם בהמצאת המחשבים של המחר".

"אנחנו חולקים את אותו חזון למחשוב מואץ כמו אנבידיה", אמר איל וולדמן, מייסד ומנכ"ל מלאנוקס. "שילוב שתי החברות שלנו מגיע כהרחבה טבעית של השותפות ארוכת השנים שלנו והוא מתאים מאוד בהתחשב לתרבות המונעת ביצועים המשותפת שלנו. שילוב זה יטפח יצירת טכנולוגיה רבת עוצמה והזדמנויות מצוינות עבור האנשים שלנו".

לחברות יש היסטוריה ארוכה של שיתוף פעולה וחדשנות משותפת, אשר באה לידי ביטוי בתרומתן האחרונה לבניית שני מחשבי העל המהירים ביותר בעולם,  Sierra ו- Summit,  המופעלים על ידי משרד האנרגיה של ארה"ב. רבות מספקיות שירותי הענן המובילות בעולם משתמשות במעבדי ה- GPU של אנבידיה ובקישוריות של מלאנוקס. אנבידיה ומלאנוקס חולקות תפיסת מיקוד ביצועים זהה אשר תאפשר אינטגרציה חלקה.

עם השלמת האיחוד, בכוונת אנבידיה להמשיך ולהשקיע במצוינות המקומית ובכישרונות בישראל, המהווה את אחד ממרכזי הטכנולוגיה החשובים בעולם. שירותי המכירות והתמיכה ללקוח לא ישתנו כתוצאה מעסקה זו.

לאחר הסגירה, העסקה צפויה לתרום מידית לרווח הגולמי non-GAAP של אנבידיה, לרווח למניה ה –non-GAAP של אנבידיה ולתזרים המזומנים החופשי של אנבידיה. אנבידיה מתכוונת לממן את הרכישה באמצעות מזומנים הקיימים במאזן החברה. בנוסף, אין שינוי בתוכנית החברה להחזר ההון, אשר הוכרזה בעבר, להמשך שנת הכספים 2020. העסקה אושרה על ידי הדירקטוריונים של שתי החברות, והיא צפויה להיסגר עד סוף השנה הקלנדרית 2019, בכפוף לאישורים רגולטוריים וכן לתנאי הסגירה הרגילים האחרים, לרבות אישור הסכם המיזוג על ידי בעלי המניות של מלאנוקס.

החדשים שלנו

השאירו תגובה למערכת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

השאירו תגובה

צרו קשר

מאמרים נוספים

נשמח לשיתף הדף שלנו :-)