פוסט: יחיאל איסקוב עובד לשעבר בחברת NSO נשלח ל-5 שנות מאסר

ממוצע זמן קריאה: 2

יחיאל איסקוב עובד לשעבר בחברת NSO נשלח ל-5 שנות מאסר

ממוצע זמן קריאה: 2 דקות

בית המשפט גזר 5 שנות מאסר על יחיאל איסקוב, עובד לשעבר בחברת , NSO שהורשע בגניבת סודות טכנולוגיים בתקופה שעבד בחברה ועמד לפני הליך פיטורין. על פי האשמות ניסה יחיאל איסקוב למכור ברשת השחורה "דארקנט", מידע רגיש וסודות של החברה בתמורה ל-50 מיליון דולר. הוא נשלח, כאמור, ל-5 שנות מאסר.

בחברת NSO החליטו לפנות בדחיפות למשטרת-ישראל, דבר שהוביל למעצרו של איסקוב על-ידי יחידת הסייבר בלהב 433, לסיכול תכניתו ולמניעת נזק חמור שעלול היה להיגרם לחברה.

לפי העובדות בהן הורשע איסקוב עלה כי מעשיו סיכנו באופן ממשי את חברת NSO, המוערכת בשווי שוק של לפחות 900 מיליון דולר ויכלו להוביל לקריסתה.

עבירות סייבר דארקנט

איסקוב הורשע בגניבה בידי עובד והפרעה לחומר מחשב. הוא גנב תוכנות ומידע לאחר שזומן לשימוע לפני פיטורין. לפי כתב האישום המתוקן, את העבירות בהן הורשע הוא ביצע בעת שעבד בחברת NSO, העוסקת בפיתוח כלים ותוכנות שמאפשרים לבצע תקיפת סייבר כלפי טלפונים ניידים ומחשבים, קרי חדירה לטלפונים ניידים ומחשבים ללא ידיעת המשתמשים בהם. החברה משווקת את מוצריה לגורמי ביטחון בישראל ובעולם.

איסקוב, שהיה עובד החברה, התגבר על מערכות ההגנה שבמחשבי החברה, חיבר התקן אחסון נייד לשרתי החברה והוריד לרשותו תוכנות, מוצרים ומידע של החברה, לרבות קוד המקור של התוכנות, מיד לאחר שזומן לשימוע לפני פיטורין. שווי התוכן שגנב הנאשם נאמד במאות מיליוני דולרים.

לאחר שביצע את ההעתקות של מוצרי החברה, יצר הנאשם קשר באמצעות הדארקנט עם גורם זר. הנאשם פנה אל אותו גורם זר והציע לו לרכוש את כלל מוצריה של חברת NSO תמורת 50 מיליון דולר. אותו גורם זר החליט לפנות אל חברת NSO ולדווח לה על האירוע החמור.

ביטחון סייבר עבירות אינטרנט

מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, ד"ר חיים ויסמונסקי, ציין כי העונש שהושג במסגרת פרשה זו מבטא את החומרה היתרה של גניבת קניינה הרוחני של החברה, כמו גם משמעותם של הכלים שפותחו בידי החברה עבור גורמים מדינתיים. בפועל, עלה בידי המשטרה לאתר את המידע שניטל בידי הנאשם, ועל כן אין אינדיקציה לזליגת המידע מעבר להוצאתו בידי הנאשם לביתו.

התיק מנוהל על ידי עו"ד יוני חדד מיחידת הסייבר בפרקליטות המדינה.

החדשים שלנו

השאירו תגובה למערכת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

השאירו תגובה

צרו קשר

מאמרים נוספים

נשמח לשיתף הדף שלנו :-)