פוסט: כתב אישום בכפוף לשימוע לאיש העסקים אורן קובי

מאמרים נוספים

קטגורית מאמרים

ממוצע זמן קריאה: 2

כתב אישום בכפוף לשימוע לאיש העסקים אורן קובי

ממוצע זמן קריאה: 2 דקות

פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) הודיעה לאיש העסקים אורן קובי ובכירים נוספים ב"קבוצת אדמה" וחברות שבבעלותו של אורן קובי, כי הוחלט להעמידם לדין, בכפוף לשימוע. מכתבי השימוע כוללים חשדות (כל חשוד על פי המיוחס לו בכתב החשדות) לריבוי עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, איסור הלבנת הון, מסירת מידע כוזב במטרה למנוע דיווח ועבירות מס.

על פי כתב החשדות, בין השנים 2013-2016 פעל קובי בצוותא ובאמצעות שאר החשודים למימוש תכנית מרמה שבמסגרתה ניצל את שאיפתם ותקוותם של אזרחים מכל שכבות האוכלוסייה להבטחת עתידם בבעלות על דירה או נכס מקרקעין אחר ליצירת תזרים מזומנים גדול ככל הניתן אשר ישולשל לכיסו, לשימושו האישי ולשימוש החברות שבניהולו. במסגרת תכנית המרמה, ובכוונה להציג עצמו ואת חברות הנדל"ן שבבעלותו ובניהולו כבעלי אמינות וחוסן כלכלי, ועל מנת לאפשר לגייס לעצמו הון לשימושו העסקי העתידי, הסתיר קובי את כישלונותיו העסקיים וחובותיו בכך שהקים חברות נוספות, תוך שהוא רושם בכזב את בעלותן תחת אנשי קש, אשר גם הם חשודים בתיק, להם לא היה כל חלק בבעלות החברות או בניהולן. על סמך מצג מרמה זה קיבל קובי, והחברות בשליטתו, את הזכות לפתוח חשבונות בנק, קיבל במרמה אשראי בנקאי והלוואות והכל תוך הצגת מסמכי תאגיד כוזבים. במסגרת תכנית המרמה, ואף שעסקאות נדל"ן של סחר באופציות למכר עתידי של קרקע חקלאית במסגרת קבוצת רכישה, הינן עסקאות מורכבות מבחינה משפטית ועובדתית, פיתו קובי וחשודים נוספים  את הקורבנות בהציגם במרמה את העסקאות כאפיק השקעה מיידי, פשוט, חסר סיכון ורווחי במיוחד. במסגרת תכנית המרמה, ועל מנת ליצור את מצג השווא, שכר קובי משרדים יוקרתיים עבור חברות הנדל"ן ויצר מצג כי העסקאות מקודמות ומלוות על ידי משרדי עורכי דין ואדריכלים מפורסמים.

על מנת להגדיל ככל הניתן את מספר הקורבנות הפוטנציאלי שיגדיל את תזרים המזומנים העומד לרשותו של אורן קובי, הפעילו אורן קובי, חשוד נוסף וחברות הנדל"ן מערך פרסום איתור ומשיכת קורבנות נרחב ואגרסיבי ושכרו עובדים בעלי ניסיון בתחום המכירות אשר הונחו להפעיל במעמד המפגש "מכבש לחצים", בתואנות שונות ותוך הצגת מצגים כוזבים, לחתימת העסקה על אתר. במסגרת תוכנית המרמה, הובטח לקורבנות כי הכספים שיעבירו בטוחים בייעודם למימוש העסקה בחשבון נאמנות, וכי יש באפשרותם לקבל כספם חזרה. עוד במסגרת תוכנית המרמה, ועל סמך מצגי השווא, הופקדו הכספים בחשבונות חברות הנדל"ן ונגנבו בידי קובי למימון סגנון חייו הראוותני, הוצאותיו, תשלום חובותיו וצבירת נכסים אישיים בשווי של 26,481,607 ש"ח. במטרה למקסם את רווחיו מהגניבה, דיווח קובי בכזב לרשויות המס על הוצאותיו הפרטיות  בהיקף של כ-4,751,342 ש"ח, כאילו היו אלו הוצאותיה של חברת "אדמה", במסגרת ולשם פעילותה העסקית, ובכך פעל להקטין במרמה ובכזב את חבותו וחבות חברות נדל"ן אחרות לתשלום מס הכנסה.

סך הלבנת ההון בה חשוד קובי הינה כ- 60 מיליון ש"ח.

לחשודים ניתנה אפשרות לקיים הליך שימוע בפרקליטות מחוז ת"א (פלילי), ככל שירצו בכך, בטרם תתקבל החלטה אם להגיש כתב אישום נגדם.

התיק מטופל בפרקליטות מחוז ת"א (פלילי) והחקירה בוצעה על ידי מפלג הונאה ת"א במשטרת ישראל ופקיד שומה חקירות חיפה והצפון ברשות המיסים ובסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון במשרד המשפטים.

החדשים שלנו

השאירו תגובה למערכת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

השאירו תגובה

צרו קשר

מאמרים נוספים

נשמח לשיתף הדף שלנו :-)