פוסט: ראיון עם עו"ד אייל בסרגליק

מאמרים נוספים

קטגורית מאמרים

ממוצע זמן קריאה: 3

ראיון עם עו"ד אייל בסרגליק

ממוצע זמן קריאה: 3 דקות

כל תיק הוא מאבק חיי: ראיון עם עו"ד אייל בסרגליק

עו"ד אייל בסרגליק עוסק בעריכת דין פלילית למעלה מ-20 שנה. הוא מתמסר לכל תיק באופן אישי, מתוך הבנה שייצוג פלילי מוצלח משמעותו הצלת חיים. חוויותיו האישיות בשנים האחרונות חיזקו את תחושת השליחות שלו, אותה הוא מביא עמו למשרדו מדי יום. לפניכם ראיון אישי עם עורך דין אייל בסרגליק.

עו"ד אייל בסרגליק, אתה עוסק בתחום הפלילי וצווארון לבן למעלה מ-20 שנה. מה הניע אותך לבחור בקריירה הזו?

אני מרגיש שהמקצוע הזה טבוע בי. מאז ומתמיד הייתי חוקר וצמא לידע. בתקופת שירותי הצבאי, כששימשתי כקצין חקירות, התאהבתי בתחום המשפט. בנוסף, היו לי מנטורים מעולים בתחילת דרכי, כמו עו"ד דוד ליבאי ז"ל, שלימדו אותי לאהוב את התחום הפלילי.

ייצוג בעבירות צווארון לבן דומה למשחק שחמט. מדובר בעיקר בהבנת ההלך הנפשי של החשוד או הנאשם, כשהמחלוקת הראייתית מצומצמת, במיוחד בתחום הכלכלי. אין תחום משפטי מרתק בעיניי. כאשר מעורבותך בתיק מובילה לכך שהאמת מתגלה והלקוח מקבל את חייו בחזרה, אין סיפוק גדול מזה. ולא משנה איזה תיק אני לוקח ועד כמה הוא מורכב או רגיש, כל תיק הוא מאבק חיי.

אייל בסרגליק. עורך דין אייל בסרגליק

לפני כשנה, אולי בשיא הקריירה שלך, התמודדת עם ביקורת ציבורית קשה בנוגע לטענה על גביית שכר טרחה מוגזם ממשפחה קשת יום. מה למדת מאותה פרשה?

הפרשה הזו נופחה מעבר לכל פרופורציה, ולצערי הייתי קורבן לתקשורת. אני מאמין שזה קשור להתמודדות שלי לראשות לשכת עורכי הדין ולעמדות שהבעתי לגבי שינויים נחוצים במערכת המשפט בישראל. הדבר גרם לגורמים רבי עוצמה לנסות לפגוע בשמי. עורכי דין אחרים שגובים שכר טרחה גבוה אינם נתונים לביקורת ציבורית ואינם נדרשים להתנצל – בסופו של דבר אף אחד לא כופה על לקוח לשכור את שירותיו של עורך דין מסוים. בכל מקרה, החלטתי להחזיר את כל שכר הטרחה שגביתי, למדתי את הלקח שלי ושילמתי מחיר אישי ועסקי גבוה. מבט פנימי מלמד שהחוויה הזו הזכירה לי את מה שהלקוחות שלי מרגישים תחת לחץ התביעה הפלילית. זה חידד לי את תחושת השליחות בתפקידי כעורך דין פלילי, וגרם לי להתמסר אליו מתמיד.

האם לדעתך מערכת המשפט, במיוחד בתחום הפלילי, עושה צדק?

צדק הוא רק שם של כוכב. אחוזי ההרשעה הגבוהים מבהירים שההבדל בין זיכוי להרשעה תלוי בראיות וביכולת המקצועית של עורך הדין המייצג. ההבדל בין עורך דין מומחה לעורך דין חסר ניסיון הוא עצום, לא רק בענישה אלא גם בהזדמנות לזכות.

עו"ד בסרגליק, לדעתך, האם הפרקליטות נוטה להגיש כתבי אישום גם כשאין מספיק ראיות?

בשנים האחרונות, הפרקליטות עברה מהיותה גוף שבוחן כל פרט לפני הגשת כתב אישום לגוף שפועל לפעמים מתוך מגמות פוליטיות וציבוריות. הם מגישים כתבי אישום לא תמיד על בסיס ראיות מספקות, אלא גם לפי הלך רוח ציבורי. במדינה השואפת לחוק וסדר, אין הצדקה להגשת כתב אישום על בסיס לחץ ציבורי או מגמות ציבוריות, במיוחד כאשר יש ראיות חד משמעיות שסותרות את האישומים.

מהי הצלחה בעיניך?

הצלחה מבחינתי היא לראות אדם מזוכה לאחר שעשו לו עוול. לראות משפחה מתאחדת כשהאב משתחרר ממעצר לאחר דיון. להשיג תוצאה בלתי אפשרית עבור הלקוחות שלי לאחר ניהול משפט מוצלח. בדרך כלל מגיעים אליי אנשים במצבים הקשים בחייהם. כאשר מצליחים להוציא אותם מהמצב הזה, זה סיפוק עצום. נכנסתי לתחום הזה כדי להציל נפשות.

מהי החרטה הגדולה שלך?

היום שבו אבי נפטר. עזבתי את בית החולים לפי בקשתו ב-23:30 בלילה, וב-4:32 הוא כבר לא היה איתנו. שאלתי אותו כמה פעמים אם להישאר, והוא לא רצה שאשאר. עד היום אני מצטער שלא נשארתי.

מה הלקוחות שלך לא יודעים עליך?

בעבר הייתי דוגמן הבית של צה"ל בפוסטר מדי הקבע החדשים. שיחקתי כדורסל בקבוצת הבוגרים של קריית אונו במשך שנתיים. יש לי תקדים על קבורה ימית בעניינו של שלמה אבני ז"ל, שמלמדים עד היום בבתי הספר למשפטים.

אם לא היית עורך דין, במה היית עוסק?

יזם במשרה מלאה.

בשעות הפנאי, איפה אפשר למצוא אותך?

בחדר כושר, עם המשפחה והבת שלי.

מה מוציא אותך מדעתך?

הקלות שבה אפשר לפגוע בשמו של אדם בלי בדיקה ובלי בסיס או ראיות.

איפה תהיה בעוד 10 שנים?

סביר להניח שמטפל בעוד תיק ומציל עוד נפש.

עו"ד אייל בסרגליק הוא בעל משרד עורכי דין מוביל המתמחה במשפט פלילי. צווארון לבן, צבאי וחוקתי. הוא שימש כיו"ר הפורום הפלילי הארצי של לשכת עורכי הדין.¬¬

החדשים שלנו

השאירו תגובה למערכת

השאירו תגובה

צרו קשר

מאמרים נוספים

נשמח לשיתף הדף שלנו :-)