פוסט: ביתן הלנה רובינשטיין לאמנות עכשווית של מוזיאון תל-אביב לאמנות יעבור חידוש

ממוצע זמן קריאה: 3

ביתן הלנה רובינשטיין לאמנות עכשווית של מוזיאון תל-אביב לאמנות יעבור חידוש

ממוצע זמן קריאה: 3 דקות

הפרויקט מתאפשר בזכות תרומה של 5 מיליון דולר מקרן משפחת אייל ומרילין עופר, קרן פילנתרופית התומכת במוסדות ויוזמות בתחומי החינוך והתרבות

מוזיאון תל-אביב לאמנות ועיריית תל-אביב-יפו שמחים להודיע על חידוש ושדרוג מקיפים של הביתן לאמנות עכשווית, הממוקם בכיכר התרבות בעיר. פרויקט זה מתאפשר בזכות תרומה של 5 מיליון דולר מקרן משפחת אייל ומרילין עופר, קרן פילנתרופית התומכת במוסדות ויוזמות בתחומי החינוך והתרבות. 

הביתן הוקם בתמיכתה של קרן הלנה רובינשטיין לפני כ-60 שנה ונקרא על שמה. מאחר שקרן הלנה רובינשטיין חדלה לפעול בשנת 2011, הבניין נדרש למימון שיבטיח את עתידו.

Eyal Ofer.Credit Rory Lindsay

תרומה נדיבה זו תאפשר חידוש נרחב של הביתן, שייקרא "בניין אייל עופר לאמנות". במסגרת שדרוג המבנה ביקשה קרן משפחת אייל ומרילין עופר מהמוזיאון להבטיח, כי תרומתה בעבר של קרן הלנה רובינשטיין תזכה להנצחה.

בתחום האמנות, קרן משפחת אייל ומרילין עופר הייתה שותפה ותמכה במספר מוסדות תרבות משמעותיים ברחבי העולם, לרבות מוזיאון טייט לאמנות מודרנית בלונדון, המוזיאון הימי הלאומי בבריטניה, מוזיאון המטרופוליטן לאמנות בניו-יורק, המוזיאון לאמנות מודרנית ניו-יורק (MoMa) וקרן Giacometti.

עבודות השיפוץ נועדו להחזיר את הביתן למצבו הקודם כאחד המבנים המשמעותיים בתל-אביב, תוך שיפור תשתיות התצוגה, לרבות התאורה, בקרת האקלים בחללי התערוכות והביקור, ותוך העצמת חוויית המבקרים.

שטחו של הביתן כ-1,470 מ"ר והוא תוכנן על-ידי האדריכל חתן פרס ישראל, יעקב רכטר, לפני כ-60 שנה. בנו, אמנון רכטר, שכיום עומד בראש המשרד, יהיה אחראי על עבודות השדרוג של המבנה. למבנה המחודש יתווספו גם בית קפה, בר וכן חנות מוזיאון, במטרה למשוך קהל גדול יותר וצעיר יותר. ההערכה היא, כי התכנון והביצוע יימשכו כשלוש שנים.

רון חולדאי, ראש עיריית תל-אביב-יפו ויו"ר מועצת המנהלים של מוזיאון תל-אביב לאמנות: "אני מודה לקרן עופר על התרומה למוזיאון תל אביב לאמנות ושמח שבזכות זאת עוד נכס תרבותי בעיר תל אביב-יפו – ביתן הלנה רובינשטיין- זוכה לעדנה מחודשת".

חיים סאמט, סגן יו"ר מועצת המנהלים של מוזיאון תל-אביב לאמנות: "אני אסיר תודה לקרן משפחת אייל ומרילין עופר עבור תרומתה הנדיבה, המאפשרת לנו לממש את שאיפתנו לחדש את היהלום היפה ביותר בלב תל-אביב. ביתן ייחודי זה ייצור הזדמנויות חדשות להציג אמנות מצוינת במתחם התרבות של תל-אביב, ולהפכו למקום שוקק חיים והומה אדם".

טניה כהן-עוזיאלי, מנהלת מוזיאון תל-אביב לאמנות: "ברצוננו להודות לקרן משפחת אייל ומרילין עופר על נכונותה לתמוך בפרויקט חשוב זה. תרומה זו תאפשר לנו לשחזר את האדריכלות המקורית של הביתן על-ידי הגדלת ושיפור תשתיות חללי התצוגה והגלריות. המבנה עומד לצדם של הבימה והיכל התרבות ע"ש צ'ארלס ברונפמן, שבעצמם עברו חידוש משמעותי בשנים האחרונות. הביתן יהפוך לצלע שלישית מרגשת של כיכר התרבות השוקקת. בעקבות השדרוג והחידוש, הביתן יארח תערוכות חשובות של אמנים עכשוויים בינלאומיים ומקומיים, תוך הפיכתו לאבן שואבת לקהלים רחבים יותר".    

אייל עופר, יו"ר קרן משפחת אייל ומרילין עופר: "זהו כבוד גדול עבורי ועבור הקרן להיות חלק מחידוש הביתן. אנו נרגשים לתמוך במורשת החשובה שהוא מייצג בלב התרבותי של תל-אביב, ולהמשיך לפתח אותה, על בסיס תרומתה ותמיכתה בעבר של קרן הלנה רובינשטיין, לטובת העיר תל-אביב-יפו".

אודות מוזיאון תל אביב לאמנות

מוזיאון תל אביב לאמנות הוא ממוסדות התרבות המובילים בישראל, האוסף, משמר ומציג אמנות מודרנית ועכשווית, ישראלית ובינלאומית, וזאת באמצעות תוכנית תערוכות מגוונת ופרוגרמה עשירה. בשנה החולפת שבר מוזיאון תל אביב לאמנות שיא מבקרים של כל הזמנים מאז פתיחתו, עם יותר ממיליון מבקרים. המוזיאון מציע מנעד תכנים תרבותיים ואירועים לקהל הרחב, בהם סדרות קונצרטים, פרפורמנס, מחול, הקרנות קולנוע ותוכניות חינוכיות לילדים ולמבוגרים. המוזיאון, כמרכז תרבות רב תחומי ודינאמי, מקיים דיאלוג, מגיב לעשייה אמנותית ונגיש לקהל הרחב; אוהבי אמנות, חוקרים, אמנים, משפחות וילדים. במהותו מוזיאון תל אביב לאמנות הוא מוזיאון עירוני, ומקומו הפיזי – בלב העיר תל אביב, אבן שואבת לתרבות, תיירות ופנאי – הופך אותו לחלק פעיל מלוח השנה האמנותי של הקהל הישראלי, תחנת חובה לכל התיירות הבינלאומית ולגורם משפיע בסדר יום התרבותי המקומי ובינלאומי.

אודות קרן אייל ומרילין עופר

קרן אייל ומרילין עופר היא קרן פילנתרופית בראשותו של איל עופר, שהוקמה על מנת להמשיך את תרומת משפחתו לתמיכה בחינוך ובאמנויות. מטרת הקרן היא להביא לשינוי חשוב בתחומים אלה על ידי תמיכה כספית בארגוני צדקה, מוסדות ויוזמות ברחבי העולם בעבודתם להשגת השפעה מוכחת. למידע נוסף על הקרן: https://www.oferfamilyfoundation.org/

אודות אייל עופר

אייל עופר הוא פילנתרופ ואיש עסקים בתחומי הנדל"ן והספנות הימית. אייל מכהן כיו"ר עופר גלובל, קרן פרטית של עסקים בינלאומיים המתמקדים בעיקר במשלוחים ימיים, קווי שיוט, נדל"ן ומלונאות, אנרגיה, טכנולוגיה, בנקאות והשקעות. הוא יושב במועצה המייעצת של הפורום הכלכלי החדש של בלומברג ומכהן כיו"ר קרן אייל ומרילין עופר. למידע נוסף על עופר גלובל: https://www.oferglobal.com/

אייל הוא תומך נלהב של מוסדות תרבות וחינוך, אשר עוזר באופן אישי בשמירה על המורשת האמנותית ועל המשאבים האקדמיים, ובקידום תחומי מחקר חדשים והזדמנויות מקדמות עבור אנשים מרקע מגוון ומקופח. יחד עם אשתו מרילין והקרן, אייל מעורב עמוקות במספר מוזיאונים בינלאומיים, ביניהם מוזיאון טייט לאמנות מודרנית בלונדון, המוזיאון הימי הלאומי בבריטניה, מוזיאון המטרופוליטן לאמנות בניו-יורק, המוזיאון לאמנות מודרנית ניו-יורק (MoMa) וקרן Giacometti.

החדשים שלנו

השאירו תגובה למערכת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

השאירו תגובה

צרו קשר

מאמרים נוספים

נשמח לשיתף הדף שלנו :-)