פוסט: עוצמתו של חד הקרן

ממוצע זמן קריאה: 2

עוצמתו של חד הקרן

ממוצע זמן קריאה: 2 דקות

במשך שנה שלמה הוראות הקורונה, הבידודים והאיסורים על מופעים ואירועים ביטלו את כל אירועי התרבות, חד הקרן ואיתו רקדני תאטרון מחול ירושלים המתינו בסבלנות והתכוננו לרגע בו יעלו שוב על הבמות וירקדו את חייו ועולמו של חד הקרן. חד הקרן משקף באומץ רב את הסוגיות הקשות שכולנו, כבודדים וכחברה מתמודדים איתן. היכולת לשרוד, לקום מתוך ההריסות, לבנות את עצמך מחדש, להתמודד עם חברה שלא מקבלת את הפרט כפי שהוא ומנסה לשנות אותו. סוגיות כמו טיפולי המרה ללהטבי"ם, חרמות נגד ילדים, מוסר כפול, יחס לאוטיסטים ועוד.

סיפוריהם האישיים של המנהל האמנותי של הלהקה, אייל נחום  ושל השחקנים משקפים יותר מכל עד כמה כולנו בחיינו הפרטיים יכולים להעצים עצמנו באמצעות דמותו וניסיון חייו של חד הקרן.

היי, מה התאריך?  מה השעה? האם אנשים עדיין מאמינים בטיפולי המרה? היי, כמה זמן? כמה שנים? האם העולם עדיין מטלטל בין שחורים ולבנים? היי רקדן אתה יכול להראות לי צעד? האם ריקוד הוא קסם או גניבת דעת? תבחר צד בעולם שבו אלוהים הוא זיכיון והחיים הם דו מימד. מישהו יוצא חבול כשהמוסר כפול. האם זה זמן התקופה? אולי זה צו השעה?

תאריכי המופעים הקרובים בירושלים ובתל אביב:
22.04.21 – יום ה' – מופע סטודיו בבית הנוער (ירושלים) מחיר כרטיס: 30 ש"ח 

06.05.21 – יום ה' – מופע ערב – בית מזי"א (ירושלים) מחיר  כרטיס: 60 ש"ח 

13.05.21 – יום ה' – סוזן דלל – סטודיו זהבה (תל אביב) מחיר  כרטיס: 60 ש"ח   

07.06.21 – יום ב' – סוזן דלל – אולם סוזן דלל (תל אביב) מחיר  כרטיס: 90 ש"ח   

16.06.21 – יום ד' – סוזן דלל – סטודיו זהבה (תל אביב) מחיר  כרטיס: 60 ש"ח 

24.06.21 – יום ה' – פסטיבל ירושלים לאמנויות – בית מזי"א (ירושלים) מחיר  כרטיס: 60 ש"ח  

שובו של החד קרן. צילום - שלום בוארון

"שובו של חד הקרן" הוא מופע מחול חדש שמעלה "תיאטרון מחול ירושלים" עם סיומה של שנת הקורונה, חד הקרן, מסמל את יצר החיים, הוא נאצל וחמקמק  מתגלם בחיוניות של היצורים החיים אך גם משקיף עליהם ביראה ברגעי שפל.

היצירה מתכתבת עם אלבומיה השונים של היוצרת הייחודית והרב תחומית לורי אנדרסון בהם היא משתפת את מאזיניה בתובנותיה הרוחניות השונות בעקבות מציאות חיים משתנה.

איל נחום: "כשניגשתי לעבוד על המופע החדש, הרגשתי צורך לבטא את הקול הייחודי והאותנטי שקיים בכל אחד מאתנו. הקול הזה הוא ניצוץ של מהות שהייתה קיימת בנו ונכבשה עם הזמן. המופע החדש היה אמור לעלות לבמות בדיוק לפני שנה, אך הקורונה דחקה אותו דווקא בעיצומם של ימי הקורונה,  אשר גזרה על כולנו חרדה קיומית וכלכלית, בידוד, אבדן החיוניות, הגבלת חופש התנועה (וריחוק מהקרובים אלינו ביותר), למדתי הכי הרבה מהחד קרן, הוא  שב אלי וממני אליכם כהדהוד של קול אישי, מתוך מחשבת עומק על שבריריותם של החיים וחיוניותו של חוסר הוודאות”.

החדשים שלנו

השאירו תגובה למערכת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

השאירו תגובה

צרו קשר

מאמרים נוספים

נשמח לשיתף הדף שלנו :-)