פוסט: פבל איינמר מציג – ‘ארבעים על ארבעים’

ממוצע זמן קריאה: 2

פבל איינמר מציג – ‘ארבעים על ארבעים’

ממוצע זמן קריאה: 2 דקות

התערוכה תתקיים עד ה 13.05.2021 בגלריה בבית האדריכל ביפו

 

כתבינו פבל איינמר מדווח:

בתערוכה לאדריכלים צעירים  – 40 אדריכלים מתחת לגיל 40 מטעם התאחדות האדריכלים, משתתפים שבעה מבוגרי בית הספר לארכיטקטורה אוניברסיטת אריאל. ארבע מהם נמנים על סגל בית הספר לארכיטקטורה.

"אנו גאים בהצלחתם של בוגרי בית הספר לארכיטקטורה באריאל, אומר פרופ' אדריכל בני ראובן לוי ראש בית הספר, הבוגרים שלנו הם עדות למסע שמתחיל בשלב המיון והקבלה לבית הספר, נמשך לאורך כל שנות הלמידה בחינוך ליצירה, עמדה ערכית וביטוי אינבידואלי. ארגז הכלים של האדריכלים הצעירים שיוצאים מבית הספר הוא מגוון ועשיר ומכאן והלאה זה המסע שלהם בחיפוש ומציאת מקום בעולם הארכיטקטורה. בכל פעם שאני שומע על תפקיד מעניין שקיבל בוגר/ת שלנו, הצלחה שלהם, זכייה בפרסים וגם עבודה קשה, יומיומית המניבה תוצרים בעלי ערך, אני מתמלא גאווה".

להלן נציגי הסגל שהשתתפו בתערוכה:

אדר' חנן פרץ, תכנון של 2 פרויקטים במרקם הכפרי הישראלי. בית מגורים הבנוי במסגרות המגדירות את המופע של הבית לרחוב לנוף ולאקלים. אולם ספורט הבנוי משתי מסות הנוצרות מצורת הישיבה המסורתית באולם.

אדר' רנן ריזקינד, 3 פרויקטים, שניים עוסקים בתכנון חללי עבודה משותפים בניסיון לבחון מחדש את חוויות המשתמש והשפה העיצובית בחללים מסוג זה. הפרויקט השלישי הינו תכנון חלל תצוגה במגדל משרדים במע"ר הצפוני של ת"א.

אדר' שירה בן עזרא – מקווה, מקור חיים מפכה, קבור ונובע בו זמנית. טקס הטבילה במסורת היהודית בנוי על תהליך מעגלי של פרישה בין בני הזוג, מרחק, כמיהה, וחידוש הקרבה. המבנה כחלק מדרך זו של פרישה וחזרה הביתה.

אדר' אורן יצחקי, התערבות ותוספת למבנים קיימים תוך שימור המבנה הקיים ומאפייניו – אווירת פשטות נאיבית. הרעיון  היה לפתוח ככל הניתן את החלל הפנימי, לאחד פונקציות ציבוריות לחלל אחד ובתוספת ליצוק את החללים הפרטיים.

ועוד שלושה הינם בוגרי ביה"ס לארכיטקטורה באריאל: מעיין אלימן, אסף כץ ואריאל נאור.

מעין-אלימן-ואורן-יצחקי. צילום - דוברת אוניברסיטת אריאל

התערוכה ‘ארבעים על ארבעים’ נוצרה מתוך רצון להעניק במה לדור האדריכלים העתידי. והיא נערכת אחת לשנתיים ע"י התאחדות האדריכלים במטרה לחשוף את עבודותיהם ורעיונותיהם של האדריכלים הצעירים בישראל. ומתוך כוונה להעניק לקהל הרחב ולציבור האדריכלים הצצה חטופה על המגמות והכיוונים בעבודתם של האדריכלים הצעירים הפעילים בישראל .גיל המשתתפים נקבע מתחת ל-40. תקופה זו מהווה שלב מעבר, מהלימודים, העבודה כשכיר/ה במשרד אל עצמאות, בניית הקריירה וגיבוש הזהות המקצועית. תערוכה זו הינה אחת הזירות הציבוריות המרכזיות בארץ לאיתור מגמות העתיד באדריכלות הישראלית, כאשר הפרויקטים הנכללים בתערוכה נעים מהטריטוריה המובהקת של “האדריכל הצעיר”, קרי הבית הפרטי, הדירה המשופצת והחנות המעוצבת; ועד לטריטוריות חדשות יחסית, בקנה מידה גדול, כתכנון מבני ציבור, בתי מגורים, ואף השתתפות בתחרויות חשובות מול המשרדים הגדולים.

התערוכה השנה מתקיימת בפעם העשירית ומציינת 20 שנה להיווסדה בסימן הרעיון והגשמתו. התערוכה מציגה פרויקטים של עד 40 אדריכלים צעירים מתחת לגיל 40 בשתי קטגוריות: פרויקטים בנויים ופרויקטים שלא נבנו. קטגוריות אלו משקפות את העשייה האדריכלית שבחלקה מגיעה לכדי מימוש פיזי ובחלקה נשארת על דפי הנייר. בחירת הפרויקטים, אופן הצגתם והאוצרות מתמקדת בחיפוש אחר הרעיון האדריכלי – המהות הייחודית של הפרויקט ואופן ביטויו בפרויקט – בתרגום האדריכלי של הרעיון המופשט, הרוח לחומר.

החדשים שלנו

השאירו תגובה למערכת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

השאירו תגובה

צרו קשר

מאמרים נוספים

נשמח לשיתף הדף שלנו :-)