פוסט: למען העסקים הקטנים- קבוצת "עוגן" במסלולי הלוואות חדשים ללא ערבים

מאמרים נוספים

קטגורית מאמרים

ממוצע זמן קריאה: 3

למען העסקים הקטנים- קבוצת "עוגן" במסלולי הלוואות חדשים ללא ערבים

ממוצע זמן קריאה: 3 דקות

קבוצת "עוגן" משיקה מסלולים חדשים של הלוואות המיועדים לבעלי עסקים קטנים במטרה להרחיב את היקף הסיוע לעסקים עם החזרה לשגרה ממשבר הקורונה • במהלך משבר הקורונה העניקה עוגן הלוואות בהיקף שיא של 159 מיליון ₪, 75 מיליון ₪ מתוכם לעסקים קטנים

קבוצת "עוגן", ארגון פיננסי-חברתי ללא מטרת רווח, משיקה 5 מסלולי הלוואות לעסקים קטנים, כמענה לביקוש הגובר של עסקים המבקשים לחזור לשגרה עם שוך מגיפת הקורונה.

לאור החזרה ההדרגתית של המשק לפעילות, החליטה עוגן לסייע לבעלי עסקים שסגרו את עסקיהם או הקטינו פעילות בתקופת המשבר במטרה לחסוך בהוצאות, להחיות את העסקים שלהם. בנוסף לזה, עוגן מעוניינת לתמוך במאמצים של עסקים לצמוח ולהתרחב וכן לעזור למפוטרים שבוחרים כעת להקים עסקים חדשים. לשם כך, הגדילה עוגן את סכום ההלוואה לעד 400 אלף ₪, ופיתחה מסלולי הלוואות חדשים, אשר מאפשרים מגוון רחב של אפשרויות סיוע, בהתאם לאופיו ומצבו של העסק, חלקם ללא ערבים וללא פיקדון.

הבקשות להלוואות החדשות יהיו מלוות בתכנית עסקית שהוכנה על ידי יועץ עסקי. משך זמן ההמתנה לאישור הלוואה יהיה שבעה ימי עסקים מרגע הגשה מלאה של טפסי ההלוואה.

בעלי עסקים

בעלי העסקים יוכלו להעזר במסלולי ההלוואות הבאים:

  • מסלול "שובר גלים": מיועד לעסקים הקיימים מעל 4 שנים. עד 400,000 ₪ בריבית פריים+4.5% ללא ערבים וללא פיקדון. ההלוואה ניתנת למשך 5 שנים עם גרייס של עד שישה חודשים.
  • מסלול "משוטים": מיועד לעסקים הקיימים מעל שנתיים. עד 400,000 ₪ בריבית פריים+3.5% ללא ערבים וכנגד פיקדון של 20%. ההלוואה ניתנת למשך 5 שנים עם גרייס של עד שישה חודשים.
  • מסלול "סנפירים": מיועד לעסקים הקיימים מעל לשנה. עד 400,000 ₪ בריבית פריים+2.5% עם ערב אחד וללא פיקדון. ההלוואה ניתנת למשך 5 שנים עם גרייס של עד שישה חודשים.
  • מסלול "מפרשים": מיועד לעסק בהקמה בשנתו הראשונה. עד 300,000 ₪ בריבית פריים+ 3.5% עם ערב אחד וללא פיקדון. ההלוואה ניתנת למשך 5 שנים עם גרייס של עד שישה חודשים.
  • מסלול בערבות מדינה: מיועד לעסקים הקיימים מעל לשנה. עד 400,000 ₪ בריבית פריים+1.5% ללא ערבים כנגד פיקדון של 5%. ההלוואה ניתנת למשך 5 שנים עם גרייס של עד שנה.
  • מסלול בערבות מדינה לעסקים בהקמה: מיועד לעסק שהוקם במהלך חודשים ינואר-ספטמבר 2020. עד 400,000 ₪, בריבית פריים+1.5%, ללא ערבים כנגד פיקדון של 5%. ההלוואה ניתנת למשך 5 שנים עם גרייס של עד שישה חודשים.

 

פעילותה של קבוצת עוגן התרחבה מאוד בתקופת משבר הקורונה בזכות תרומות והשקעות אימפקט בהיקפים גדולים של פילנתרופים בארץ ובעולם. עוגן גייסה בתקופת הקורונה תרומות והשקעות בהיקף של כ-180 מיליון ₪  לטובת הלוואות חברתיות למשפחות, לעסקים זעירים וקטנים, ולעמותות שנפגעו. את שנת 2020 סיכמה עוגן עם הלוואות בסכום שיא של 159 מיליון ₪, 70 מיליון ₪ מתוכם ניתנו לעסקים הקטנים. באוגוסט האחרון אישר משרד האוצר לקבוצת עוגן להעניק הלוואות בערבות מדינה, והיא המלכ"ר הראשון שקיבל היתר כזה.

כעת יוצאת הקבוצה בהנפקת אג"ח של עוד 50 מיליון ₪ על מנת לגייס הון נוסף לסיוע לעסקים קטנים, ועמותות.

 

שגיא בלשה מנכ"ל קבוצת "עוגן": "העסקים הקטנים היו בין הנפגעים העיקריים ממשבר הקורונה, וכעת עם החזרה המיוחלת לשגרה, יש צורך חיוני בחזרתם המהירה לפעילות מלאה. הביקוש הגובר שנתקלנו בו במהלך 2020 הוכיח את הצורך במסלולי הלוואות שמסוגלות לבנות ולהצמיח עסקים, ולגשר על תקופות מאתגרות בחייו של עסק קטן. לשם כך בנינו מסלולים שנותנים מענה גמיש לצרכים של עסקים בשלבים שונים של קיומם ומבטיחים מתן סיוע מדויק ויעיל יותר בדרך להחייאת המשק. המסלולים החדשים של עוגן מייצרים עבור העסקים תנאים נוחים, הן באחוזי ריבית נמוכים, והן באפשרות לקבל הלוואות ללא שיעבוד ובחלקן גם ללא ערבים ".

 

אודות עוגן:

 

עוגן היא קבוצה פיננסית-חברתית ללא כוונת רווח, המחזיקה כיום ברישיון אשראי מורחב מרשות שוק ההון והיא בתהליך מול בנק ישראל להפוך לבנק החברתי הראשון בישראל ללא כוונת רווח. מיום היווסדה בשנת 1990 העניקה עוגן כ-70,000 הלוואות בסכום של למעלה מ 1.4 מיליארד שקל. במהלך משבר הקורונה, גייסה קבוצת עוגן מתורמים ומשקיעי אימפקט כ 180 מיליון ש"ח במטרה להעניק הלוואות בתנאים נוחים במיוחד לעסקים, מלכ"רים ויחידים שנפגעו מהמשבר.

 

החדשים שלנו

השאירו תגובה למערכת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

השאירו תגובה

צרו קשר

מאמרים נוספים

נשמח לשיתף הדף שלנו :-)