פוסט: הנשים שיעשו את הבחירות מאת הכותב Hai Barbi

ממוצע זמן קריאה: 3

הנשים שיעשו את הבחירות מאת הכותב Hai Barbi

ממוצע זמן קריאה: 3 דקות

אורלי לוי אבקסיס, ציפי ליבני, איילת שקד ותמר זנדברג ארבע הנשים הללו יעמדו בחודשים הקרובים במרכז הזירה הפוליטית והן אלה שישפיעו על הכנסת ועל ההרכב של ממשלת ישראל.

במאמר הנוכחי שהוגש על ידי Hai BarbI הוא מתייחס לכל אחת מארבע הנשים החזקות שבחר ומנתח את כוחן הפוליטי.

נכון, בשנים האחרונות יותר נשים נכנסו להנהגה והובילו רשויות ואף הצטרפו לפוליטיקה הישראלית. זה נכון, מאז קום המדינה ועד היום כיהנו בסה"כ 17 נשים שונות כשרות ו-14 נשים כסגניות שר, אבל מעולם לא כיהנו יותר מארבע נשים בו זמנית בממשלה, גם כאשר הממשלה מנתה יותר מ-20 שרים.

הבחירות הקרובות יכריעו אם מה שהיה עד כה יימשך או שאנחנו לפני עידן חדש ומבין כל הנשים נראה כי לפחות 3 יובילו מפלגות וגם ישפיעו על הרכב הממשלה הבאה.

אורלי לוי אבקסיס היא הראשונה שהצהירה על ריצה ברשימה נפרדת לכנסת והיא אחת הנשים המובילות והמשפיעות בישראל, אחת שהצליחה לעשות הרבה מאד דברים טובים למען נשים חד הוריות, למען תושבי הפריפרייה ולמען כל מי שנזקק לשירותים כמו חברה, רווחה ובריאות. אין ספק כי אורלי לוי אבקסיס מגיעה לבחירות הקרובות עם עשייה מוכחת ומעניין יהיה לראות אם תבחר להצטרף לממשלה ימנית או לממשלת מרכז/שמאל והאם תצליח לקבוצה שתיצור גוש משמעותי.  לוי אבקסיס שומרת את הקלפים קרוב לחזה והעובדה שגדלה בבית המזוהה עם הימין ועם הליכוד אינה מבטיחה, בהכרח, את התמיכה שלה בבנימין נתניהו באופן אוטומטי. מעניין האם מי שעזבה את ישראל ביתנו למען עקרונותיה תבחר להצטרף לקואלציה כדי להשפיע מבפנים או לאופוזיציה חסרת השפעה. בדבר אחד אין ספק. אורלי לוי אבקסיס יכולה להשפיע וראויה להנהיג והשאלה הגדולה היא האם מי שהיתה יו"ר הוועדה לזכויות הילד בכנסת תוכל לדאוג לזכויות של כולנו.

חדשות anews.co.il

אשה נוספת חזקה ואמיצה היא תמר זנדברג שזינקה לראשות מפלגת מרץ והיא אחת מהפנים הרעננות והמובילות של הפוליטיקה הישראלית. אם תשאלו רבים מהציבור בארץ יש לא מעט הרואים בה את השמאל האמיתי ומעדיפים אותה עם אבי גבאי או כל נציג אחר של מפלגת העבודה. זנדברג, יושבת ראש מרץ, היא השמאל האמיתי ומובן וברור כי היא לא תלך עם שום ממשלת ימין בשום תסריט. היא אחת שנאמנה לדרך ולמצע שלה ושל מפלגתה. אין אצלה זיגזוגים ומי שיבחר מרץ יקבל את זנדברג ומי שיבחר זנדברג יקבל את מרץ בתוספת חלק משמעותי מהמצע והערכים של מפלגת העבודה. מעניין האם מי שהיתה חברה בוועדה לקידום מעמד האשה ולשיוויון מגדרי ובוועדת המשנה למאבק בסחר בנשים ובזנות תהיה זו תוביל את מחנה השמאל של ישראל ותתפוס את מקומה של מפלגת העבודה.

עוד אישה חזקה היא איילת שקד, שרת המשפטים של ישראל שפרשה מהבית היהודי ביחד עם נפתלי בנט לטובת הימין החדש – מפלגה ציונית ימנית שהיא יותר ימין מהליכוד ומישראל ביתינו ולא פחות דתית לאומית מהבית היהודי. שקד ובנט בחרו לסנדל את נתניהו מהימין אך הם הסירו מעליהם את הרבנים וכל החלטה משמעותית תתקבל על ידם. גם שקד וגם בנט הכריזו כי הם יושבי ראש משותפים ונראה כי ההחלטה לאיזה ממשלה הם יעדיפו להצטרף דיי ברורה. שאלה אחת שנותרה פתוחה האם הפרישה שלהם מהבית היהודי תחזק את גוש השמאל או תקטין את מספר המנדטים.

ועוד אשה שעומדת לפני החלטות חשובות היא ציפי ליבני. אשה חזקה עם המון ניסיון פוליטי ועם רזומה עשיר לכל תפקיד משמעותי. ליבני עשויה לדעתי להיות גורם משפיע חשוב במערכת הבחירות הקרובה, רק בגלל שהיא לא יס מנית של אף אחד. היא לא בכיס של הימין וגם לא בכיס של השמאל. החבירה שלה למי מהמפלגות עשויה להשפיע רבות על הציבור בארץ. לליבני יש מילה ויש גם אמינות. פוליטיקאית שעדיין לא אמרה את המילה האחרונה שלה ויש לה מילה!

החדשים שלנו

השאירו תגובה למערכת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

השאירו תגובה

צרו קשר

מאמרים נוספים

נשמח לשיתף הדף שלנו :-)