פוסט: פורסמה התוכנית לעידו הצמיחה והעלאת הפיריון בקרב עסקים קטנים ובינוניים

ממוצע זמן קריאה: 2

פורסמה התוכנית לעידו הצמיחה והעלאת הפיריון בקרב עסקים קטנים ובינוניים

ממוצע זמן קריאה: 2 דקות

משרד האוצר ומשרד הכלכלה והתעשייה חשפו את המלצות הוועדה לחיזוק עסקים קטנים ובינוניים שהוקמה במטרה לשיפור מצבם של העסקים הקטנים ובינוניים בישראל לצד הפעלת כלים להגדלת הפיריון והצמיחה ולהסרת חסמים.

הוועדה לחיזוק עסקים קטנים ובינוניים, בראשות מנכ"ל משרד האוצר ומנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, סיימה אתמול את דיוניה המקצועיים וגיבשה את המלצותיה לעידוד עסקים קטנים ובינוניים.

בין הצעדים –  כלים להגדלת הפיריון והצמיחה, הסרת חסמים לרכש ציבורי, כלי ייעוץ, תכנית לעידוד יזמות בקרב נשים ועוד. המלצות הוועדה מבוססות על ניתוח כלכלי של מצב העסקים הקטנים והבינוניים, שבוצע בין היתר על ידי אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר והסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, וכן על  שיח עם נציגי העסקים הקטנים והבינוניים שהופיעו בפני הוועדה את עיקרי החסמים כפי שהם חווים אותם.

עיקרי ההמלצות:

צעדים בתחום המיסוי על מנת לעודד צמיחה והעלאת הפיריון בקרב עסקים קטנים ובינוניים.

צעדים להגדלת התחרות בשוק האשראי החוץ בנקאי,  באמצעות הקמה של קרנות אשראי חוץ בנקאי.

הסרת חסמים להשתתפות עסקים קטנים ובינוניים במכרזים ציבוריים, לרבות ברשויות המקומיות, ובתוכם חסמים של עלויות הכרוכות בהגשת מכרז.

צעדים להפחתת הנטל הרגולטורי והביורוקרטי באמצעות ניטור רגולציה, וכן צעדים להנגשת הרגולציה לעסקים קטנים באמצעות סיוע מקצועי בשטח בממשקים מול הרגולטורים השונים.

הגדלת שעות ייעוץ מסובסדות לעסקים זעירים, במטרה לשפר יכולות ניהוליות בעסקים אלה.

תכנית חדשה לקידום נשים בעסקים שכוללת נושאים כמו רכש ציבורי, מימון, רישות עסקי וקהילות וכן עידוד יזמות בקרב נשים.

משה כחלון, שר האוצר: "העסקים הקטנים והבינוניים הם חלק מרכזי מסיפור ההצלחה של כלכלת ישראל. תפקידנו כמדינה לייצר את התנאים כדי שעסקים אלו יוכלו להצליח, וכך לתרום לצמיחה ולתעסוקה הגבוהה במשק. ככל שנקל בכל מה שקשור לביורוקרטיה וחסמים, נפתח את שוק הבנקאות והאשראי לתחרות, ונמשיך במדיניות של הורדות במיסוי – כך ייטב לבעלי העסקים ולכלכלת ישראל."

אלי כהן, שר הכלכלה והתעשייה: "אני מודה לצוות המקצועי שפעל לגבש את ההמלצות, ולאור חשיבותם של העסקים הקטנים והבינוניים, המהווים את מנוע הצמיחה המרכזי של הכלכלה, נפעל ליישם אותן, בשיתוף הארגונים השונים והעסקים עצמם. אנו כאן בכדי להעניק לעסקים את מגוון התמיכה והסיוע בכדי להצליח, מאחר וההצלחה שלהם – היא הצלחה של המשק והכלכלה הישראלית כולה. עסקים קטנים ובינוניים הנם המנוע מאחורי הפעילות הכלכלית ולהם משקל משמעותי בפעילות כלכלית אזורית ותרומה משמעותית לתעסוקה. מגזר עסקי חזק, יצרני ומשגשג הפועל בהגינות מסחרית הוא אינטרס חברתי וצרכני, שיאפשר סחר הוגן הן עבור הצרכנים, הן עבור העובדים והן עבור בעלי ובעלות העסקים".

שי באב"ד, מנכל משרד האוצר: ״העסקים הקטנים והבינוניים מהווים קטר ומנוע צמיחה של המשק. יחד עם זאת, אלה עומדים בקשיים ואתגרי פיריון רבים. הוועדה לעידוד העסקים הקטנים והבינוניים הוקמה במטרה לבחון את הדרכים לשיפור הפיריון והיעילות של העסקים הללו״.

שי רינסקי, מנכל משרד הכלכלה והתעשייה: המלצות הוועדה עוסקות בנושאים מרכזיים הנוגעים לעסקים הקטנים והבינוניים, והן נותנות פתרונות ארוכי טווח. ההמלצות מבוססות על היכרות מעמיקה של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה את האתגרים של העסקים, עבודה ממושכת מולם והבנה עמוקה של צרכי העסקים בתקופה זו. כן מבוססת עבודת הוועדה על דיונים מעמיקים, מחקרים מקרו-כלכליים שביצעו גורמי מקצוע במשרד הכלכלה והתעשייה ובמשרד האוצר, על מגמות בינלאומיות, וכמובן על צרכים שעלו מנציגי המגזר העסקי אשר הופיעו והשמיעו עמדתם בפני הוועדה".

החדשים שלנו

השאירו תגובה למערכת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

השאירו תגובה

צרו קשר

מאמרים נוספים

נשמח לשיתף הדף שלנו :-)