פוסט: רם אורבך: בג"צ ידון מחר בעתירת איגוד הכדורשת

ממוצע זמן קריאה: 3

רם אורבך: בג"צ ידון מחר בעתירת איגוד הכדורשת

ממוצע זמן קריאה: 3 דקות

לאחר שהורה למשרד הספורט לתקן את ההפליה המגדרית כלפי כדורגל הנשים וכדורסל הנשים, ידון מחר (יום שני, 02.11.19) בג"צ (השופטים מלצר, פוגלמן וברון), בעתירת איגוד הכדורשת ושדולת הנשים בישראל, כנגד החלטת משרד הספורט שלא לתקצב את 4,000 ספורטאיות ענף הספורט הכדורשת, הנחשב לענף הרביעי בגודלו בישראל: "המשרד אף לא קיים את התחייבות השרה מירי רגב לקבוע תקנת תמיכה ייעודית בסך של 2 מיליון ₪ בשנה".

כדורשת. צילום ערן אקרמן

בעתירה שהוגשה על ידי עורכי הדין אורי קידר, אורי כהנא וגלי זינגר,  נטען כי על אף התחייבותה של השרה רגב לתמוך גם בענף המשוחק על טהרת הנשים בסכום של 2 מיליון ₪ בשנה, בפועל ביטל משרד הספורט את התמיכה הזעומה בסך – 50 אלף ₪ בשנה לאיגוד הספורט הרביעי בגודלו. באיגוד משחקות 4,000 שחקניות במאות קבוצות המתחרות בליגות תחרותיות. על פי העתירה, שהוגשה בשיתוף פעולה בין משרד כבירי נבו קידר בלום לשדולת הנשים בישראל: "מדובר בתקצוב שנתי מגוחך בהשוואה לתקצוב משרד הספורט לענפים הגבריים המרכזיים, העומד על כ- 40,000,000 ₪ ".

בסיום עונת 2017/2018, הודיעה שרת הספורט, ח"כ מירי רגב, באופן חגיגי כי הצליחה להעמיד תקציב ראשוני לאיגוד על סך 2 מיליון שקלים, החל משנת 2018, באמצעות תקנת תמיכה ייעודית". למרות זאת התקציב מעולם לא הועבר בניגוד להתחייבות השרה  ו"אלפי הספורטאיות נאלצות לממן בעצמן כמעט את כל פעילות האיגוד בעלות של כ- 5,000,000 ₪ בעונה", כך על פי העתירה.

כזכור,  בחודש שעבר, בעתירה דומה שהוגשה על ידי עורכי הדין אורי כהנא ואורי קידר, הורה בג"צ בהרכב הנשיאה אסתר חיות, השופט מני מזוז והשופטת ענת ברון, למשרד הספורט לתקצב את כדורגל הנשים באופן שוויוני, לאחר שהתברר כי קבוצות כדורגל הנשים הופלו על ידי משרד הספורט במשך שנים רבות. בתוך כך, הודיעה לאחרונה גם מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל כי תעתור לבג"צ פעם נוספת, זאת לאחר שמשרד התרבות והספורט לא עמד בהתחייבותו לבג"צ בשנת 2017 לשלש את תקציבי כדורסל הנשים. בשתי העתירות מתח בג"צ ביקורת קשה כלפי משרד התרבות והספורט על ההפליה המגדרית כלפי ספורט הנשים.

איגוד הכדורשת הוכר רשמית בנובמבר 2018 כאיגוד ספורט ומאז מתפקד כאיגוד בהתאם לחוק הספורט. על פי יו"ר האיגוד מיכל סיוון: למרות ההכרה, בעוד שאר האיגודים מקבלים תמיכה כספית בהתאם לכמות הספורטאיות, מסרב משרד הספורט לתקצב את ענף הכדורשת המותאם לנשים בטענה שההכרה ניתנה "לעניין השם בלבד" וכי המשרד ממתין להכרה של 35 מדינות נוספות. משרד הספורט אף איים כי ההכרה תישלל מאתנו בתוך שנה".

על פי עורך הדין אורי כהנא: "מדובר בנוהל מפלה של משרד הספורט, אשר בפועל משמר את המצב הקיים לפיו נשים נאלצות להשתלב רק בענפים הגבריים, אשר נוצרו על ידי גברים ועבור גברים"

עורך דין אורי כהנא

מיכל גרא מרגליות, מנכ"לית שדולת הנשים: "ספורט תחרותי קבוצתי הוא כלי נהדר ביצירת ביטחון עצמי, דימוי גוף משופר, כישורי עבודה בצוות ונחישות, בספורט את לומדת לנצח, אבל לא פחות חשוב מזה – להפסיד, ולקום מחדש. כשמשרד הספורט מסרב להשקיע בספורט נשים את מה שראוי לו, הוא מונע את הכישורים החשובים האלה מהילדות והנערות שלנו. רק כשהממשלה והרשויות המקומיות ישקיעו באופן שווה בגברים ובנשים יעשה שינוי".

עו"ד גלי זינגר, מנהלת המחלקה המשפטית בשדולת הנשים:  "הסיבה היחידה שענף הכדורשת, אשר מהווה את ענף הספורט הרביעי בישראל מבחינת כמות הספורטאים שבו (בקרב נשים וגברים), לא מתוקצב היא כי מדובר בענף ספורט נשי. אין ספק כי לו היה מדובר בענף ספורט שמתחרים בו גברים מיד היה נמצא לו התקציב. הקריטריונים למתן תמיכה כספית הם לכאורה נייטראלים, אולם בפועל הם מפלים נשים ומקבעים, הלכה למעשה, את הדרת הנשים מהספורט בישראל".

החדשים שלנו

השאירו תגובה למערכת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

השאירו תגובה

צרו קשר

מאמרים נוספים

נשמח לשיתף הדף שלנו :-)