פוסט: הטכניון והוועד האולימפי בישראל מקימים מרכז מחקר משותף

מאמרים נוספים

קטגורית מאמרים

ממוצע זמן קריאה: 3

הטכניון והוועד האולימפי בישראל מקימים מרכז מחקר משותף

ממוצע זמן קריאה: 3 דקות

הסכם של אלופים

הטכניון והוועד האולימפי בישראל מקימים מרכז מחקר משותף שיעסוק בקידום הספורט האולימפי בישראל. בראש המרכז יעמוד פרופ' אלון וולף מהפקולטה להנדסת מכונות

הטכניון והוועד האולימפי בישראל יקימו יחד את "המרכז הישראלי למחקר ספורט אולימפי" בראשות פרופ' אלון וולף מהפקולטה להנדסת מכונות בטכניון. מטרת המרכז החדש היא עידוד מחקרים שיקדמו את הספורט האולימפי בישראל על ענפיו השונים, וזאת במודל הנהוג במדינות שונות באירופה ובארצות הברית. על ההסכם החדש שנחתם  היום לפנות ערב, חתומים הוועד האולימפי בישראל, הטכניון ומוסד הטכניון למחקר ופיתוח.

יגאל כרמי, יו"ר הוועד האולימפי בישראל, אמר: "הקמתו של המרכז הישראלי למחקר ספורט אולימפי על ידי הטכניון, מוסד אקדמי יוקרתי בעל מוניטין בינלאומי, והוועד האולימפי בישראל יציב את ישראל בעמדת יתרון בידע מדעי ובטכנולוגיה על פני המתחרים שלנו בספורט העולמי. תחומי הביומכניקה, ניתוחי התנועה והפיתוח הטכנולוגי הם תחומי היישום שיזכו מעתה לתשומת לב ייחודית, במטרה להביא לשיפור בביצועי הספורטאים שלנו. הוועד האולימפי בישראל מברך ומודה על שיתוף הפעולה האסטרטגי עם הטכניון. מדובר בשילובם של מוחות מדע מבריקים לטובת הספורט האולימפי בישראל. אנו משוכנעים שהדבר יצעיד אותנו קדימה." 

נשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא בירך על הקמת מרכז המחקר החדש ואמר: "שיתוף הפעולה בין הוועד האולימפי הישראלי לטכניון הוא יוצא דופן ומבטיח מאוד. החיבור בין מדעני הטכניון לספורטאים המובילים בישראל ישדרג את הביצועים האנושיים ויבטיח הישגים עתידיים."

הפעילות המחקרית המשותפת כבר החלה בפועל, ואחד המחקרים הראשונים במסגרתה קשור בגלישת רוח. גור שטיינברג, מאמן נבחרת ישראל בגלישת רוח, ויאיר טלמון מהיחידה לספורט הישגי, ביקשו לערוך מחקר שיתאים את תכונות הגלשן לגולש כך שיספק לו את הביצועים הטובים ביותר לאורך זמן. הרקע, לדברי שטיינברג, הוא ההבדל בין סנפירי-גלשן שונים מאותו דגם. הבדל זה מחייב כל גולש לבחון לאורך זמן את הסנפיר שבחר, דבר הגוזל זמן רב ולעתים אף גורם לשבירת הסנפירים. יוזמתם של שטיינברג וטלמון הובילה למחקר בטכניון: "חתימה מכנית של סנפירי הגלשנים האולימפיים", שמאפשר לאפיין במדויק את הסנפירים השונים ולהתאימם באופן מיטבי לתכונות הגולש. המחקר נערך במרכז למכניקת חומרים בפקולטה להנדסת מכונות בראשות פרופ' דני ריטל ובליווי מדעי של פרופ' נתאי דרימר ופרופ' אלון וולף.

פרופסור לביא נשיא הטכניון עם יגאל כרמי יור הוועד האולימפי בישראל_1600x1067

פרופ' וולף, שיעמוד בראש המרכז, הוא ראש המעבדה לביו-רובוטיקה ולביומכניקה בפקולטה להנדסת מכונות בטכניון. מחקריו מתפרשים על פני תחומים רבים ובהם רובוטים לניתוחים, לשיקום ולמשימות חילוץ והצלה, חקר המכניקה של הגוף ופיתוח טכנולוגיות לשיפור התפקוד המוטורי של אנשים בריאים וחולים.  לדברי פרופ' וולף, "כיום ברור שזכייה במדליה אולימפית נובעת לעתים מיתרון של שבריר שנייה או של סנטימטרים ספורים של המתחרים. יתרונות כאלה נובעים מהבנה מדעית ומיישומה באימונים ובציוד. אנחנו מאמינים שאם נרתום לטובת הספורט האולימפי את הידע ואת היכולות שהפכו את ישראל לאומת הסטארט-אפ נוכל לקדם את הישגי הספורטאים האולימפיים שלנו ולסייע להם להפוך למודל לחיקוי שיחלחל לתרבות הספורט בישראל."

נציג הוועד האולימפי בישראל בהנהלת המרכז הישראלי למחקר ספורט אולימפי הוא הפיזיולוג מולי אפשטיין, המנהל המדעי של הוועד האולימפי בישראל.

ההסכם האסטרטגי להקמת המרכז החדש, שייקרא באנגלית The Israeli Olympic Sport Research Center, נרקם בעקבות יום עיון שנערך בטכניון למאמנים בענפים האולימפיים ומתוך הכרה בצורך במחקר נרחב ומעמיק בהיבטים שונים של ספורט.

בטקס החתימה על ההסכם שהתקיים היום (ד') בטכניון השתתפו מטעם הוועד האולימפי בישראל: היו"ר יגאל כרמי, המנכ"ל גילי לוסטיג, חברת הנהלת הוועד ויו"ר ועדת הספורט יעל ארד, דני אורן מנהל היחידה לספורט הישגי, יאיר טלמון מהיחידה לספורט הישגי שרקם את הקשר עם הטכניון לפני כשנתיים, המנהל המדעי מולי אפשטיין, פרופסור דני נמט, ורד בוסקילה, הגולש סגן אלוף אירופה יואב עומר, מאמן השייט האולימפי גור שטיינברג ובכירים נוספים. מטעם הטכניון השתתפו באירוע: נשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא, המשנה לנשיא למחקר פרופ' וויין קפלן, סגן הנשיא לקשרי חוץ ופיתוח משאבים פרופ' בועז גולני, דיקן הפקולטה להנדסת מכונות פרופ׳ יורם הלוי ופרופ' אלון וולף.

החדשים שלנו

השאירו תגובה למערכת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

השאירו תגובה

צרו קשר

מאמרים נוספים

נשמח לשיתף הדף שלנו :-)