פוסט: שלי הוד מויאל: על נשים ועל הכלים להצלחה בעולם היזמות וההשקעות.

מאמרים נוספים

קטגורית מאמרים

ממוצע זמן קריאה: 2

שלי הוד מויאל: על נשים ועל הכלים להצלחה בעולם היזמות וההשקעות.

ממוצע זמן קריאה: 2 דקות

נשים בהייטק עדיין במיעוט וכשמביטים על תעשיית ההון סיכון, הקרנות והאנג'לים אפילו קשה יותר לראות נשים מתברגות בעמדות מפתח. שלי הוד מויאל יזמית ושותפה־מייסדת של iAngels ושל קרן iCapital, התראיינה לפני מספר שנים לחדשות הלילה ב-2016. מהראיון ניתן ללמוד לא מעט על נשים, ניהול, יזמות ותעשיית הון סיכון.

שלי הוד מויאל iAngels

מתוך הראיון: "אכן יש פחות נשים מגברים בעולם ההייטק. לצערי זה מתחיל משלבים מאד מוקדמים אפילו כשחושבים על מקצועות שנשים בוחרות ללמוד באוניברסיטאות ולמעשה היום ]חות נשים לומדות מדע, מתמטיקה ואפילו כלכלה.

היה לנו מזל, לי ולמור שותפתי, מלכתחילה נמשכנו למקצועות האלה. מור למדה מתמטיקה ומחשבים אני למדתי כלכלה והיום הצינורות המרכזיים להון סיכון מגיעים מעולם היזמות, ניהול או ייעוץ אסטרטגי ובכל התחומים האלה יש עדיין מעט, יחסית, נשים כי התחומים הללו מאד תובעניים.

אנו מצאנו שבכ-20 אחוז מחברות הפרוטפוליו שלנו יש יזמית אישה. אני לא חושבת שזה בגלל שדווקא החלטנו לקדם נשים בפעילות ההשקעות שלנו. אני חושב שמבחינה אסטרטגית מאד חשוב לנו למצוא יזמים והשקעות שהן טובות לפי הניתוח העבודה שלנו. העבודה שאנו נשים עוזרת לנו כי אנו סובלות פחות, אולי מהשיפוטיות שהרבה פעמים נתקלים בה בתעשייה.

"אנו משקיעים בשלבים מאד מוקדמים בחברות טכנולוגיות ובשלבים האלה רוב ההצלחה נשענת על היכולות של הצוות. חלק משמעותי מהזמן והמחקר שלנו נשען על הצוות ואנו מנסים להבין מיהם ומסתכלים לא רק על הניסיון שלהם אלא גם איך הם מתמודדים עם אתגרים ואיך בונים צוות. אנו מוצאים היום שאי אפשר להצליח לבד. כל ההצלחות הגדולות בעולם התאפשרו בגלל שיזמים הצליחו להביא את האנשים הנכונים, לבנות את הצוות נכון, להביא משקיעים נכונים ולבנות את מערכות היחסים האסטרטגיות הנכונות".

שלי הוד מויאל הינה שותפה מייסדת ומנכ"לית משותפת של iAngels, ושותפה כללית של קרן iNgenuity.

שלי הוד מויאל, שותפה של מור אסיא ולי מוזר, מוכרות ומוערכות בעולם היזמות הישראלי החוצה מדינות ויבשות. היא וחברותיה הקימו את חברת iAngels במטרה לחשוף את השוק הישראלי בפני משקיעים מחו"ל.

שלי הוד-מואיל מחזיקה בתואר ראשונה בפילוסופיה וכלכלה, האנטר קולג', ניו יורק (2005-2006) והיא בוגרת תואר שני במנהל עסקים, קלוג-רקנאטי (2014-2015) באוניברסיטת תל אביב. בנוסף היא חובבת יין וסיימה לימודי סומלייה ותרבות יין.

השקיעה הפלטפורמה ב-40 חברות סטארטאפ שגייסו בהצלחה את ההון הדרוש להן בעזרת הפלטפורמה. בין היתר היא רשמה השקעות ב-TravelersBox, BIScience, Drippler, Hello Heart ו-WebyClip.

החדשים שלנו

השאירו תגובה למערכת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

השאירו תגובה

צרו קשר

מאמרים נוספים

נשמח לשיתף הדף שלנו :-)