פוסט: גיבור האקלים התורן צחי מרקור

מאמרים נוספים

קטגורית מאמרים

ממוצע זמן קריאה: 3

גיבור האקלים התורן צחי מרקור

ממוצע זמן קריאה: 3 דקות

עם מיליוני נפגעים בעולם, ותופעות טבע מדאיגות ומחמירות, משבר האקלים נכנס יותר לתודעה ומחייב התגייסות רחבה ובניית שותפויות של כוחות ומגזרים, וכך גם משפיענים בעלי שם עולמי.

אחד המשפיענים שנרתמו למלחמה העולמית במשבר האקלים הוא הנדבן צחי מרקור.

צחי ייסד והקים את חברת דרייבז הישראלית אשר תורמת כיום לאנושות באמצעות למעלה ממיליון נהגים של כלי רכב חשמליים בעשרות מדינות בעולם המשתמשים באפליקציה שלה ומחוברים אליה במערכת רומינג, בהפחתה משמעותית של זיהום האוויר, תחלואה ותמותה הנובעת ממנו, וחוסכת מדי שנה פליטות של מיליוני טון של פחמן דו חמצני co2 לאוויר, פקטור חשוב במאבק העולמי בנזקי שינויים האקלים.

צחי מרקור צירף במרץ השנה כשותפה לעסקיו בתחום התחבורה החשמלית את חברת וולו העולמית אשר הספיקה להכריז לאחר הצטרפות כי החל משנת 2030 תייצר אך ורק כלי רכב חשמליים בלבד, הכרזה נוספת חשובה מאד התורמת למאבק במשבר האקלים.

מסתבר שהתגברות אירועי האקלים איננה רק פגיעה בכדור הארץ וביבשות רחוקות, אלא

עלולה להוות סיכון לביטחון הלאומי של ישראל

כך עולה מדברי מבקר המדינה המציין כי חובה להיערך לפגיעה ברציפות התפקודית של גופי המשק ולאספקת השירותים לתושבים, "כמו מערכת בריאות הציבור, סקטור החקלאות, יכולות אספקת מים ומזון, מקורות אנרגיה ותפקוד מערכות טכנולוגיות.

המבקר מתניהו אנגלמן כותב בדו"ח כי "התגברות והחמרה של אירועי אקלים, לצד המשך השינוי בדפוסי האקלים, הם בעלי פוטנציאל לנזק ניכר ולפגיעה בכלכלת ישראל וכוללים סיכונים מרובים לתשתיות הלאומיות והעירוניות, ליכולות הרציפות התפקודית של גופי המשק ולאספקת השרותים לתושבים. כמו כן הם טומנים בחובם סיכון לביטחון הלאומי של ישראל ובכלל זה היבטים ביטחוניים, אזוריים וגיאו-אסטרטגיים וגם היבטים אזרחיים ובהם: מערכת בריאות הציבור, סקטור החקלאות, יכולות אספקת מים ומזון, מקורות אנרגיה, תפקוד מערכות טכנולוגיות והמגוון הביולוגי".

דו"ח זה של מבקר המדינה מהווה קריאת השכמה לכל מי שחפץ בטובת המדינה ומעודד את מי שתורם למלחמה באקלים להבין כי הוא תורם אף לביטחון הלאומי של המדינה ותושביה.

דרייבז (Driivz) הישראלית אשר הוקמה ע"י מרקור בשנת 2011 במטרה לעודד מעבר של נהגים בעולם לשימוש ברכב חשמלי ע"י מתן נגישות ידידותית לרשתות טעינה באמצעות המערכות שפיתחה, כמו גם ייעול צריכת האנרגיה הנצרכת ע"י כלי הרכב החשמליים, הנה מובילה עולמית בתחומי האנרגיה החכמה והתחבורה החשמלית ופיתחה פלטפורמות ניהול ובילינג מקוונות מבוססות ענן במסגרתן היא מספקת פתרונות תוכנה לספקי שירותים בתחום הרכב חשמלי כגון ציי רכב, רשתות תדלוק וחנויות נוחות ברחבי העולם, מפעילי תשתיות ותחנות טעינה של רכבים היברידיים וחשמליים נטענים, אפליקציה לשימוש הנהגים, וכן גם ניהול וייעול פרויקטים של אנרגיה חכמה, והיא משרתת כיום כמיליון נהגי רכבים חשמליים בעשרות מדינות ברחבי העולם.

בשנת 2013 "דרייבז" פיתחה גם פלטפורמה מקוונת חדשנית לניהול אנרגיה הנקראת Vehicle-to-Grid המאפשרת ניהול רשתי של הזרמת חשמל מכלי הרכב החשמליים אל רשתות החשמל, והכוללת טכנולוגיה התומכת ביעילות אנרגטית. במסגרת זאת השתלבה דרייבז בפרויקטים עם חברות האנרגיה המובילות בעולם בעשרות מדינות והיא פעילה ברחבי אירופה, אמריקה ואוסטרליה.

דרייבז אף זכתה בשנת 2018 בתחרות עולמית והוכרזה כחברה בתחום התחבורה החשמלית החדשנית ביותר בעולם. ההכרזה על הזכייה באה לאחר שדרייבז התמודדה עם 450 חברות מ- 51 מדינות שנבחנו ע"י איגוד ה- Free Electron העולמי שמאגד את חברות האנרגיה הגדולות בעולם.

מרכז הפיתוח של דרייבז הוקם בישראל, והיא פיתחה מערכת ניהול אשר הוכרזה על ידי קרן אילאד ההולנדית כמערכת הניהול המובילה בעולם מתוך כלל המערכות שנבחנו על ידה. קרן אילאד הנה בעלת רשת עמדות הטעינה הציבורית הגדולה באירופה בענף תשתיות טעינה למכוניות חשמליות והנה המייסדת של הקונסורציום גלובאלי OCCP המאגד חברות פרטיות וציבוריות המובילות בענף תשתיות טעינה למכוניות החשמליות.

צחי מרקור הוא איש עסקים, יזם ופילנטרופ בינלאומי אשר נודע בעולם העסקי הבינלאומי עוד בהיותו בגיל 16 בלבד כאשר היה הראשון בעולם להכניס פרסומות לרשת האינטרנט, בטרם הפך זה לטרנד ולמודל עסקי מרכזי עליו מושתתים פעילויותיהם של החברות הגדולות בעולם כיום כגון פייסבוק, גוגל ורבות אחרות.

אחד המיזמים המזוהה עם צחי מרקור הוא מיזם התרומות הבינלאומי אותו הוא מקדם כמיזם וולונטרי וקרן צדקה המתקיימים במימונו המלא לצימצום פערים חברתיים, שיפור רמת השקיפות של ארגוני צדקה, ועזרה לאוכלוסיות קשות יום, תחת דגש לילדים חולים וחסרי בית.

צחי מרקור מכהן גם כיו"ר איגוד החניונים מטעם איגוד לשכות המסחר בתל-אביב, והנו מפעיל באמצעות חברת חניוני הצלחה קרוב ל- 100 חניונים ברחבי הארץ, מרביתם באזור המרכז, ומספק שירותי חניה באמצעות לכ- 80% מציבור הנהגים בישראל. מחזור העסקים השנתי של קבוצת החניונים מוערך ביותר מ-200 מיליון דולר בשנה.

החדשים שלנו

השאירו תגובה למערכת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

השאירו תגובה

צרו קשר

מאמרים נוספים

נשמח לשיתף הדף שלנו :-)