פוסט: הישראלים שעזבו קריירה נחשבת והקימו חנות וינטג' – עכשיו הם מככבים בטיקטוק

ממוצע זמן קריאה: 2

הישראלים שעזבו קריירה נחשבת והקימו חנות וינטג' – עכשיו הם מככבים בטיקטוק

ממוצע זמן קריאה: 2 דקות

בשנים האחרונות, אנו עדים לתופעה מעניינת בנוף העסקי הישראלי: אנשי מקצוע מתחומים נחשקים כמו הייטק, משפטים ורפואה, בוחרים לעזוב קריירות יציבות ומכניסות לטובת חלום ישן-חדש – הקמת עסקי וינטג'. אך מה שמפתיע עוד יותר הוא ההצלחה המסחררת שלהם בפלטפורמות דיגיטליות, במיוחד בטיקטוק, שם הם מציגים את אוצרות העבר שלהם ומושכים קהל עצום.

מדוע דווקא וינטג'?

המשיכה לאופנת וינטג' ופריטים נוסטלגיים אינה תופעה חדשה, אך בשנים האחרונות היא צוברת תאוצה משמעותית. המודעות הגוברת לנזקי תעשיית האופנה המהירה על הסביבה, הרצון באותנטיות והייחודיות, והאסתטיקה הרטרו שכובשת את הרשתות החברתיות – כל אלה מזינים את הביקוש לפריטי וינטג'.

רוני כהן, לשעבר מהנדסת תוכנה בחברת הייטק מובילה, מסבירה: "אחרי עשר שנים בהייטק, הרגשתי שמשהו חסר. תמיד אהבתי אופנת וינטג' וחלמתי על חנות משלי. כשהקורונה הכתה, זה היה הרגע לקפוץ למים."

מהמשרד לחנות וינטג'

הסיפורים של היזמים הללו מרתקים ומגוונים. דני ויעל לוי, זוג עורכי דין לשעבר, החליטו לפני שלוש שנים להקים חנות וינטג' בתל אביב. "המעבר היה מפחיד," מספרת יעל, "מקריירה יציבה עם הכנסה קבועה לעסק עצמאי מלא סיכונים. אבל האהבה שלנו לחפצים ובגדים עם היסטוריה הייתה חזקה יותר."

גם אורי גולן, רופא במקצועו, בחר לעזוב את בית החולים כדי להקים חנות לרהיטי וינטג'. "החיבור שלי לעיצוב ולהיסטוריה תמיד היה חזק. כרופא, הרגשתי שאני מפספס משהו. היום אני מרפא רהיטים במקום אנשים," הוא צוחק.

הפריצה לטיקטוק והמהפכה הדיגיטלית

מה שמייחד את בעלי עסקי הוינטג' הללו הוא יכולתם לשלב בין אהבתם לישן והאותנטי לבין ניצול מקסימלי של פלטפורמות דיגיטליות עדכניות. בראשן עומד טיקטוק, שהפך למקפצה עסקית של ממש עבורם.

"ההצלחה בטיקטוק הייתה מפתיעה לחלוטין," מספרת נועה ברקוביץ', בעלת חנות וינטג' בירושלים. "התחלתי לצלם סרטונים קצרים על הפריטים המיוחדים שאני מוצאת, והתגובות היו מטורפות. היום יש לי כמעט 100 אלף עוקבים וחלק ניכר מהמכירות מגיע דרך הפלטפורמה."

הסרטונים של בעלי חנויות הוינטג' בטיקטוק מגוונים: החל מסיפורים על ההיסטוריה של פריטים מיוחדים, דרך "האנבוקסינג" של משלוחים חדשים, טיפים לזיהוי פריטים אותנטיים, ועד מבט מאחורי הקלעים של מסעות "ציד" אחר אוצרות וינטג'.

אתגרים והצלחות

המעבר לעולם העסקי העצמאי אינו נטול אתגרים. "בהתחלה היו ימים שבכיתי וחשבתי שעשיתי טעות גדולה," מודה אייל כהן, לשעבר מנהל שיווק בחברת תרופות. "אבל הרגע שבו לקוח מוצא פריט שהוא התאהב בו – זה שווה הכל."

הצלחת העסקים הללו קשורה גם להבנה עמוקה של מגזין עסקים וקריירה העכשווי. "יש כאן שילוב מנצח בין נוסטלגיה לקיימות, בין ייחודיות לתחכום טכנולוגי," מסביר ד"ר רונן אבני, מומחה לשיווק דיגיטלי.

העתיד של עסקי הוינטג'

האם מדובר בטרנד חולף או בשינוי אמיתי בדפוסי הצריכה? בעלי העסקים אופטימיים. "האהבה לוינטג' כאן כדי להישאר," טוענת מיכל שטרן, בעלת חנות לאקססוריז וינטג'. "אנשים מבינים היום את הערך של פריטים איכותיים עם סיפור, במיוחד בעולם של צריכה המונית וחד-פעמית."

העסקים הללו גם מתרחבים: מסדנאות שיפוץ רהיטים ישנים, דרך שיתופי פעולה עם מעצבים עכשוויים, ועד הרחבה לחו"ל באמצעות חנויות מקוונות.

טיפים למעוניינים לעקוב בעקבותיהם

למי שחולם על מסלול דומה, בעלי העסקים מציעים מספר עצות:

  • התחילו קטן וצרו קודם קהל באינסטגרם או טיקטוק לפני השקעה גדולה
  • למדו את השוק – כל תקופה וסגנון הוינטג' שלה
  • פתחו רשת קשרים עם ספקים אמינים
  • השקיעו בצילום איכותי של המוצרים
  • ספרו את הסיפור מאחורי כל פריט – זה מה שמוכר!

הסיפור של הישראלים שעזבו קריירות מבטיחות לטובת חלום הוינטג' מלמד על שינוי בערכים ובשאיפות. הם מצאו דרך לשלב תשוקה, יצירתיות ועסקים, תוך ניצול הכלים הדיגיטליים העכשוויים. בין אם מדובר בבגדים, רהיטים או חפצי נוי – הישן הופך לחדש שוב, והעבר הופך לעתיד מבטיח.

החדשים שלנו

השאירו תגובה למערכת

השאירו תגובה

צרו קשר

מאמרים נוספים

נשמח לשיתף הדף שלנו :-)