פוסט: המשטרה תפסה 20 סוחרי סמים

מאמרים נוספים

קטגורית מאמרים

ממוצע זמן קריאה: 2

המשטרה תפסה 20 סוחרי סמים

ממוצע זמן קריאה: 2 דקות

במהלך הפעלתו רכש מהחשודים, שפשיטה בוצעה על בתיהם בירושלים ובלוד, סמים בשווי כולל של כ-400 אלף שקלים.

 עוד הצלחה למשטרת ישראל במאבק כנגד סוחרי הסמים: משטרת ישראל הפעילה סוכן סמוי שפעל בקרב עבריינים והביא לחשיפתם של 20 חשודים, שמכרו לו במשך חמישה חודשים סמים מסוגים שונים בשווי מצטבר של כ-400 אלף שקלים. הלילה (בין שני לשלישי), עם הינתן האות ומעבר החקירה לשלב הגלוי, פשטו כוחות שכללו בלשים, לוחמי יס"מ, משמר הגבול וכלבנים על בתיהם של החשודים בירושלים ובלוד, ועצרו אותם. כלל החשודים הובאו לחקירה. בחיפושים שערכו השוטרים בבתיהם נתפסו סמים, כ-70 אלף שקלים בכסף זר ובמזומן, וארבעה כלי רכב ששימשו את החשודים.

משטרת ישראל לוגו

במהלך פעילותו, רכש הסוכן הסמוי את אמונם של החשודים, ובאופן זה הצליח לרכוש מהם במספר הזדמנויות סמים מסוגים שונים, בהם קוקאין, הרואין, ואקסטזי בכמויות גדולות, וזאת תוך איסוף הראיות הנדרשות נגדם.

סוכן סמוי של משטרת ישראל הפליל 20 סוחרי סמים

סחר בסמים הוא שוק שחור עולמי המורכב מגידול, יצור, הפצה ומכירה של סמים אשר הסחר בהם אסור על פי חוק. בעוד שקיימים סוגי סמים אשר החזקתם ומכירתם חוקית, ברוב מדינות העולם קיים איסור חוקי על סחר בסוגי סמים מסוימים.

הסחר הבלתי חוקי בסמים פועל באופן דומה לסחר בסחורות אחרות בשוק השחור. ארגוני סמים שונים מתמחים בשלבי המסחר השונים לאורך שרשרת האספקה שהיא אזורית לעיתים קרובות, כדי להגביר את יעילות הייצור. היקף ארגון סמים ומבנהו עשויים להשתנות בהתאם לרווחיות הטמונה בכל שלב של שרשרת האספקה. קצה שרשרת האספקה הוא בסוחר הסמים ברחוב, העשוי להיות מכור לסמים בעצמו, דרך כנופיות רחוב וסוחרים הפועלים כקבלנים, ועד לאימפריות מסחר הדומות בגודלן לארגונים ממשלתיים.

גידול צמחי הסם עשוי להתבצע בטבע, או בחוות חקלאיות, או בתוך דירות מגורים וחממות. חלק מן הסמים מיוצרים במעבדות סמים הממוקמות במבני מגורים או במבנים נטושים. המשותף לכל אתרי הגידול והייצור של סמים הוא היותם של אתרים אלה סודיים וחבויים מעין. חלק ניכר מגידול סמים לא חוקיים נעשה במדינות מתפתחות, אף שגם במדינות מפותחות קיים גידול וייצור של סמים.

במקומות שבהם סחר בסמים הוא בלתי חוקי, חלק ממשאביהן של רשויות אכיפת החוק, המשטרה, בתי המשפט ובתי הסוהר, מוקדשים לטיפול בעבירות סמים. במדינות עניות יותר מתנהל חלק מן הסחר בסמים הודות לשחיתות ברשויות האכיפה וזאת כיוון שארגוני הסמים מחזיקים בהון רב.

השימוש בסמים בלתי חוקיים נפוץ בעולם. מחירי סמים אלה גבוהים בדרך כלל, אף שאין למדינה אפשרות למסות מוצר זה כל עוד לא נתפס, זאת בגלל העלויות הכרוכות בהגנה על דרכי המסחר מאתר הייצור ועד לצרכן הבודד.

על פי הערכות שוויו הכולל של הסחר הבינלאומי בסמים בלתי חוקיים היה בשנת 2000 קרוב ל-400 מיליארד דולר. על פי הדו"ח העולמי על סמים של האומות המאוחדות לשנת 2005, שווי הסחר הבינלאומי בסמים בלתי חוקיים לשנת 2003 מוערך ב-13 מיליארד דולר ברמת היצרן, 94 מיליארד דולר ברמת הסיטונאי, ובין 322-400 מיליארד דולר בסחר הקימעונאי. על פי דו"ח שהתפרסם בבריטניה בחודש יוני 2007, על ידי קבוצת מחקר במשרד הפנים הבריטי, העריך כי גודל השוק הבריטי בתחום הסמים הבלתי חוקיים הוא כ-8 מיליארד ליש"ט. על פי הדו"ח, אשר נעשה על יסוד ראיונות עם יותר מ-220 סוחרי סמים, פער המחירים בין היצרן לקמעונאי מגיע כדי 15,800 אחוז לקוקאין וכ-16,800 להרואין.

החדשים שלנו

השאירו תגובה למערכת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

השאירו תגובה

צרו קשר

מאמרים נוספים

נשמח לשיתף הדף שלנו :-)