פוסט: נתנאל סמריק: על הענקיות הסיניות המשפיעות בעולם בהוצאת של קונטנטו דה סמריק

ממוצע זמן קריאה: 3

נתנאל סמריק: על הענקיות הסיניות המשפיעות בעולם בהוצאת של קונטנטו דה סמריק

ממוצע זמן קריאה: 3 דקות

ענקית האינטרנט הסינית, טנסנט, נמצאת במוקד המאבק של טראמפ נגד סין לקראת הבחירות בארה"ב. נתנאל סמריק, מייסד בית ההוצאה לאור קונטנטו דה סמריק, מוציא לאור ספרי הדגל המסקרנים על החברות בסין, במטרה להבין את הסיבה ממנה טראמפ כל כך חושש ומה הסינים באמת חושבים על ספינות הפאר שלהם בהייטק העולמי?

סין מתעצמת בכלכלה העולמית אל מול נסיגת ארה"ב ונקודת הרתיחה קרבה עם הבחירות הקרבות של טראמפ לקדנציה שנייה כנשיא ארה"ב. הסיבות לכך רבות, כפי שעולה משני ספרים חדשים אשר חושפים את האופן שבו הממשל הסיני בוחר לספר את סיפורו, לראשונה בשפה העברית.

הספר אודות טנסנט, חברת האם של אפליקציית וויצ'אט, משרטט את סיפור היזמות הטבועה בשנים החולפות ב-DNA  הלאומי הסיני, כח הקניה המתפרץ, אתגרי קבלת המימון הכספי ויכולת הייצור המהירה. בשנים האחרונות, עם התגברות הביקורת הבינלאומית בנוגע לתנאי ההעסקה ולסדנאות היזע, החלה סין להנהיג מדיניות מתקנת במטרה לשפר את תנאי העבודה של העובדים בענפי הייצור בתחומה. 

שני ספרים שיצאו לאחרונה בעברית באמצעות בית ההוצאה לאור קונטנטו נאו בהובלת נתנאל סמריק מספקים הצצה לשתי חברות מובילות, אולי מהחשובות ביותר בסין: ענקית האינטרנט והמובייל "טנסט" וענקית המסחר "עליבאבא" – חברות הממחישות את עוצמתה של סין כמעצמה ואת יכולתן של יוזמות כלכליות להיטיב באופן ניכר עם הפרט הסיני, גם זה המתגורר בארה"ב. וויצ'אט היא האפליקציה היחידה עימה יתקשרו עם קרוביהם בסין ובכך להמריץ את היזמות בקרב השכבות העממיות. שני הספרים מהווים ביוגרפיות רבות ערך הנלמדות במכונים ובבתי הספר המובילים לכלכלה העולמית.

ביוגרפיות חדשות על הענקיות הסיניות המשפיעות בעולם רואות אור בעברית מבית ההוצאה של קונטנטו דה סמריק נתנאל סמריק נשאל ומספר עוד בנושא:

היוצר הסיני, וו קסיובוף, החל להוציא לאור בעולם את ספרו העוסק ב"טנסנט" וכעת גם בעברית. "טנסנט" היא למעשה המניה החשובה של סין, יוזמת האפליקציה "וויצ'אט". כיצד, לפי הספר, מגלמת "טנסנט" התנהלות של ארגון גדול הנושא עיניו אל העתיד גם כאשר עקרונות הפתיחות והשקיפות נפגעים?

"סודיות היא התשובה בספר. ב'טנסנט' אין מקום להיסטוריה, ההתנהלות היום יומית נעשית במיילים – וגם אלו לא נשמרים. ניהול הארכיון שלה קלוקל – אם אפשר לומר זאת, אין תיעוד לפגישות החשובות, כיוון שהרוב המוחלט של אנשי 'טנסנט' הם עובדים טכניים.  

"בספר משיבה סין על שלוש שאלות מרכזיות: מדוע 'טנסנט' היא החברה הרווחית ביותר בסין עם מספר המשתמשים הרחב ביותר? מדוע 'טנסנט' מואשמת "בהעתקה" ( QQ ספייס כחלופה למייספייס ובהמשך לפייסבוק) ? ומהו מקור ההצלחה של האינטרנט הסיני – האם בשל תהליך למידה ארוך או בשל תוצאה של תרבות מסורתית? הנה קטע קצר מתוך הספר, המרחיב בנושא:

"הנשק הרביעי: אסטרטגיית ניסוי וטעייה בהשוואה לכלכלה התעשייתית המאופיינת בסטנדרטיזציה ובדיוק, ההבדל המהותי בכלכלת האינטרנט הוא המרד בפרפקציוניזם. 'צעדים קטנים, איטרציה, ניסוי וטעייה, הפעלה מהירה' הם סוד ההצלחה עבור כל חברות האינטרנט. זה דורש מהחברות ליצור מערכת שונה לחלוטין מזו שבייצור במחקר ופיתוח, משוב ואיטרציה. במובן הזה, ביצועיה של "טנסנט" מהווים דוגמה."

במקביל יוצא לאור הספר המסקרן על ענקית המסחר מסין "ההצלחה של 'עליבאבא" מאת שלושה יוצרים, פרופ׳ ליו יינג, קשינג סונגלי פאנגרו נאי בהוצאה לאור של קונטנטו נאו –בית בין לאומי ליציאה לאור וביוזמת נתנאל סמריק עם בית היציאה לאור מהמרכזיים בסין: CITIC
 

סוחרים עצמאיים וחובבים כבר יודעים, שעליבאבא היא "הכתובת" להיצע רחב ותחרות, המהווה במה למגוון רחב של עסקים קטנים להציע את מרכולתם במקום אחד. אך 'עליבאבא' מאגדת לא רק יזמים מקומיים, כי אם שותפים עסקיים ומתווכים רבים שנעזרים בפלטפורמה זו על מנת לתפעל עסקים חובקי עולם. פרופ' ליו יינג, מסביר בספר המרתק, ששורשי ההצלחה של ענקית המסחר הסינית טמונים בהיסטוריה שלה כעם יזמי. 

"אם נעמיק אל תוך האסטרטגיה של עליבאבא, הגורסת שניתן לצמוח באמצעות עידוד היזמות בקרב השכבות העממיות, נבין שמדובר באסטרטגיה שמוכיחה עצמה מדי יום במשך שנים רבות.
עליבאבא למעשה הופכת את התרבות המסורתית על פיה, על ידי כך שהיא מעדדת מיליוני אזרחים להיכנס לאינטרנט על מנת לייסד את העסק שלהם. המייסד, ג‘ק מא, התחיל כמו הסוחרים הקטנים האלה והגיע בכוחות עצמו להפוך לסמל עבור הדור הצעיר. 

"התפיסה החדשה הזאת נושאת מסר חברתי יסודי: אנשים רגילים מסוגלים לגרום לנסיקה כלכלית של אזור שלם בזכות ההצלחה שלהם במסחר האלקטרוני; הספר הזה מוכיח גם שבסין של היום, הרפורמות הכלכליות הולכות ומתקדמות בהתמדה; במקביל, החדשנות העממית מייצרת אנרגיות מרשימות ונוגעת למוצרים, למגזרים ולשווקים הולכים ומתרחבים. אם היא תצליח להתמיד באותו מרץ, דרכה סלולה לשגשוג אליו היא שואפת, השגשוג בר- קיימא לתועלת המספר הרב ביותר האפשרי של אנשים."
"טנסנט- התהוות ענק האינטרנט מסין" ו"ההצלחה של עליבאבא ענקית המסחר מסין" יצאו לאור על ידי בית ההוצאה הבין לאומי קונטנטו דה סמריק בראשות נתנאל סמריק וניתנים להזמנה באתר "אמזון" ובאתר ההוצאה לאור. 

החדשים שלנו

השאירו תגובה למערכת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

השאירו תגובה

צרו קשר

מאמרים נוספים

נשמח לשיתף הדף שלנו :-)