פוסט: ישראל מיישרת קו עם ה – FDA האמריקאי ומעדכנת את ההנחיות בנושא משתלי סיליקון

מאמרים נוספים

קטגורית מאמרים

ממוצע זמן קריאה: 2

ישראל מיישרת קו עם ה – FDA האמריקאי ומעדכנת את ההנחיות בנושא משתלי סיליקון

ממוצע זמן קריאה: 2 דקות

פרשת שתלי הסיליקון: מומחי האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של ההסתדרות הרפואית מיישרים קו עם הנחיות ה –FDA  המעודכנות בנושא שימוש במשתל סיליקון לשד. מנהל המזון והתרופות של ארצות הברית ה – FDA הפיץ בספטמבר 2020 המלצה להנחיות חדשות שעל הרופאים לתת למטופלות לקראת הגדלה או שחזור שד, ההנחיות כוללות מידע עדכני לגבי הסיכונים ומוגשות כסרטון הסברה הכולל 7 אזהרות. יודגש כי משתלי סילקון הן עדיין אפשרות טובה ובטוחה המשמשת בניתוחי שדיים רבים, אסתטיים ושחזורים וה –  FDA ממליץ להמשיך את השימוש בהם לצד האזהרות. בימים אלו ביצע ועד האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית התאמה לסרטון האזהרות לשפה העברית ולמערכת הבריאות בישראל במטרה שכל מנתח פלסטי יוכל להציגו במידה וירצה לנשים העתידות לעבור ניתוח.

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית - צילום - ישראל הדרי. סגנון והפקה - נאוה עינבר

ד"ר מאיר כהן, יו"ר האיגוד לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית הדגיש כי: "הסרטון  מיועד למי ששוקלת שימוש במשתל סיליקון  לשד להגדלת חזה או לשחזור במטרה לחדד ולהבהיר כי מדובר באביזר רפואי שיש בו גם יתרונות וגם סיכונים. מטרת הסרטון היא להמחיש באופן חד וברור יותר את הסיכונים לצד קריאה בעיון של טפסי ההסכמה לניתוח. אנו הרופאים המומחים, מקווים שהמטופלות שלנו יוכלו להפיק ממנו את המיטב. המטרה אינה להפחיד חלילה אלא להציג את העובדות המדעיות בשקיפות על מנת שכל מטופלת תוכל לקבל החלטה מושכלת".

ובתוך כך נודע כי לרגל חודש המודעות לסרטן השד 2020, התכנסו ביוזמת האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית, רופאות ורופאים מומחים לכירורגיה פלסטית מבתי החולים הציבוריים מכל רחבי הארץ, העוסקים בשיחזור שד, לצילום משותף בחלוקים ורודים. החלוקים הוכנו במיוחד לרגל חודש המודעות ברוח הצבע הוורוד המסמל תמיכה במאבק בסרטן השד, אשר הפך לסמל הרשמי של חודש המודעות ושולבו עם מסכות ורודות וכפפות תואמות גם בצבע ורוד.  מנתוני האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית, עולה כי בשנה האחרונה, שרובה התנהלה בצל הקורונה, התבצעו בבתי החולים בישראל כ – 1,200 ניתוחים לשיחזור השד מסוגים שונים בקרב נשים המתמודדות עם המחלה. חלק מהשיחזורים כללו הכנסת משתל שד תותב, שימוש ברקמת עור ושומן מאיזורים אחרים בגוף, או יריעה ביולוגית המבוססת על רקמה אנושית.  מקובל לחשוב שפלסטיקאים עוסקים רק בניתוחי יופי, אך חשוב לדעת כי רופאים מומחים לכירורגיה פלסטית, מבצעים כחלק נכבד מעבודתם בבתי החולים, ניתוחים לשיחזור השד. גם במהלך שנת 2020 בצל המאבק בנגיף הקורונה, המשיכו להתקיים בבתי החולים, הניתוחים החיוניים בקרב נשים שהתמודדו עם סרטן השד. עבור הנשים החולות, ניתוח פלסטי לשיחזור השד, הוא שלב דרמטי המשפיע על תהליך ההחלמה ודימוי הגוף.

ד"ר מאיר כהן, יו"ר האיגוד לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית הדגיש כי: "מחקרים מדעיים שבדקו את ההיבט הפסיכולוגי של התהליך הצביעו על המצוקה שחוות נשים לאחר ניתוחים לכריתת שד חלקית או מלאה. העיוות במראה השד עלול לפגוע בדימוי העצמי של האישה, בתחושת הנשיות שלה ובקשר האינטימי. זו הסיבה שהשחזור המתבצע כאמור, על ידי רופא מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית, הוא ניתוח חיוני לתהליך ההחלמה ומשפר משמעותית את תפיסת הגוף ואיכות החיים של האישה המתמודדת עם סרטן השד".

הצילומים נערכו בחדר הניתוח של המרכז הרפואי TLV מדיקל סנטר הממוקם בבניין MDC Medical Center ברמת החייל בתל אביב וכן על גג המבנה. ניתוח פלסטי לשיחזור השד, נמצא בסל הבריאות, למבוטחות כל קופות החולים, כללית, מכבי, מאוחדת ולאומית. באתר משרד הבריאות ניתן לקרוא מידע מפורט יותר אודות הזכאות במסגרת חוק ביטוח בריאות ממלכתי.

החדשים שלנו

השאירו תגובה למערכת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

השאירו תגובה

צרו קשר

מאמרים נוספים

נשמח לשיתף הדף שלנו :-)