פוסט: מור קריידלמן: עובדות מעניינות על האדריכל אנטוני גאודי

מאמרים נוספים

קטגורית מאמרים

ממוצע זמן קריאה: 2

מור קריידלמן: עובדות מעניינות על האדריכל אנטוני גאודי

ממוצע זמן קריאה: 2 דקות

מור קריידלמן דברים שלא ידעתם על גאודי

מור קריידלמן, איש נדל"ן ואדריכלות, המייסד ובעלים Together-Group, מציג במאמר זה עובדות מעניינות על האדריכל אנטוני גאודי.  נצייגן כי מור משה קריידלמן עומד בראש חברת טוגרד גרופ ומשמש בעלים. הוא מתמחה בבדיקות כלכליות לפרויקטים חדשים. כמו כן, התחדשות עירונית, בנייה ואדריכלות. 

עובדות מעניינות על האדריכל אנטוני גאודי, מיומנו של מור קריידלמן

אנטוני גאודי היה אחד המומחים המופלאים בתחומו, וגאון ייחודי שעבודתו נוגדת סיווג. הוא קיבל השראה מהטבע ושילב צורות אורגניות ברבים מבנייניו.

casa-batllo אנטוני גאודי. כתבה של מור קריידלמן

לאורך כל חייו, גאודי נשאר רווק והתמסר כולו למקצועו. הוא יצר מבנים מפוארים המשקפים את השלווה הרוחנית העמוק שנתנה לו אמונתו הקתולית. הוא ידוע בעיקר בעבודות הכנסייה והפארק שלו כמו סגרדה פמיליה, קאזה באטלו ופאלאו גואל בברצלונה. כמו גם הקריפטה וחזית המולד של בזיליקת הלב הקדוש של ישו בסנטה קולומה דה סרבלו.

בין הכישרונות הרבים שלו, גאודי היה בעל יכולת מדהימה לדמיין את הצורה והמבנה של בניין עוד לפני שהוא נבנה. זה נבע בחלקו מהרקע שלו כבן של דוודים, שהיה לו תחושה חדה של נפח ומרחב. גאודי גם שאב מהניסיון האישי שלו. הוא בילה חלק ניכר מזמנו בבית הקיץ המקומי והתבוננות בעולם הטבע סביבו.

קטלוניה

גאודי התעמק בתחומים רבים ושונים, מציור ועד אדריכלות ואפילו סוציאליזם אוטופי, אותם חקר לצד חבריו ללימודים אדוארד טודה וג'וזפ ריברה אי סאנס. הוא גם השקיע זמן רב במחקר, ביקר באזורים שמסביב של קטלוניה והתבוננות בתמונות של מבנים מזרחיים.

ב-1878, גאודי כבר החל לצבור קהל לקוחות ותכנן ארון תצוגה עבור מפעל הכפפות אסטבן קומלה בתערוכה העולמית בפריז. מה שמשך את עינו של היזם אוזבי גואל, שימשיך להזמין אותו לכמה פיתוחים גדולים.

תוך כדי עבודה על פרויקטים שונים, גאודי החל לפתח את הסגנון האישי שלו. הוא החדיר את האישיות שלו בבניינים שלו, שלעתים קרובות היו מעוטרים בדימויים דתיים.

גאודי. כתבה של מור קריידלמן

בנוסף לכנסיות הנ"ל, עבד גאודי על בנייני מגורים ונכסים מסחריים ותעשייתיים אחרים. הוא גם הוזמן לשחזר כמה מבנים קיימים ואף יצר תוכנית לגורד שחקים בעיר ניו יורק, שמעולם לא נבנה.

אתרי מורשת עולמיים

בעוד שחלק מהפרויקטים של גאודי היו כישלון, אחרים התגלו כפורצי דרך ומהפכניים. הוא נחשב לחדשן של שפה אדריכלית חדשה שזכתה לכינוי מודרניזם, המשלב אלמנטים של אמנות ומדע ליצירת מבנים פונקציונליים ואסתטיים כאחד.

דמות שנויה במחלוקת בחייו, גאודי היה לעתים קרובות לא מובן. לדוגמה, ג'ורג' אורוול תייג את עבודתו כ"מזוערת" ו"שטנית". גאודי עצמו התייחס ליצירותיו שלו כ"קטקומבות לנשמה". למרות זאת, שבע מיצירותיו של גאודי הוכרזו כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו.

החדשים שלנו

השאירו תגובה למערכת

השאירו תגובה

צרו קשר

מאמרים נוספים

נשמח לשיתף הדף שלנו :-)