פוסט: יורם קראוס – עובדות מעניינות על קונגו

ממוצע זמן קריאה: 3

יורם קראוס – עובדות מעניינות על קונגו

ממוצע זמן קריאה: 3 דקות

יורם קראוס מציג: עובדות מעניינות על הרפובליקה של קונגו

הרפובליקה של קונגו, הידועה גם בשם קונגו-ברזוויל, היא מדינה במרכז אפריקה העשירה במשאבי טבע, מסביר יורם קראוס חובב טיולים ואטרקציות. קונגו גם הוא ביתם של יערות קו המשווני צפופים, מגוון חיות בר וכמה מהמפלים היפים ביותר.

יורם קראוס חובב אקסטרים וטיולים בחר לספר במאמר זה על קונגו. עיר הבירה שלה, ברזוויל, נקראת על שם הר נבמבה. נהר קונגו, הנהר הארוך ביותר באפריקה, זורם במדינה. הוא עשיר במינרלים כמו קובלט, נחושת, שמן ויהלומים תעשייתיים.

יורם קראוס
יורם קראוס. עובדות על קונגו

1. זוהי המדינה הגדולה ביותר באפריקה

הרפובליקה של קונגו תופסת את לב ליבה של אפריקה שמדרום לסהרה ועושרה על קו המשווה. שטחה תחום על ידי אנגולה, נמיביה, הרפובליקה המרכז אפריקאית, אוגנדה, רואנדה, בורונדי וטנזניה (מעבר לאגם טנגניקה).

אגן נהר קונגו מכסה את רוב המדינה. היא ויובליה (כולל הנהרות לוממי, קסאי ואובאנגי) מהווים את מערכת הניקוז העיקרית של המדינה ויש להם השפעה עמוקה על חייהם של אנשים שחיים באזור.

האקלים של הרפובליקה של קונגו הוא קו המשווני, עם הבדל קטן בין קיץ לחורף. יש בו את אחד האזורים הגדולים ביותר של כבול טרופי, מערכת אקולוגית שבירה המסירה פחמן דו חמצני מהאטמוספירה. יש לו גם משאבים מינרלים בשפע, כולל קובלט, נחושת, יהלומים, זהב ונפט.

2. זוהי העיר השנייה בגודלה באפריקה

למרות שהדרך הטובה ביותר ללמוד על מדינה אחרת היא לבקר, זה לא תמיד אפשרי. למרבה המזל, ישנן דרכים רבות להכיר תרבות אחרת מבלי לצאת מהבית. זה כולל למידה על האנשים שלה, ההיסטוריה והיופי הטבעי.

קונגו היא ביתו של הנהר השני באורכו בעולם ויש לה טופוגרפיה מגוונת שנעה בין סוואנות חוף להרים עטויי ג'ונגל. הפארק הלאומי הגדול ביותר שלה הוא Odzala-Kokoua ויש לו שטח גדול יותר מאיטליה.

היערות המשווניים שלו מלאים בחתולים גדולים, אוכלי עשב נדירים ושפע של פרימטים. יש בו גם את אחד מהאזורים הגדולים ביותר ביבשת של כבול טרופי – מערכת אקולוגית שבירה המסירה פחמן מהאוויר ומאטה את ההתחממות הגלובלית. עיר הבירה שלה היא ברזוויל, השוכנת על הגדה הצפונית של נהר קונגו.

3. זוהי המדינה היחידה עלי אדמות עם הבונובו הייחודי

הרפובליקה של קונגו היא המדינה היחידה בעולם עם בונובו (זן של שימפנזה) הייחודי. קופי אדם אלו נחשבים לקרובים הקרובים ביותר שלנו, וחשוב מאוד לשמור על בית הגידול שלהם.

למרות היותם מוגנים באופן מלא על פי החוק הקונגולי, הם עדיין ניצודים, נסחרים ונצרכים בכל רחבי תפוצתם. בנוסף, הם פגיעים לאובדן בתי גידול והעברת מחלות.

רוב האנשים במדינה הם בנטו, קבוצה שמקורה בניגריה ובקמרון ולאחר מכן התפשטה על פני מרכז, מזרח ודרום אפריקה. למדינה משאבי טבע רבים והיא גן עדן לחיות בר. כמה מהחיות הגדולות והמרשימות ביותר כמו פילי יער, גורילות הרים ושימפנזים ניתן למצוא באזור זה. זה הופך את קונגו ליעד נהדר להרפתקה בספארי!

4. זוהי הנקודה הגבוהה ביותר באפריקה

הרפובליקה של קונגו היא ארץ של יופי טבעי מדהים והיסטוריה מסקרנת. כמו כן, תושביה מגוונים מבחינת השורשים התרבותיים שלהם, מה שהופך אותה למדינה מרתקת ללמוד עליה יותר.

המדינה היא ביתם של אחד האזורים הגדולים ביותר של כבול טרופי, מערכת אקולוגית שבירה המסירה פחמן מהאטמוספירה ומאטה את ההתחממות הגלובלית. יש בו גם מרבצי מינרלים עשירים ומגוון מיני חיות בר.

היא תחום על ידי קמרון והרפובליקה המרכז אפריקאית בצפון מערב, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו בצפון, הבלעדיות של קבינה בגבון בדרום מערב ואנגולה בדרום. בירת הרפובליקה של קונגו היא ברזוויל. זוהי העיר השנייה בגודלה באפריקה ומהווה מרכז כלכלי מרכזי.

5. זוהי המדינה היחידה בעולם עם שלושה צבעים

למרות שהדרך הטובה ביותר ללמוד על מדינה היא לבקר בה, זו לא תמיד אפשרות. לכן, אם אתה סקרן לגבי קונגו ומעוניין לדעת יותר עליה, יש שפע של מידע זמין באינטרנט ובספרייה המקומית שלך.

לרפובליקה של קונגו יש דגל ייחודי, הכולל צבעים ירוקים, צהובים ואדומים. הירוק מייצג את יער הגשם השופע בארץ, בעוד שהצהוב מסמל את החמימות של אנשיו. האדום מייצג את ההיסטוריה העקובה מדם של המדינה.

המדינה נשלטת על ידי נשיא, שממנה קבינט. הממשלה מכונה לעתים קרובות קונגו-ברזוויל, מה שעוזר להבדיל אותה מהרפובליקה הדמוקרטית של קונגו (זאיר לשעבר). היא ידועה גם בזכות חיות הבר העשירות שלה והחופים היפים שלה.

החדשים שלנו

השאירו תגובה למערכת

השאירו תגובה

צרו קשר

מאמרים נוספים

נשמח לשיתף הדף שלנו :-)