טיפים חשובים לגידול ולאילוף כלבים

ממוצע זמן קריאה: 2 דקות

גידול כלב הינו תהליך מדהים, אשר רבים יעידו כי הוא אחד מגורמי האושר הגדולים ביותר בחייהם. כלב מביא אור ואושר גדולים לבתים ולמשפחות רבות בכל העולם, אך חשוב להגיד כי כל אלה מגיעים גם עם עבודה והשקעה משמעותיות. כלב מאושר הוא כלב מטופח, אשר עושה טיולים רבים, משקיעים בבריאות ובאילוף שלו ומקפידים על לא מעט עקרונות חשובים בגידולו. בכתבה זו, נתייחס לכמה עקרונות בסיסיים וחשובים ביותר בגידול ובאילוף כלבים.

טיפים חשובים לגידול ולאילוף כלבים

חושבים על גידול כלב? הנה כמה טיפים שחשוב מאוד לדעת

 

גור כלבים: איך להתנהל בחודשים הראשונים?

אם אתם מכניסים למשפחה גור קטן, ראשית חשוב לוודא כי הוא מגיע אליכם לאחר גיל 8 שבועות לפחות.
לפני זמן זה, הכלב עדיין יונק וצמוד לאימו, ולכן לא יכול להיפרד ממנה. בנוסף, תהליך הפרידה מאימו וההסתגלות למקום חדש הינו מאתגר במיוחד עבורו. לרוב, הימים הראשונים מלווים בלא מעט בכי, בעיקר בלילות.
לכן, חשוב מאוד להכיר תופעה זו, ולדעת כי כמעט בכל המקרים היא עוברת לאחר זמן קצר. 

לאחר תקופת ההסתגלות לבית החדש, יש חשיבות גדולה לביצוע חשיפה משמעותית של הכלב אל תופעות שכיחות בסביבה. החשיפה לדברים כמו רעשים, חיות אחרות, מדרגות, מעליות ועוד, הינה קריטית בהתפתחותו. היא תפחית משמעותית את הסיכוי שהוא יפתח פחדים מתופעות אלו. כך, חשיפתו אל תופעות שונות תפחית את הפחד שלו, ותמנע תופעות של אלימות או נביחות בהתמודדות שלו עם מראות וחוויות שונות בעולם. 

טיולים הם קריטיים עבור הכלב

הקפדה על שגרת טיולים הינה בעלת חשיבות אדירה עבור הכלב. זוהי ההזדמנות שלו להוציא מרץ ואנרגיה, לראות עולם וכמובן גם לעשות את צרכיו. לכן, גם אם שגרת החיים שלכם עמוסה מאוד גם ככה, אל תוותרו על הטיולים, שכן ברוב המקרים הם החלק הטוב ביותר ביומו של הכלב. בנוסף, הקפדה על טיולים תגדיל את רמת האושר של הכלב, תתרום לבריאותו, ותעזור לו להוציא מרץ חיובי, כך שהיא תמנע תופעות של נביחות או פגיעה בציוד בשל עודף אנרגיה. 

איך לבצע אילוף נכון?

אילוף כלבים הינו אומנות של ממש, כאשר ביצועו בצורה המיטבית הינו בעל השפעה אדירה על איכות החיים של הכלב והקשר שלכם איתו. בלא מעט מקרים, ניתן לבצע זאת באופן עצמאי, אם יש לכם את הזמן והאנרגיה להשקעה גדולה באילוף. עם זאת, חשוב לציין כי מאלף כלבים מנוסה ואיכותי יכול לעשות עבודה טובה בהרבה, בתוך זמן קצר יותר באופן משמעותי. 

בנוסף, חשוב לדעת כי תהליך אילוף הכלב יכול להתחיל מגיל 3 חודשים והלאה, וכי לעולם לא מאוחר מדי להתחיל תהליך אילוף. אמנם זהו תהליך ארוך ומאתגר, אך הוא יכול להוביל לתוצאות מרשימות ביותר, שיהיו משנות חיים עבורכם ועבור הכלב.