פוסט: 40 רופאים, סטאז'רים ורוקחים נעצרו בחשד שעסקו ברפואה ללא הכשרה

מאמרים נוספים

קטגורית מאמרים

ממוצע זמן קריאה: 2

40 רופאים, סטאז'רים ורוקחים נעצרו בחשד שעסקו ברפואה ללא הכשרה

ממוצע זמן קריאה: 2 דקות

החשודים הציגו בפני משרד הבריאות תעודות סיום לימודים מאוניברסיטאות בארמניה מבלי שסיימו את הכשרתם.

     

משטרת ישראל עצרה לפנות בוקר 40 רופאים, מתמחים ורוקחים שהציגו בפני משרד הבריאות תעודות סיום לימודי רפואה ורוקחות מאוניברסיטאות בארמניה, כאשר בפועל הם למדו שם פרק זמן קצר מבלי שסיימו את תקופת הלימודים הנדרשת. על בסיס תרמית זו קיבלו החשודים רישיון לעסוק במקצועות רפואה בארץ.

רפואה ובריאות

החקירה החלה בעקבות פנייה של משרד הבריאות למשטרת ישראל, לחקור תלונה אנונימית שהוגשה אליהם בנושא. החקירה הוטלה על ימ"ר צפון, אשר ניהלו פעילות סמויות במשך תקופה ארוכה. הבוקר פשטו כוחות משטרה על בתי החשודים ברחבי הארץ ועצרו בו זמנית 40 חשודים, מלקיה בדרום ועד מג'דל שמס בצפון, ביניהם רופאים, מתמחים ורוקחים, חלקם עובדים בבתי חולים או במוסדות ציבוריים אחרים.

במסגרת החקירה עלה כי החשודים למדו לימודי רפואה במוסדות שונים בחו"ל. משלא עמדו בדרישות אותם מוסדות לקבלת ההסמכה הנדרשת, הם פנו למאכר (אשר גם הוא בעבר לא הצליח לסיים את לימודי הרפואה שלו ולבסוף קיבל הסמכה שכביכול הוא בוגר השכלה רפואית), שהפנה אותם למוסדות אקדמאיים שונים בארמניה .   החשודים, בסיוע של המאכר, נסעו ולמדו באותם מוסדות פרק זמן קצר שלאחריו קיבלו את תעודת סיום הלימודים, וזאת מבלי שסיימו את תקופת הלימודים הנדרשת.

 

החשודים שידעו כי הם מחזיקים תעודת סיום לימודים שקרית הציגו אותה בפני משרד הבריאות במטרה לקבל את רישיון הרפואה הנחשק, חלקם אף הצליחו לעבור את בחינות ההסמכה ולזכות במשרות ציבוריות כרופאים או מתמחים בבתי חולים או במוסדות ציבוריים אחרים. אחד החשודים, תושב ערערה בשנות ה-30 לחייו, נעצר בזמן שהיה במשמרת רופא במחלקה פנימית באחד מבתי החולים בארץ. במהלך מעצר של חשוד תושב טירה, שהציג את עצמו כרופא כללי, ניסה אביו של החשוד להימלט מהמקום כשהוא מחזיק ברשותו שני נשקים, האחד מסוג קלצ'ניקוב והשני מסוג קרלו. במקרה אחר החשוד רופא שיניים בעל מרפאה עצמית ריצה בעבר עונש מאסר בפועל בגין עבירות ביטחונית.

 

במסגרת החקירה נתפסו גם עלונים בשפה הערבית בהם כתוב "אני מבשרים בשמחה לסטודנטים המתקשים בהשלמת לימודיהם – אפשרות העברה לאוניברסיטאות בארמניה, גיאורגיה ללא הפסד שנים – מאוניברסיטאות אירופאיות וכו.. יכולת הסבה ממקצועות הטיפול הטבעי ופיזיוטרפיה, שמיעה ודיבור לרפואה כללית או שיניים……" ובהמשך מצוינים גם פרטים ליצירת קשר.

החדשים שלנו

השאירו תגובה למערכת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

השאירו תגובה

צרו קשר

מאמרים נוספים

נשמח לשיתף הדף שלנו :-)