פוסט: האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית ממליץ למשרד הבריאות: "חייבו את חברות המשתלים לממן ניתוח לנשים המעוניינות בכך"

מאמרים נוספים

קטגורית מאמרים

ממוצע זמן קריאה: 2

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית ממליץ למשרד הבריאות: "חייבו את חברות המשתלים לממן ניתוח לנשים המעוניינות בכך"

ממוצע זמן קריאה: 2 דקות

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית ממליץ למשרד הבריאות על שלוש חלופות לטיפול בנשים עם משתלי סיליקון בעלי סכנה פוטנציאלית להתפתחות סרטן נדיר מסוג לימפומה אנאפלסטית של תאים גדולים. המלצות האיגוד נשלחו למשרד הבריאות לבקשתו, בעקבות הודעת מינהל המזון והתרופות של ארצות ה – FDA על ריקול (איסוף מהשוק) למשתלי סיליקון מחוספסים. ההמלצות מיועדות לנשים שבגופן כבר נמצאים משתלי סיליקון, שהן בריאות ולא בעלות תסמינים כלשהם.

החלופות אותן מציע האיגוד לכירורגיה פלסטית למשרד הבריאות הן, מעקב אחר המשתלים, ניתוח הסרה או ניתוח החלפה למשתלים אחרים שאינם בעלי סכנה פוטנציאלית נכון להיום. מימוש המלצות האיגוד מותנה ברצונן החופשי של הנשים. האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית בהסתדרות הרפואית ממליץ למשרד הבריאות כי במקרים שבהם הנשים יעדיפו לבחור בחלופה הניתוחית ולעבור הסרה של המשתלים או החלפה, יתבצע הניתוח במימון החברות שייבאו לישראל את משתלי הסיליקון בעלי הסכנה הפוטנציאלית.

הישראלים אוהבים חזה גדול

במכתב ששיגר האיגוד לד"ר סיגל ליברנט טאוב, ראש אגף רפואה כללית במשרד הבריאות, כתב ד"ר מאיר כהן, יו"ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית בהסתדרות הרפואית כי: "מנגנון התפתחות לימפומה אנאפלסטית של תאים גדולים,  במשתלים אינו ברור במלואו, אנו מניחים שהחספוס הגס של המעטפת אשר מיוצר במטרה למנוע היווצרות קופסית סביב המשתל (רקמה צלקתית) מוליך לתהליך זיהומי כרוני של יצירת צבר חיידקים קבוע הגורר בסופו של דבר להתמרה סרטנית של תאים במערכתהלימפה".

ד"ר דנה אגוזי מנהלת המחלקת לכירורגיה פלסטית במרכז הרפואי קפלן וחברת האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית הוסיפה כי: "חשוב לדעת כי לא נמצא שום קשר בין משתלי הסיליקון שהוזכרו בהודעת ה FDA לבין סרטן השד וכי מדובר רק על מקרים של סרטן נדיר מאוד מסוג לימפומה אנאפלסטית של תאים גדולים. אנו מזכירים במקביל לכל הנשים כי יש להיבדק בבדיקות לגילוי מוקדם של סרטן השד בהתאם להנחיות משרד הבריאות והמלצות האגודה למלחמה בסרטן בהתאם לגילן".

המלצות האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית לאגף הרפואה במשרד הבריאות, רלוונטיות לכל הנשים שבגופן משתלי סיליקון מחוספסים, נשים בריאות, נשים שהחלימו מסרטן השד ועברו שיחזור, נשים נשאיות שעברו כריתה מונעת וטרנסג'נדרים שעברו ניתוח הגדלה מגבר לאישה.

הגדלת חזה

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית הוקם במטרה להוות מסגרת ארגונית מקצועית לכ – 300 הרופאים המומחים והמתמחים העוסקים בכירורגיה פלסטית בישראל ולפעול לקידום ופיתוח המקצוע בתחום הטיפול, ההוראה והמחקר. האיגוד המהווה חלק בלתי נפרד מההסתדרות הרפואית בישראל, מטפח קשרים עם ארגונים בינלאומיים העוסקים בניתוחים פלסטיים ומתעדכן בחידושים ומגמות במטרה ליישמם בארץ. כחברי איגוד יכולים להצטרף רופאים ורופאות בעלי תואר מומחה בכירורגיה פלסטית. האיגוד מפעיל עמוד פייסבוק וכן אתר אינטרנט פתוח לציבור הכולל את רשימת המומחים וממליץ להיכנס אליו לפני ההחלטה על ביצוע ניתוח פלסטי או הליך אסתטי:  www.plasticsurgery.org.il

החדשים שלנו

השאירו תגובה למערכת

השאירו תגובה

צרו קשר

מאמרים נוספים

נשמח לשיתף הדף שלנו :-)