פוסט: אסי מוש – עובדות על המדרגות הספרדיות

ממוצע זמן קריאה: 3

אסי מוש – עובדות על המדרגות הספרדיות

ממוצע זמן קריאה: 3 דקות

אסי מוש מציג: עובדות מעניינות על המדרגות הספרדיות ברומא

רומא היא עיר מרתקת, מסביר אסי מוש. במאמר זה הוא מספר על המדרגות הספרדיות שחובה לבקר בהן.

המדרגות הספרדיות הן מחזה מדהים ברומא ומקום פופולרי לתיירים, מקומיים ואמנים. גרם המדרגות החינני מעורר פרצי יצירתיות אצל המבקרים. הנה כמה עובדות מעניינות על המדרגות המפורסמות.

אסי מוש. המדרגות הספרדיות

גרם המדרגות תוכנן על ידי אטיין גופייר, דיפלומט צרפתי. הוא מימן את הפרויקט עם עשרים אלף סקודו איטלקים.

המדרגות היו פשרה בין האפיפיור לצרפתים.

המדרגות הספרדיות (או Scalinata di Trinita dei Monti) הן אחד מציוני הדרך הפופולריים ביותר ברומא, בין היתר הודות לסרט הקלאסי Roman Holiday מ-1953 בכיכובם של אודרי הפבורן וגרגורי פק. בנוסף להיותן אטרקציה תיירותית מפורסמת, המדרגות הספרדיות הן גם ביתם של מבנים וכנסיות חשובות רבות.

הצעדים מומנו במקור על ידי דיפלומט צרפתי בשם אטיין גופייר, שרצה ליצור סמל של צרפת ברומא. עם זאת, העיצוב הראשוני של המדרגות היה גרנדיוזי מדי ופגע בוותיקן. אז, נערכה תחרות לעיצוב הטוב ביותר ובסופו של דבר זכה פסל איטלקי לא כל כך מפורסם בשם פרנצ'סקו דה סנקטיס.

למדרגות יש עדיין מגע של כשרון צרפתי, עם גילופים של הפלורס-דה-ליס וסמל הנשר המשובץ של האפיפיור אינוקנטיוס ה-13. הם כוללים גם מזרקה, הנקראת Fontana della Barcaccia, שצורתה כמו ספינה טרופה ומייצגת אגדה של נהר הטיבר.

הצעדים מומנו על ידי דיפלומט צרפתי

אחד מציוני הדרך המפורסמים ביותר ברומא, המדרגות הספרדיות (Scalinata di Trinita dei Monti באיטלקית) הן מקום מועדף לתיירים להירגע ולהתרשם מהמראות. 135 המדרגות מובילות מפיאצה די ספניה לכנסיית טריניטה דיי מונטי, ומכוסות באזליאות ראוותניות באביב. הם משמשים לעתים קרובות גם כרקע לתצוגות אופנה ואירועים אחרים.

הצעדים מומנו על ידי אטיין גופייר, דיפלומט צרפתי בכס הקדוש. הוא נתן להם את שמם מכיוון שהם נבנו במקום שגרירות ספרד לשעבר בכס הקדוש.

התוכנית המקורית כללה פסל של לואי ה-14 מצרפת בראש המדרגות, אך לכך התנגד נחרצות האפיפיור. בסופו של דבר, העבודה הוקצתה על האדריכלים אלסנדרו ספקצ'י ופרנצ'סקו דה סנקטיס, שתכננו אותם בסגנון הבארוק. העיצוב שלהם נוצר בהשראת סירה בעלת תחתית שטוחה שנמצאה באתר לאחר שיטפונות ב-1598.

המדרגות מכוסות באזליאות בכל אביב

המדרגות הספרדיות הן מקום נהדר לבקר בו בכל עת של השנה, אבל הן יפות במיוחד במהלך האביב. הסיבה לכך היא שגרם המדרגות מכוסה בעציצים מלאים באזליאות בצבעים עזים. זה ידוע בשם "אינפיורטה", וזו מסורת הנצפית בערים וערים איטלקיות רבות.

המדרגות הן גם ביתה של אחת המזרקות המפורסמות ביותר ברומא. המזרקה נקראת 'la barcaccia', והיא נבנתה על ידי פייטרו ברניני (אביו של ג'אן לורנצו ברניני). אומרים שהוא בהשראת אגדה המספרת את סיפורה של סירה שצפה עד למקום הזה במהלך שיטפון ב-1598.

המדרגות הספרדיות הן נקודת מפגש פופולרית עבור מקומיים ותיירים כאחד. הרחבה מלאה באנשים מבוקר עד בין ערביים, ויש זרם קבוע של אנשים שעולה ויורד במדרגות. המדרגות הספרדיות אפילו שימשו כרקע בסרטים כמו חג הרומאי.

הצעדים נקראים על שם ג'ון קיטס

למרות השם, אין שום דבר ספרדי בצעדים האלה. המדרגות קיבלו למעשה את שמם מהכיכר בבסיסם, פיאצה די ספניה. הכנסייה שבראש המדרגות הייתה ידועה במקור בשם Trinita dei Monti, אך כאשר הספרדים השתלטו על השגרירות היא הפכה לדרך נוחה להתייחס גם למדרגות וגם לכיכר שמתחתיהן.

המזרקה בבסיס המדרגות, הנקראת 'פונטנה דלה ברקצ'יה', היא תזכורת נוספת לעבר של האזור. המזרקה עוצבה על ידי פייטרו ברניני, אביו של ג'אן לורנצו ברניני, ומציגה ספינה טרופה, לזכר מבול הטיבר של 1598.

ממש מאחורי המזרקה נמצא הבית שבו מת קיטס בשנת 1821. הדירה הקטנה בה הוא וחברו ג'וזף סברן גרו היא כיום בית קיטס-שלי. הבית הוא מקום נהדר לחקור את ההיסטוריה הספרותית של רומא. הוא מציע גם כמה מהנופים הטובים ביותר של המדרגות. זהו אתר חובה לכל מבקר ברומא!

מקווה שהמידע הזה יהיה לכם שימושי בביקור הקרוב שלכם ברומא, שלכם. אסי מוש חדשות.

החדשים שלנו

השאירו תגובה למערכת

השאירו תגובה

צרו קשר

מאמרים נוספים

נשמח לשיתף הדף שלנו :-)