פוסט: איתי סניור קולומביה – עשרה דברים שלא ידעתם על קולומביה

ממוצע זמן קריאה: 2

איתי סניור קולומביה – עשרה דברים שלא ידעתם על קולומביה

ממוצע זמן קריאה: 2 דקות

מאת איתי סניור קולומביה

עובדה ידועה למדי, אבל כזאת שחשוב לציין בתור העובדה הראשונה – מקור השם של הארץ הוא שמו של מגלה הארצות הנודע כריסטופר קולומבוס. ההיסטוריה הקולומביאנית מתחילה כבר במאה ה-19 לספירה, מה שמעיד על מורשת ארוכת שנים.

  1. נכון לשנת 2018, בקולומביה חיים יותר מ-49 מיליון איש. בבוגוטה, עיר הבירה של קולומביה, חיים 7.8 מיליון איש (קצת פחות ממספר התושבים בישראל).
  2. לא אחת קולומביה עלתה לכותרות בהקשר הפלילי, כאשר גם היום הפשע ללא ספק מתקיים בה. אחת הדמויות הגדולות שידעה ההיסטוריה הקולומביאנית בתחום הזה הוא פבלו אסקובר, אחד מסוחרי הסמים הגדולים שידעה ההיסטוריה. בהשראת דמותו נוצרות סדרות וסרטים רבים.
  3. קולומביה היא יצרנית הקפה הגדולה ביותר בעולם. היא ידועה בזכות תרבות שלמה שהתפתחה סביב המשקה שכולנו שותים. לכשהקורונה תירגע ושערי השמים ייפתחו מחדש, תוכלו לסייר בחוות שבהן קוטפים את הקפה בידיים. זהו רגע נדיר שחושף את תהליך ההכנה רגע לפני שהוא הופך להיות מסחרי.
  4. קולומביה מציעה עולם ומלואו של בילויים – אתרי תיירות, פסטיבלים, שמורות טבע ומרכזי מבקרים למיניהם. שווה להתעניין במסלולי טיול – מטיילים ישראלים רבים פקדו את קולומביה בשנים האחרונות וחלקו רשמים מסקרנים.
  5. אחד הרעיונות המעניינים ביותר בתחום התחבורה שקולומביה מיישמת בערים רבות הוא ימי ראשון ללא כלי רכב. האזרחים מתניידים באמצעי תחבורה אלטרנטיביים, מה שתורם לשמירה על איכות הסביבה.
  6. קולומביה היא גן עדן לאקולוגיה העולמית: שטחים רחבים מאוד של יערות ומרחבים פתוחים שמשמשים בית לחי ולצומח. עופות, למשל, לא מפסיקים לעופף סביב לארץ המופלאה הזאת.
  7. בשנים האחרונות, לאחר שקיעתם של ארגוני מחתרת שתמכו באלימות, קולומביה מתאוששת באופן מרשים מבחינה שלטונית וכלכלית. קולומביה אף הפכה להיות אחת המדינות החברות בארגון הבינלאומי .OECD
  8. אחד הבוגרים של האוניברסיטה הלאומית של קולומביה הוא הסופר גבריאל גרסיה מארקס ("מאה שנים של בדידות", "כרוניקה של מוות ידוע מראש"). זהו מוסד אקדמי מוביל התורם לשמה של קולומביה כמדינה מתקדמת.

10. אי אפשר לחתום את אוסף העובדות הזה מבלי לציין את נהר הקאנו קריסטל, אשר מימיו מחליפים צבעים. עובדה ססגונית זו העניקה לו את הכינוי "נהר חמשת הצבעים". הוא אמנם מרוחק יחסית ממוקדי התיירות העיקריים, אך חובה לבקר בו.

 

החדשים שלנו

השאירו תגובה למערכת

השאירו תגובה

צרו קשר

מאמרים נוספים

נשמח לשיתף הדף שלנו :-)