פוסט: עולם התעופה עובר לבדיקות אנטיגן מהירות

ממוצע זמן קריאה: 2

עולם התעופה עובר לבדיקות אנטיגן מהירות

ממוצע זמן קריאה: 2 דקות

בעקבות דעיכת מגיפת הקורונה, החלו חברות תעופה ברחבי העולם להצטייד בבדיקות אנטיגן מהירות עם תוצאה מיידית כתחליף לבדיקות ה – PCR האיטיות. התאחדות הטייסים באירלנד, הצהירה השבוע כי: "ניתן לנוע בין מדינות בביטחון בנסיעות בינלאומיות עם בדיקת אנטיגן מהירה". הודעת ההתאחדות המייצגת יותר מ -1,000 טייסים אירים פורסמה בקריאה לממשלת אירלנד לזרז את פתיחתן באופן מוחלט של כל הטיסות הבינלאומיות. גם בריטיש איירווייס שכבר עברה לבדיקות אנטיגן מהירות בחודש מרץ השנה, תחל בקרוב ככל הנראה בשימוש גם בבדיקות עצמיות לביצוע על ידי הנוסעים.

גם בישראל כבר קיימת תשתית רחבה מאוד של בדיקות אנטיגן מהירות, הודות למעבדה המרכזית לנגיפים במשרד הבריאות אשר זיהתה את הצורך עוד בעיצומה של המגיפה והצטיידה בטכנולוגיה של סופיה, פריצת דרך שפותחה על ידי תאגיד קווידל האמריקאי. מדובר בבדיקת הקורונה המהירה הראשונה בעולם שאושרה על ידי ה-FDA אשר כבר צברה ניסיון של מאות אלפי בדיקות בארץ ועשרות מיליוני בדיקות בעולם.

נכון להיום בישראל לצד המשך מבצע החיסונים ודעיכת הקורונה מתבצעות במערכת הבריאות הציבורית בדיקות מהירות באמצעות מאות מכשירי סופיה ניידים שרכש משרד הבריאות. המכשירים הותקנו בחדרי מיון, בתי אבות, דיור מוגן בפיקוד העורף, במשטרה ובקופות החולים עם תשובה בתוך 15 דקות ללא תלות במעבדה ודיוק של 96.7% רגישות, 100% ספציפיות וכן יכולת לזהות את כל המוטציות והווריאנטים המדאיגים שהתפתחו.

לעומת זאת במעברי הגבול של ישראל ובנמלי התעופה על פי הנחיות משרד הבריאות, עדיין נדרשת בדיקת PCR וזאת לצד העובדה שהוסרו המגבלות, התחלואה נמוכה ויציבה, המשק נפתח וכך גם מערכת החינוך.

בסופיה ישראל מקבוצת רימיפארם, חברת הבדיקות המהירות הנפוצה בארץ הסבירו היום כי: "אנחנו מקבלים מאות פניות מאזרחים שרוצים בדיקה מהירה לקראת טיסה לחו"ל. בשלב זה הדאגה המוצדקת מפני כניסת הווריאנטים לישראל, עדיין מחייבת בדיקת PCR לנכנסים. אולם לישראלים מחוסנים שיוצאים לחו"ל, הגיעה השעה לאפשר לבצע בדיקה מהירה (בהתאם לדרישת מדינת היעד) ובעתיד הקרוב גם בדיקה עצמית שתימכר בבתי מרקחת. עלותן של הבדיקות המהירות, למערכת הבריאות ולאזרח היא מזערית לעומת בדיקות מעבדה והנגישות אליהן כבר קיימת בכל רחבי הארץ".

בנוסף בארץ כבר פועלת תשתית רחבה מאוד של תחנות לביצוע בדיקות סופיה מהירות בתשלום עם תשובה תוך 15 דקות, בסניפים מרכזיים של ביקורופא במחיר 69 שקלים בלבד. השירות קיים גם במתכונת דרייב אין, בתל אביב בעלות של 90 שקלים בלבד באמצעות חברת מדיצ'ק ואף מגיע עד הבית או המשרד עם בדיקת סופיה מהירה דרך חברת יוסי אמבולנס.

במקביל עדיין ממתינים בארץ לאישור משרד הבריאות לבדיקה עצמית מהירה של תאגיד קווידל, בצורת ערכה ביתית עם תשובה תוך 10 דקות הנקראת קוויקויו-בבית (QuickVue At-Home). מדובר בערכה כבר אושרה על ידי ה – FDA אשר תימכר ללא מרשם ברשתות הפארם ובתי המרקחת במחיר חסכוני במיוחד לשימוש עצמי לבני נוער מגיל 14 ולילדים מגיל שנתיים בסיוע מבוגר.

יצוין כי עוד בעיצומה של מגיפת הקורונה, לפני הגעת החיסונים, בכניסות לאיי התיירות הירוקים בוצעו באמצעות הטכנולוגיה של סופיה, כ – 60,000 בדיקות קורונה מהירות בתקופה של כ – 3 שבועות על ידי פיקוד העורף. לאחרונה העניק  ה -FDA לסופיה, גם אישור לביצוע בדיקות סקר יזומות שמטרתן להבטיח מניעת הדבקה בזמן אמת בקרב אנשים ללא תסמינים, עם תשובה מיידית.

החדשים שלנו

עולם התעופה עובר לבדיקות אנטיגן מהירות

עולם התעופה עובר לבדיקות אנטיגן מהירות

26 במאי 2021 טיסות

בעקבות דעיכת מגיפת הקורונה, החלו חברות תעופה ברחבי העולם להצטייד בבדיקות אנטיגן מהירות עם תוצאה

קרא עוד >>>

השאירו תגובה למערכת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

השאירו תגובה

צרו קשר

מאמרים נוספים

נשמח לשיתף הדף שלנו :-)