פוסט: "טובות הנאה זה לא דווקא במעטפות כסף"

מאמרים נוספים

קטגורית מאמרים

ממוצע זמן קריאה: 2

"טובות הנאה זה לא דווקא במעטפות כסף"

ממוצע זמן קריאה: 2 דקות

עו"ד דן אלדד, מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה: "אם אתה נבחר ציבור לדחות הצעת שוחד זה לא פשוט, ערכית זה נכון לדחות הצעת שוחד אבל מבחינה אנושית זה קשה. כדי לדחות אותה זה קשה ולא נעים אז הדבר הנכון זה לא להיכנס לזה מלכתחילה, אל תפגשו בארבע עיניים."

במהלך הפאנל "אורות אדומים בקשר בין הנהגה מוניציפלית ויזמים", שנערך בוועידת איגוד התאגידים העירוניים באילת בהנחיית ג'ודי ניר מוזס ועו"ד מיכל רוזנבוים, אמרה סגן ניצב איריס ברק, אגף חקירות ומודיעין שהייתה חלק מחקירות אולמרט וביבי: "אני סבורה שיש חשיבות עליונה לחקור עבירות לכאורה של נציגי ציבור. לא תמיד זה לוקח שנים רבות וכל הזמן נעשים מאמצים לקצר את ההליכים, המשטרה לא מיד פותחת בחקירה. הטענה שלכל ראש עיר יש תיק ביאחה זו טענה שקרית – לא נאסף מידע נגד ראש רשות מעצם היותו ראש רשות. טובות הנאה זה לא דווקא במעטפות כסף, הן ניתנות בכל מיני דרכים, כמו העסקת מקורבים, הנחות בלתי סבירות ברכישת נכסים ועוד. אין יד קלה על ההדק ואין השפלה ביאחה"

יו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס: "הקמנו צוות בשלטון המקומי על מנת להחזיר את הרשות לעבוד במידה וראש עיר נעצר"

באותו הפאנל, שנערך בוועידת איגוד התאגידים העירוניים באילת אמר חיים ביבס, ראש עיריית מודיעין ויו"ר המרכז לשלטון מקומי: "הרבה מאוד אנשים טובים מדירים רגליהם מהשלטון המקומי. אנשים טובים לא מגיעים בגלל החשש שימצאו אותם מאחורי סורג ובריח, והבינוניות תכנס פנימה. הקמנו צוות בשלטון המקומי על מנת להחזיר את הרשות לעבוד במידה וראש עיר נעצר"

עו"ד דן אלדד, מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה: "אם אתה נבחר ציבור לדחות הצעת שוחד זה לא פשוט, ערכית זה נכון לדחות הצעת שוחד אבל מבחינה אנושית זה קשה. כדי לדחות אותה זה קשה ולא נעים אז הדבר הנכון זה לא להיכנס לזה מלכתחילה, אל תפגשו בארבע עיניים."

יאיר רביבו, ראש עיריית לוד: " אין סמכות היום לראש עיר, הוא האדם הרביעי בכוחו ברשות. ראשי הערים היום יותר הגונים ומוכשרים מבעבר, הם מפחדים משחיתות".

במהלך הפאנל סיפרו מוטי ששון, ראש עיריית חולון ופיני בדש, ראש מועצת עומר מהקהל על הניסיון שלהם עם יאחה ועל החקירות שלהם שהסתיימו בלא כלום.

רשות המיסים

עו"ד יהודה שפר, המשנה לפרקליט המדינה לשעבר: "השחיתות נתפסת ביחס סלחני- עיגול פינות והפרת כללים. מתיקי השחיתות עולה כי הנזק הכלכלי הוא עצום. כל אחד משלם כל חודש בחשבון החשמל עלויות מתיקי שחיתות. הרף הפלילי בישראל הוא מהגבוהים בעולם. אם נגרם נזק כלכלי לציבור על ידי נבחר בגין רשלנות או כוונת תחילה ציבור שישלם קנס".

החדשים שלנו

השאירו תגובה למערכת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

השאירו תגובה

צרו קשר

מאמרים נוספים

נשמח לשיתף הדף שלנו :-)