פוסט: ערב ראש השנה תשפ"א : 52.7% פסימיים בכל הקשור למציאת עבודה

ממוצע זמן קריאה: < 1

ערב ראש השנה תשפ"א : 52.7% פסימיים בכל הקשור למציאת עבודה

ממוצע זמן קריאה: < 1 שניות

עם הימשכו של משבר התעסוקה בעקבות וירוס הקורונה נראה כי ציבור מחפשי העבודה, למרות דמי האבטלה הניתנים להם מאבדים את האופטימיות ומעריכים כי בשנה הקרובה לא יצליחו למצוא עבודה חדשה.

52.7% מהנשאלים בסקר שערכה חברת קריירה בקרב דורשי ומחפשי עבודה השיבו כי הם לא מעריכים שיימצאו עבודה במהלך השנה הקרובה. רק 16.9% העריכו כי יימצאו עבודה תוך שנה.

69% מהנשאלים השיבו כי ישקלו הסבה מקצועית בקורסים ובהכשרות שונות. 36% מהם הביעו נכונות לעבור הכשרות קצרות ואילו 28.7% הביעו נכונות לקבל הכשרה מקצועית חדשה.

לדברי יצחק טיקוצקי, מנכ"ל חברת קריירה המתמחה בנושא בליווי מחפשי עבודה והשמת עובדים, מדובר בנתונים משמעותיים הממחישים את עוצמת המשבר כולו במשק. ההשלכות המשולבות של מצב הרוח של מחפשי העבודה מול המציאות בשטח ממחישה את עוצמת המשבר וההשלכות הכלכליות רחבות הטווח שלו.

הבחירה של מספר רב מאד של אנשים בשינוי קריירה אם באמצעות הכשרה מקצועית או באמצעות לימודים תאלץ את המשק לעבור שינוי נוסף והתאמה, שבסופו לא בטוח כי יימצאו לציבור זה משרות ההולמות את כישוריהם. אנשים עשויים למצוא עצמם ביתר מבחינת הכישורים ועדיין לא להתאים לשוק העבודה העתידי.

אני קורא למשרדי הכלכלה והרווחה לבצע סקר תעסוקה מקיף הכולל חשיבה לטווח ארוך על מקצועות העתיד ויישומם בשטח.

עוד הוסיף טיקוצקי כי משבר תעסוקה מסוג זה עשוי לייצר כלכלת תעסוקה נלווית במסגרתה לאור תהליך הייאוש בציבור יעלה מספר העובדים בלא תנאים וללא דיווח (עבודה בשחור) ויגרום לנזק משמעותי בשוק התעסוקה.

החדשים שלנו

ערב ראש השנה תשפ"א :  52.7% פסימיים בכל הקשור למציאת עבודה

ערב ראש השנה תשפ"א : 52.7% פסימיים בכל הקשור למציאת עבודה

7 בספטמבר 2020 דרושים

עם הימשכו של משבר התעסוקה בעקבות וירוס הקורונה נראה כי ציבור מחפשי העבודה, למרות דמי

קרא עוד >>>

השאירו תגובה למערכת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

השאירו תגובה

צרו קשר

מאמרים נוספים

נשמח לשיתף הדף שלנו :-)