פוסט: שינטרקו: העולם בצל הקורונה – הביקוש למזון נוסק

מאמרים נוספים

קטגורית מאמרים

ממוצע זמן קריאה: 2

שינטרקו: העולם בצל הקורונה – הביקוש למזון נוסק

ממוצע זמן קריאה: 2 דקות

סריקה מיוחדת של חברת שינטרקו Shintraco על שוק המזון בעקבות מגיפת הקורונה

סקירה מיוחדת באדיבות שינטרקו Shintraco והמנכ"ל שלום חתוכה. הופעת וירוס הקורונה בעולם הביאה ליצירת מתח לא צפוי ומתמשך על מערכת אספקת שרשרת המזון העולמית, המתבטא בייצור ובתהליך עיבוד המזון, הובלה ולוגיסטיקה, בעוד הביקוש למזון עלה באופן חד. המשווקים ובעלי החנויות פועלים רבות כדי לעמוד בביקוש שנוצר על אף ההגבלות שהוטלו. מצב מתמשך זה שאין אנו יודעים מתי יסתיים, מחייב בהמשך פיתוח סביבת מסחר בינלאומית רציפה כדי לענות על אחד האתגרים הגדולים שנוצרו מאז מלחמת העולם השנייה.

עוד בטרם פרצה הקורונה לחיינו, העולם היה קרוב מאוד למשבר הומניטרי כאשר יותר מ – 800 מיליון בני אדם חיים בתת – תזונה וכ- 135 מיליון איש סובלים מרעב ברמות שונות.  כעת אנליסטים צופים שכ – 130 מיליון איש נוספים עשויים להגיע לרעב עד סוף שנת 2020 בשל השפעת מגפת הקורונה.   שלום חתוכה מנכ"ל ומייסד חברת המזון שינטרקו מסביר כי: "הסיכון הגדול ביותר בהבטחת רצף וזרימה של מזון קשור בעיקר ביכולת הנגישות של הצרכנים למזון. שמירה על רשת ביטחון באספקה היא הכרחית למניעת גידול ברעב ובמחסור במזון בקרב האוכלוסייה".

אחד ממקורות המזון הבסיסיים ביותר בחיינו היא החיטה, ממנה מופק הלחם. החיטה היא מרכיב משמעותי מאוד בתזונה העולמית וחוסר בה עלול להוביל למוות של רבים. החשש היה שעם פרוץ המגפה תהיה פגיעה בייצור ובהפצתה של החיטה בעולם, אך מאז פריצתה נראה כי אין חשש להתמעטות החיטה בשווקים ברוב המדינות אלא רק במדינות שכבר קיים בה רעב מתמשך הנובע מקונפליקטים אלימים כמו ביבשת אפריקה.

בסוף חודש מרץ האחרון, הזהירו מנהיגי ארגוני המזון והחקלאות של האו"ם (FAO) את מדינות העולם שבעוד הן מנסות לעצור את התפשטות וירוס הקורונה, שלא יגרמו לפגיעת אספקת המזון ובהשלכותיה לסחר המזון הבינלאומי.

אכן בתחילת ההתפרצות הייתה פאניקה בקרב תושבי העולם ברכישת המזון בהתבסס על ההנחות שתפעול והובלת המזון יפגעו מהמציאות החדשה, אך עם הזמן חשש זה ירד כשעיקר גורם הפגיעה ביבול החיטה נשאר כתמיד מזג האוויר המשפיע על שינוי המחיר. חברת שינטרקו, אחת מהחברות המובילות בישראל ביבוא חיטה, תירס וסוכר, מדווחת שאספקת החיטה לישראל ממשיכה לזרום ללא עיכוב ושינוי כתוצאה מהקורונה ושהחברה תמשיך לעמוד בביקוש על אף השינויים העולמיים.

שינטרקו Shintraco מדורגת בין 100 חברות המזון המובילות ומתמחה ביבוא ושיווק מוצרים כגון חיטה, שעורה, סוכר, תירס ודגנים נוספים. חברת שינטרקו, בהובלת המנכ"ל והמייסד שלום חתוכה Shalom Hatuka היא דוגמה ולחברה מובילה בתחומה. 

החדשים שלנו

השאירו תגובה למערכת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

השאירו תגובה

צרו קשר

מאמרים נוספים

נשמח לשיתף הדף שלנו :-)