פוסט: משרד הבריאות מזהיר על תרופות לא רשויות, אלכוהולים מזויף ב"הסודוך של ערד"

מאמרים נוספים

קטגורית מאמרים

ממוצע זמן קריאה: < 1

משרד הבריאות מזהיר על תרופות לא רשויות, אלכוהולים מזויף ב"הסודוך של ערד"

ממוצע זמן קריאה: < 1 שניות

פעילות משותפת של האגף לאכיפה ופיקוח במשרד הבריאות בשיתוף משטרת ישראל, בוצע חיפוש ב"הסודוך של ערד" ברחוב בן יאיר 33 בערד ובנוכחות בעל העסק. נתפסו תרופות לא רשויות מסוג  קמאגרה, מדובר בתכשיר לא מאושר לשימוש ושיווק ע"י משרד הבריאות תוך חיקוי הפעילות של התרופה ויאגרה. מקורם של חומרי הגלם של תרופות שלא בשרשרת ההספקה מפוקח אינם ידועים, לא ידוע באיזה תנאים ומתי יוצרו ואוחסנו, תופעות לוואי האפשריות משימוש בקמאגרה רבים וכוללים בין היתר, שינויים בלחץ הדם, נדודי שינה, חרדה, איבוד הכרה, דימום תוך-גולגולתי, פריאפיזם, התקף איסכמי, אירועי לב חמורים, ומוות פתאומי.

בנוסף, נתפסו משקאות אלכוהולים אשר החשודים כמזויפים עלולים להכיל רמות גבוהות, הרבה מעל התקן המותר, של הרעל מתאנול . המתאנול הוא חומר רעיל ששתייה שלו עלולה לגרום לעיוורון ואף למוות. סימפטומים ראשונים להרעלת מתאנול נצפים כבר לאחר 12 שעות לאחר הלקיחה. הרעלת מתאנול מתבטאת כמו-כן בסחרחורות, בלבול, חוסר שליטה בשרירים, חולשה, כאבי ראש, הקאות וכאבי בטן. עשרות בקבוקי אלכוהול החשודים כמזויפים ותרופות לאין אונות הוחרמו בפעילות. במקביל משטרת ערד פתחה בהליך אכיפה פלילית כנגד מנהל העסק.

הפעילות היא חלק ממערך פעילות רחב של משרד הבריאות למניעת שיווק אלכוהול מזוייף ושיווק תרופות לא מאושרות למכירה בישראל. 

משרד הבריאות בשיתוף גורמי האכיפה הנוספים ימשיך בפעילותו כנגד בעלי העסקים והמשווקים המוכרים אלכוהול מזויף ותרופות לא מאושרות המסכנים את בריאות הציבור. 

החדשים שלנו

השאירו תגובה למערכת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

השאירו תגובה

צרו קשר

מאמרים נוספים

נשמח לשיתף הדף שלנו :-)