פוסט: הכירו את חברת שינטרקו

ממוצע זמן קריאה: 2

הכירו את חברת שינטרקו

ממוצע זמן קריאה: 2 דקות

חברת שינטרקו בע"מ נוסדה בשנת 1991 על ידי שלום חתוקה וחברת PROALIM S.A. מג'נבה. 

חברת שינטרקו בע"מ היא חברה בעלת מוניטין בתחום הייבוא לישראל של גרעינים למספוא ומאכל, שומשום וסוכר. החברה נמצאת בבעלות משותפת של שלום חתוקה וחברת Proalim S.A 

החברה עוסקת בייבוא לישראל של תבואות ובהם חיטה, שעורה, תירס ומספוא, כמו גם סוכר.

שינטרקו מסבירה – איך קמח נולד?

חברת שינטרקו, מחברות המזון המובילות בישראל, המתמחה בייבוא ושיווק דגנים, קמח סוכר ועוד, מציגה כתבה מיוחדת בנושא קמח. הכתבה ביוזמת, שלום חתוכה, מנכ"ל חברת שינטרקו.

 חשבתם פעם איך נוצר הקמח שאיתו אנחנו אופים לחם או עוגות? אותו קמח המשמש גם לפסטות ופשטידות. בין אם זה קמח לבן או כוסמין, הקמח שאנחנו קונים בסופר, עובר לא מעט תהליכים, השלב הראשון הוא בגידול החיטה.

מגרגיר קטן לקמח גדול

מרבית החיטה המשמשת בארץ לייצור קמח, מגיעה דווקא ממדינות שונות ברחבי העולם: קנדה, ארה"ב, וכמובן מאירופה מדינות כמו: רוסיה, פולין ועוד. חברת שינטרקו היא החברה המובילה בתחום ייבוא התבואה לארץ. כמעט כל לחם שלישי שנאפה במאפיות או שאנחנו קונים במכולת, הוא לחם המיוצר מהחיטה שחברת שינטרקו ייבאה במיוחד. היקף ייבוא בסדר גודל מהותי שמכיל בתוכו מקצועיות, מיומנות, אמינות, עם וותק של שנים.

חשיבות ייבוא גרגירי החיטה

מדינת ישראל מייצאת גידולים למדינות השונות: פירות הדר, תפוחי אדמה, אבוקדו, גזר ועוד. יחד עם זאת, בארץ, תנאי החקלאות אינם מאפשרים גידול חיטה בהיקפים משמעותיים ובהתאם לכמות הצריכה. מדינת ישראל היא מדינה קטנה, כמות הצריכה של החיטה לעומת כמות הגידולים בארץ, מחייבת לייבא כדי שנוכל לייצר קמח.

סיבה נוספת לייבוא היא תנאי הגידול בארץ – לכל מדינה  תנאי גידול שונים, עונת הקיץ למשל, היא עונה חמה במיוחד שאינה מתאימה לגידול גרעינים ולכן מדינת ישראל, קונה את מירב התבואה, הקציר, ממדינות אחרות.

מדינות שונות עם הבדלי קור ולחות שהופכים את האדמה לטובה יותר לגידול תבואה, כל גרעין הוא עולם ומלואו, כל מדינה והגידולים שהיא מטיבה לגדל, שדות של חיטה ודגנים: תירס, כוסמין, שעורה ועוד.

חברת שינטרקו- החברה הגדולה והמובילה בייבוא גרגירי חיטה

חברת שינטרקו מייבאת מארה"ב, קנדה ואירופה זנים שונים וייחודים. תבואה המשמשת הן למאכל אדם והן להאכלת חיות (מספוא).

המשלוחים מגיעים לארץ באוניות צובר גדולות, מכולות של תבואה וגרעינים ומשם, לאחר תהליך הייבוא והשחרור מהנמל, הכולל אישורים של משרד החקלאות והבריאות, חברת שינטרקו משלחת את החיטה היישר לתחנות הקמח ולתעשיות הגדולות, משם ידאגו לטחון היטב את הגרגירים ולייצר ממנו קמח מוכר ואהוב.

 לסיכום, הקמח, הינו חומר גלם בסיסי ומרכזי במטבח הביתי, אבל רגע לפני שאנחנו קולעים את הבצק לחלה, צריך לזכור איך קמח נולד, אי שם בשדות גדולים ויפיפיים של חיטה.

החדשים שלנו

השאירו תגובה למערכת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

השאירו תגובה

צרו קשר

מאמרים נוספים

נשמח לשיתף הדף שלנו :-)