פוסט: פרופ' אליעזר רובינזון: "העישון מקצר את תוחלת החיים ב- 10 שנים לפחות"

מאמרים נוספים

קטגורית מאמרים

ממוצע זמן קריאה: 2

פרופ' אליעזר רובינזון: "העישון מקצר את תוחלת החיים ב- 10 שנים לפחות"

ממוצע זמן קריאה: 2 דקות

"העישון מקצר את תוחלת החיים ב- 10 שנים לפחות, אחראי ל-85% ממקרי סרטן הריאות וקשור ליותר מ – 12 מחלות סרטן נוספות, כמו סרטן הגרון, הכבד, הלבלב, המעי הגס וסרטן צוואר הרחם", כך הדגיש האונקולוג, פרופ' רובינזון, יו"ר האגודה למלחמה בסרטן, אשר פנה היום במכתב דחוף לכל 120 חברי הכנסת לקראת ההצבעה במליאה היום על אישור חוק הגבלת הפרסומת והשיווק של מוצרי עישון לקריאה שנייה ושלישית.

פרופ אליעזר רובינזון יור האגודה למלחמה בסרטן - צילום ישראל הדרי

"פרסום הוא גורם קריטי המשפיע על היקפי העישון במיוחד בקרב צעירים. המחלות שנגרמות על ידי עישון כבר גבו עשרות אלפי קורבנות במשפחות רבות בישראל", הדגיש האונקולוג פרופ' אליעזר,  רובינזון, במכתב ששיגר לכל חברי הכנסת, לקראת ההצבעה במליאה על אישור חוק הגבלת הפרסומת והשיווק של מוצרי עישון לקריאה שנייה ושלישית.

"אנו זקוקים לתמיכתך וסומכים עליך שזה מה שיעמוד לנגד עיניך בהצבעה בעד החוק. זו הזדמנות עבורך להיות חלק מהרגע ההיסטורי ולהצביע בעד צמצום הפרסום אשר יוריד את מספר המעשנים ויציל את הצעירים מפני התמכרות להרגל הקטלני", הדגיש פרופ' רובינזון, יו"ר האגודה למלחמה בסרטן.

הגבלת פרסום מוצרי טבק

עוד כתב כי: "בני נוער רגישים במיוחד להשפעת ניקוטין הפוגע בשלבי התפתחות המוח אשר ממשיך בתהליך ההתפתחות עד גיל 24. ניקוטין גם גורם להפרעות קשב וריכוז, מיגרנות וחוסר איזון רגשי. כמו גם ליתר לחץ דם המוביל סיכון להתקפי לב ושבץ מוחי בגיל צעיר".

לסיכום כתב יו"ר האגודה למלחמה בסרטן: "אנו מודעים ללחץ האדיר המופעל עליך על ידי חברות הטבק ובטוחים כי בריאות אזרחי ישראל ובמיוחד הדור הצעיר, חשובה לך. הפרסום משפיע על היקפי העישון הממכר והממית בעיקר בקרב צעירים. חברות הטבק יודעות את זה ולכן הן השקיעו מיליארדים בפרסום ורתמו לוביסטים להתנגד לחקיקה".

החדשים שלנו

השאירו תגובה למערכת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

השאירו תגובה

צרו קשר

מאמרים נוספים

נשמח לשיתף הדף שלנו :-)