פוסט: פרס הצטיינות לבנק ישראל על הפרויקט נתוני האשראי הלאומי

ממוצע זמן קריאה: 2

פרס הצטיינות לבנק ישראל על הפרויקט נתוני האשראי הלאומי

ממוצע זמן קריאה: 2 דקות

הפרס ניתן להם במסגרת תחרות "מצטייני המיחשוב ITAWRDS " לשנת 2018, שמארגנת קבוצת אנשים ומחשבים

אגף המיחשוב והנהלת בנק ישראל זכו ביום חמישי האחרון בפרס הצטיינות מיוחד על הפרויקט הלאומי למיחשוב כל נתוני האשראי בישראל.  הפרס ניתן להם במסגרת  תחרות "מצטייני המיחשוב ITAWRDS "  לשנת 2018, שמארגנת קבוצת אנשים ומחשבים.  את הפרס קיבלו אבנר זיו, מנהל אגף המיחשוב בבנק ישראל, ומנכ"ל הבנק  חזי כאלו.

"מדובר במגה-פרויקט, במסגרתו הוקם המערך הלאומי לשיתוף נתוני אשראי בבנק ישראל בעלות של יותר מ-130 מיליון שקלים" נאמר בנימוקי ועדת השיפוט של התחרות. 

אבנר זיו וחזי כאלו. צילום ניב קנטור

מערכת  לשיתוף נתוני אשראי הוקמה על ידי בנק ישראל,  בסיוע חברת מטריקס, אשר גם תתפעל ותתחזק אותו ב-15 השנים הבאות. לצד מטריקס, היו שותפים  לפרויקט רפאל ו-HPE

הפרויקט יצא לדרך בהמשך לכך שבאפריל 2016 עבר חוק נתוני אשראי. הפרויקט כלל הקמה של מערכת תשתיות מורכבת, לצד היבטים נוקשים של אבטחת מידע. במסגרת הפרויקט בוצעה טעינת נתונים היסטוריים של כלל הלקוחות, וכעת יש שני מיליארד רשומות במאגר. בפרויקט הוקמו שני דטה-סנטרים, עם ארכיטקטורה מהמורכבות בארץ. עבור הפרויקט הוקם גם מוקד שירות לקוחות בבאר שבע, מוקדי תפעול, מרכזי SOC ו-NOC, וכן מרכז תפעול אפליקטיבי.

הפרויקט כלל אינטגרציה של אוסף מערכות,CRM, IVR, אתר שיווקי לאזרחים, אתר פעולות בשירות עצמי ושלוש לשכות אשראי, אשר מקבלות שירותי ענן פרטי מהמאגר.

הפרויקט עמד בלוחות זמנים קצרים ביותר, תוך יישום עבודה באג'ייל ו-DevOps מקצה לקצה.

צוות בנק ישראל מקבל את הגביע. צילום ניב קנטור

במסגרת התחרות, קיבלו פרסי הצטיינות מיוחד שני הבנקים הגדולים: לאומי ודיסקונט על  פיתוח ויישום מגה פרויקטים בתחום מערכות המידע, המשתלבים עם האסטרטגיה של הבנקים בכל מה שקשור למעבר לדיגיטל.

תחרות מצטייני המחשוב מתקיימת זו השנה ה-16 על ידי אנשים ומחשבים, החוגגת יותר מ-38 שנות פעילות בקהילת ה-IT – החל משנת 1981. במהלך כל שנות התחרות הגישו ארגונים מובילים במשק יותר מ-מ- 3,200 פרויקטים. גם השנה נשבר שיא של מספר הפרויקטים שהוגשו – 324 פרויקטים ב-9 קטגוריות. הפרויקטים שונים ומגוונים, ומגיעים ממספר רחב של ארגונים ממשלתיים, עיריות, כוחות הביטחון, מוסדות ממשלתיים, ארגונים מסחריים, בנקים, מוסדות רפואיים, חברות ביטוח, מוסדות להשכלה ועוד.

בנק לאומי זכה בתואר אלוף האלופים, על ציון פרויקטים מצטבר הגבוה ביותר בין הפרויקטים הזוכים. בנק דיסקונט זכה בשל מספר הפרויקטים הזוכים הגדול ביותר בתחרות. הפרויקטים שבנק דיסקונט זכה בהם הם: מערכת גנרית לניהול כלל התחרויות בבנק; GIS; פאנל ופרופיל דיגיטלי חכם; יישומי AI DATA; מסעות לקוח – פתיחת חשבון; מענה קולי ויזואלי; ניטור אנומליות למניעת הונאה בנתיבי יציאת הכסף; ו- Discount AIOPS.

הפרס המיוחד למגה פרויקט, נתוני אשראי של בנק ישראל, הוענק לחזי כאלו, מנכ"ל בנק ישראל, ולאבנר זיו, המנמ"ר. "מדובר במגה-פרויקט, במסגרתו הוקם המערך הלאומי לשיתוף נתוני אשראי בבנק ישראל", נכתב בנימוקים לזכייה, "בעלות של יותר מ-130 מיליון שקלים. המערכת לשיתוף נתוני אשראי הוקמה על ידי בנק ישראל, באמצעות מטריקס, אשר גם תתפעל ותתחזק אותו ב-15 השנים הבאות.

החדשים שלנו

השאירו תגובה למערכת

השאירו תגובה

צרו קשר

מאמרים נוספים

נשמח לשיתף הדף שלנו :-)