פוסט: בנק ישראל משיק את תכנית ההסברה לציבור בנושא מערכת נתוני אשראי

מאמרים נוספים

קטגורית מאמרים

ממוצע זמן קריאה: 2

בנק ישראל משיק את תכנית ההסברה לציבור בנושא מערכת נתוני אשראי

ממוצע זמן קריאה: 2 דקות

מערכת נתוני אשראי תגביר את התחרות בתחום האשראי ויהיה בכוחה לשנות באופן משמעותי את כללי המשחק בשוק האשראי הקמעונאי.

בנק ישראל משיק תכנית הסברה באמצעי התקשורת ובאינטרנט שנועדה ליידע את הציבור על התחלת הפעלתה של מערכת נתוני אשראי. תכנית ההסברה היא בעברית, ערבית, אמהרית ורוסית

מערכת נתוני האשראי, שהוקמה על ידי בנק ישראל בליווי משרד האוצר ומשרד המשפטים, תביא להגברת התחרות בתחום האשראי הן בתוך המערכת הבנקאית והן מצד שחקנים חוץ בנקאיים. המערכת תאפשר ללקוח לקבל אשראי בתנאים המיטביים האפשריים עבורו, וצפויה לשנות את כללי המשחק הנהוגים כיום בשוק האשראי הקמעונאי.

בהתאם לחוק נתוני אשראי התשע"ו (2016), בנק ישראל החל ביישום השלב האחרון של הקמת המערכת לשיתוף נתוני אשראי והתחלת הפעלתה, המתוכננת לאמצע חודש אפריל. כפי שנקבע בחוק, בנק ישראל אוסף נתוני אשראי ממקורות מידע מסוג נותני אשראי ורשויות מדינה, וימסור אותם – אם הלקוח יהא מעונין בכך וייתן את הסכמתו – באמצעות לשכות אשראי לנותני אשראי המורשים להשתמש במידע (מלווים) וללקוחות  עצמם (לווים).

חדשות anews.co.il

המידע הנאסף מתייחס לנתוני אשראי ממקורות מידע בנקאיים וחברות כרטיסי אשראי החל ממאי 2016, וכן נתונים מבנק הדואר, ממדור מושכי שיקים ללא כיסוי בבנק ישראל, לשכות ההוצאה לפועל והכונס הרשמי לתקופה שמתחילה ב-31 אוגוסט 2018.

צוריאל תמם, הממונה על שיתוף נתוני אשראי בבנק ישראל: "אנו צופים כי בתוך פרק זמן קצר, עם סיום ההיערכות של הגורמים השונים לפעילות עם המערכת החדשה, מערכת נתוני אשראי תגביר את התחרות בתחום האשראי ויהיה בכוחה לשנות באופן משמעותי את כללי המשחק בשוק האשראי הקמעונאי. המערכת תאפשר ללקוחות לקבל הצעות ערך משתלמות יותר והם יוכלו לנהל את צעדיהם בצורה מושכלת ולהגדיל את כוח המיקוח שלהם מול מלווים שונים בבואם לקחת אשראי..

החדשים שלנו

השאירו תגובה למערכת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

השאירו תגובה

צרו קשר

מאמרים נוספים

נשמח לשיתף הדף שלנו :-)