פוסט: המדריך לטיפולי בוטוקוס

מאמרים נוספים

קטגורית מאמרים

ממוצע זמן קריאה: 3

המדריך לטיפולי בוטוקוס

ממוצע זמן קריאה: 3 דקות

בדיוק כמו הטרנדים של הקניות ברשת, השימוש ברשתות חברתיות והעלייה המטאורית של האינסטגרם, הפכו הטיפולים האסתטיים והפלסטיים לטרנד הסוחף לא רק נשים אלא את כו-לם. בשנים האחרונות חל זינוק משמעותי במספרם של המתעניינים בטיפולים אסתטיים ופלסטיים, במיוחד בקרב צעירים וצעירות.

בוטוקס אסתטיקה ויופי

אם בעבר הלא רחוק אנשים חששו להתנסות בטיפולי בוטוקס להצערת עור הפנים והחלקת קמטים הרי שהיו מדובר באחד מהטיפולים הפופולאריים ביותר בכל שכבות הגיל.

טיפולי בוטוקס הם טיפולים אסתטיים המבוצעים בהזרקה ואינם כרוכים בהליך כירורגי. התוצאה של טיפול בוטוקס הינה פחתת פעילות יתרה של שרירי ההבעה בפנים וכתוצאה מכך מטושטשים קמטי הבעה וקמטים.

בוטוקס הוא שמו המסחרי של טוקסין הבוטולינום, חומר המכיל חלבונים שמופקים במעבדה מחיידק ה-Clostridium botulinum, ומיוצר על ידי חברת אלרגן. ה-Clostridium botulinum משמש את עולם הרפואה כבר למעלה מארבעה עשורים, מאז הצליחו המדענים לזקק את החיידק ולהפוך אותו לחלבון טהור. החלבון מוחדר בין השריר לעצב וגורם להרפיית השריר.

בתחילה שימש החומר לטיפול בבעיות פזילה ועין עצלה, ובהמשך גם לטיפול בטיקים ובעוויתות לא רצוניות בחלקי גוף שונים, כדוגמת העפעפיים, הגפיים והצוואר. במקביל, השתמשו בבוטוקס לטיפול בבעיות של הזעת יתר ומיגרנות. רק בסוף שנות התשעים לאחר מחקרים רבים שנעשו על החומר, התגלתה יכולתו של הבוטוקס למחוק ולטשטש קמטי הבעה וקמטים דינמיים בפנים. בתחילת שנות האלפים אושר החומר לשימוש בתחום הרפואה האסתטית, ובתוך זמן קצר הפכה הזרקתו לאחת משיטות הטיפול הנפוצות ביותר בעולם לבעיות קמטי הבעה.

טיפולי בוטוקס נפוצים

טיפול אסתטי בבוטוקס המיועד להעלמת ולטשטוש קמטים, פועל על ידי הזרקת החומר אל הקמט מתחת לעור, דבר הגורם לאזור להימתח ולהתיישר. טיפולים אלו יעילים בעיקר עבור קמטי הבעה בחלק העליון של הפנים כגון בין הגבות, סביב העיניים ובמצח. במקרים מיוחדים בעזרת רופא מומחה ניתן לטפל גם בקמטי הבעה בחלק התחתון של הפנים, כדוגמת הצוואר וסביב הפה.

בנוסף לכך טיפולי בוטוקס משמשים לעיצוב מראה הפנים, והנפוצים שבהם הם הרמת גבות, עיצוב העיניים, סנטר, קו הלסת והצוואר, וכן טיפול בבעיות סימטריה.

הבטיחות שבטיפולי בוטוקס

השימוש בטוקסין הבוטולינום מלווה את הרפואה מזה ארבעים שנים במכוון תחומים, וביניהם רפואת עיניים, נוירולוגיה ואורתופדיה. החומר עבר מחקרים ובדיקות רבות אשר הוכיחו את בטיחותו ויעילותו, ואילו הבוטוקס מאושר לשימוש על ידי משרדי הבריאות של יותר משבעים מדינות בעולם, כולל מדינות אירופה וארצות הברית. הסיכוי לתופעות לוואי במינונים הנמוכים של הטיפול האסתטי נמוך ונדיר. תופעות אלו עשויות להתבטא בתחושת כבדות באזור הראש, החולפת מעצמה תוך פרק זמן קצר, ובמקרים נדירים יותר יופיעו נפיחות ושטפי דם מקומיים, או כאבי ראש שחולפים לאחר ימים בודדים.

נוסף על כך, טיפולי בוטוקס למטרות אסתטיות הם הליכים מהירים הנמשכים דקות בודדות, מבוצעים ללא הרדמה ונטולי כאבים. הם מאפשרים חזרה מיידית לשגרת החיים ללא צורך בתקופת החלמה והתאוששות, מלבד האיסור לשכב במשך כארבע שעות לאחר הטיפול. עם זאת, במידה והטיפול בוצע בידיו של מטפל בלתי מקצועי עלול הבוטוקס לדלוף אל אזורים אחרים ולגרום לצניחת הגבות או העפעפיים.

הרשאות לביצוע טיפולי בוטוקס

אמנם טיפולי הבוטוקס הם טיפולים פשוטים יחסית, אבל חשוב להסתייע ברופא מנוסה בתחום, עדיף מנתח פלסטי או בעל התמחות בטיפולים אסתטיים. יש לזכור כי הבוטוקס הוא חומר רעיל שבמינונים גבוהים מאוד יכול לגרום נזק בלתי הפיך. הרעלן מוחדר לאזור המיועד בעזרת מזרק עם מחט מיקרוסקופית כדי לשתק את השרירים שגורמים להופעת הקמטים, וביצוע מוצלח של ההליך דורש ידע מקיף ודיוק רב מבחינת כמויות החומר ואופן ההזרקה. יש לציין כי בהרבה מדינות כמו בריטניה וחלק ממדינות ארצות הברית מתירות גם לקוסמטיקאיות להזריק בוטוקס. לאחר שעברו קורס הכשרה בין 6 שעות. בחודש אוגוסט 2015 קבע השופט יורם נועם כי גם בישראל מותר לקוסמטיקאיות להזריק בוטוקס וכי הזרקת בוטוקס אינה בבחינת "עיסוק ברפואה" כהגדרתו בחוק.

כמו כן יש מספר רמות בחוזק של הבוטוקס. הוא נמדד ביחידות בינלאומיות הנקראות "יוניט". 50 יוניט. 100 יוניט. 200 יוניט. כשחמישים ו-200 יוניט משמש נטו לרפואה. 100 יוניט משמש לאסתטיקה. לעיצבוב המצח. בין העיניים ובין הגבות.

בשאר המקומות בפנים כמו סנטר בקמטים אחרים הטיפול הוא חומצה היאלורונית. התייחסות ל"בוטוקס בשפתיים" היא כיוון שבשפתיים ניתן להשתמש בחומצה היאלורונית אך לא בבוטוקס.

החדשים שלנו

השאירו תגובה למערכת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

השאירו תגובה

צרו קשר

מאמרים נוספים

נשמח לשיתף הדף שלנו :-)