פוסט: מעסיקים שימו לב: מתנות לחגים לעובדים הן הטבה החייבת במס מלא

מאמרים נוספים

קטגורית מאמרים

ממוצע זמן קריאה: 2

מעסיקים שימו לב: מתנות לחגים לעובדים הן הטבה החייבת במס מלא

ממוצע זמן קריאה: 2 דקות

החגים הם הזמן להגיד תודה לעובדים, תודה על פעילותם להצלחת העסק או החברה, תודה על תרומתם ועל זה שהם בחרו במקום העבודה הזה על פני אחרים. הדרך להגיד תודה היא בין השאר באמצעות מתנות ואין כמו החגים בשביל לתת אותן. החוק אומנם לא מחייב לתת מתנות לעובדים אלא אם כן יש איזה שהוא סיכום מוקדם בין המעסיק לעובד שמעוגן בחוזה או שמדובר על הסכם קיבוצי או כל הסכם אחר. חשוב שהמעסיק יידע שמדובר על הטבה לכל דבר, הטבה שחייבת במס מלא.

למה לתת בכלל שי לחג?

מתנות לעובדים הן אם כן לא חובה על המעסיק על פי החוק אלא אם כן הן רשומות בהסכם אבל כדאי מאוד לתת את השי הזה. למה? כי אין עובד שלא ישמח לקבל מתנה איכותית ובעלת ערך. העובדים נותנים מעצמם כל השנה, למרות שאינם עושים זאת בהתנדבות אלא בשביל שכר, הם ישמחו לקבל מתנה כתוספת לגמול בשכר ומאידך המעסיקים מרוויחים מכיוון שעובדים מרוצים יותר במקום עבודתם. הכלל הינו פשוט – עובד מתוסכל הוא עובד לא אפקטיבי, לא פרודוקטיבי והופך להיות נטל על המערכת.

מעסיקים שימו לב: מתנות לחגים לעובדים הן הטבה החייבת במס מלא

מי סופג את עלויות המס?

כשמדובר על מתנות לחג לעובדים, יש כאמור חובת תשלום מס מלא מכיוון שמדובר על הטבה לכל דבר. אך מי סופג את עלויות המס? כעיקרון, המעסיק אינו חייב לספוג את עלויות המס ומכיוון שמדובר על הטבה לכל דבר שנכנסת לתלוש השכר, הוא יכול "להפיל" את עלויות המס על העובד. יש מעסיקים שרוצים לתת את כל המתנה נטו לעובדים שלהם וגם זה אפשרי, מה שאומר שהם יכולים לגלם את שווי ההטבה לעובד או במילים אחרות, להחליט שהם סופגים את עלויות המס ולתת את ההטבה נטו לעובד. כל מעסיק על פי שיקוליו.

תלושים לחג

מתנה לחג יכולה להגיע בצורות שונות, במתנה פיזית, בצ'ק או בתלושי קנייה. האפשרות האחרונה היא אפשרות פופולארית במיוחד, מכיוון שהעובדים יכולים לקחת את התלושים הללו ולהחליט איפה הם יקנו איתם. מבחינת מס, יש הפרש בין עלות התלושים למעסיק ובין הערך שנקוב עליהם, שיהיה בדרך כלל נמוך יותר. במקרה כזה המעסיק יכול לחייב את העובד בתשלום המס בהתאם לעלות שלו ולא בהתאם לערך שנקוב עליהם.

אין ספק שתלושים לחג הן הוצאה עבור המעסיק אבל זו הוצאה שחוזרת אליו ובגדול. חשוב שהמעסיק יידע ויכיר את חוקי המס הרלוונטיים ויקבל את ההחלטות בעצמו, איפה שהחוק משאיר את ההחלטות בידיו. יש מגוון רחב של אפשרויות למתנות כאלו וכשרוכשים אותן צריך לקחת בחשבון גם את היבטי המס הרלוונטיים.

החדשים שלנו

השאירו תגובה למערכת

השאירו תגובה

צרו קשר

מאמרים נוספים

נשמח לשיתף הדף שלנו :-)