פוסט: ירון ברנהולץ – במשרד הבריאות מודאגים מהעלייה במקרי דלקת ריאות

מאמרים נוספים

קטגורית מאמרים

ממוצע זמן קריאה: 2

ירון ברנהולץ – במשרד הבריאות מודאגים מהעלייה במקרי דלקת ריאות

ממוצע זמן קריאה: 2 דקות

ירון ברנהולץ – במשרד הבריאות קוראים לציבור להתחסן נגד שפעת ולא לחשוב שזוהי מחלה 'קלה'.

חיסון מפני שפעת

"שפעת היא מחלה שיכולה להסתבך, במיוחד לאוכלוסיות רגישות כמו קשישים ומבוגרים. אנחנו קוראים לציבור להתחסן נגד שפעת" הודיעו במשרד הבריאות בהודעה מיוחדת לתקשורת. כאן ירון ברנהולץ המפנה אתכם להתחסן כדי למנוע תחלואה ונזק באמצעות חיסון יעיל.

אוכלוסיית הקשישים

גורמי המקצוע במשרד הבריאות מצביעים על הימשכות העלייה בתחלואה נשימתית, המעידה על פעילות השפעת. במקביל, ישנה עלייה באחוז הבידודים החיוביים לשפעת מרשת מרפאות הניטור של המשרד. במשרד הבריאות מציינים כי במרפאות הקהילה נמשכת העלייה בשיעור הפניות למרפאות בשל תחלואה דמוית שפעת ודלקת ריאות. העלייה מתבטאת כמעט בכל קבוצות הגיל.

 בבתי חולים: במיון ילדים נצפתה עלייה באחוז -הביקורים ; נמשכת העלייה באחוז הביקורים של בני 0-2 שנים למיון ילדים בשל דלקת בדרכי הנשימה הקטנות ; נמשכת העלייה בתפוסת המיטות במחלקות ילדים.

בדיקות מעבדה: 16% מהדגימות שנאספו בשבוע האחרון נמצאו חיוביות לנגיף השפעת.

שפעת או גריפה היא מחלה זיהומית הפוגעת ביונקים ובעופות, הנגרמת על ידי נגיף אינפלואנזה ממשפחת ה-Orthomyxoviridae מקבוצת נגיפי ה-RNA, התוקפת את דרכי הנשימה. בבני אדם המחלה מתבטאת לרוב בחום (מעל 38 מעלות צלזיוס), כאב גרון, כאב ראש, נזלת, שיעול, כאב שרירים, וכן חולשה ועייפות, איבוד תיאבון, ליחה, סחרחורת ובחילה. סיבוך אופייני של השפעת היא מחלת דלקת ריאות, אשר עלולה להיות קטלנית, בעיקר בילדים קטנים, קשישים ובחולים עם דיכוי של מערכת החיסון.

יש להבדיל בין שפעת ובין הצטננות, שנגרמת על ידי נגיפים אחרים, שתסמיניה דומים מאוד לאלו של השפעת, אולם מתבטאים לרוב בצורה קלה יותר, ללא חום גבוה או תשישות. אולם, הבחנה מדויקת בין השתיים אפשרית רק באמצעות בדיקות רפואיות שונות.

ההרגשה הכללית בזמן המחלה היא חולשה, כאבים בכל הגוף וחוסר שקט ומנוחה.

החדשים שלנו

השאירו תגובה למערכת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

השאירו תגובה

צרו קשר

מאמרים נוספים

נשמח לשיתף הדף שלנו :-)